שרה וחברי כנסת מהליכוד אמורים להגיע בשבוע הבא לאירוע שכותרתו "נערכים להתיישבות בעזה". במודעה שהופצה היום (ד') בעיקר בכלי תקשורת למגזר הדתי-לאומי, הציבור הוזמן ליום פעילות בנושא הקמת יישובים בתוך רצועת עזה, וכן לסיור ומפגש בקיבוצי העוטף שחוו את הטבח. לאחר הפצת המודעה - שעליה חתומים גם פעילים מרכזיים מהליכוד וארגוני ימין נוספים - בקיבוץ נירים, שאמור לארח סיור כחלק מהתוכנית, התנערו מכך.
בהזמנה לאירוע נכתב תחת סמל מפלגת השלטון "נערכים להתיישבות בעזה יחד עם גרעיני ההתיישבות בסוכת הליכוד בעיר סוכות ענקית", וכי המשתתפים יצאו בקריאה "עזה שלנו. לתמיד!". עוד מתוכנן אירוע בשיתוף עם גרעיני התיישבות, משפחות חטופים ומשפחות שכולות, אירוח בסוכת הליכוד וכן סיור בקיבוץ נירים ו"מפגש עם סיפורו האישי של רבש"ץ הקיבוץ", ואף אירוע 'שמחת בית השואבה' וארוחת צהריים בשדרות.
על ההזמנה מופיעים שמותיהם של השרה מאי גולן וחברי הכנסת קטי שטרית, אלי דלל, ניסים ואטורי, ששון גואטה, טלי גוטליב, אריאל קלנר, אביחי בוארון, חנוך מלביצקי ואושר שקלים. לאירוע צפויים להגיע גם שרים בכירים ממפלגות בקואליציה, בהם בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו. מארגני העצרת אמרו כי "הנוכחות של שרים יחד עם האלפים הצפויים להשתתף מבטאים את התמיכה הגדולה בציבור להתיישבות בחבל עזה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש הממשלה , יואב גלנט, יריב לוין, איתמר בן גביר, מאי גולן
בנימין נתניהו ראש הממשלה , יואב גלנט, יריב לוין, איתמר בן גביר, מאי גולן
מאי גולן בין בן גביר לאריאל קלנר במליאת הכנסת
(צילום ארכיון: שלו שלום)
מקיבוץ נירים נמסר על החלק ביום הפעילות הכולל סיור בקיבוץ כי "הסיור לא תואם עם נירים, על פי הרבש"ץ לא תואם גם איתו והוא לא על דעתנו, לכן גם לא יתקיים. אנחנו עדיין מחכים שהממשלה וחברי הקואליציה יקחו אחריות על גודל המחדל וההפקרה של אירועי השבעה באוקטובר, ועל הפצע המדמם שבליבנו. במקום לעסוק בכנסים פוליטיים להקמת גרעיני התיישבות, טוב היה אם הממשלה וחבריה לקואליציה היו עוסקים בהחזרת 101 החטופים והחטופות ובתמיכה ובנייה של ישובי העוטף ושיקומם".
בתנועת 'נחלה' העומדת מאחורי ארגון אירוע אמרו ל-ynet: "רוב עם ישראל דוגל בגישה, שעתיד ההתיישבות בעוטף וכן ביטחון מדינת ישראל כולה קשורים בקשר הדוק להתיישבות יהודית פורחת בכל חבל עזה".
יו"ר צעירי הציונות הדתית נתנאל ניסן, שארגונו חתום גם הוא על המודעה והיה שותף בארגון, מסר: "היום ברור לכולם שהתיישבות יהודית ברצועת עזה היא חיונית לניצחון במלחמה. השפה שהאויב מבין היא רק תפיסת שטח, ולכן הגיע הזמן לחזור ליישובי גוש קטיף. מזמינים את כולם להשתתף באירוע ההערכות להתיישבות ברצועת עזה בחול המועד סוכות".
ח"כ ואטורי הסביר כי "חלק מהמשימה שלנו היא להגיע ולראות מה המצב בשטח. בלי לראות מה קורה בקיבוצים לא נצליח לאשר תקציבים. אנחנו מעוניינים להגיע לחזק ובעיקר להתחבר לכאב. אם נראה בעינינו את גודל ההרס נדע לאשר תקציבים בהתאם".