4 צפייה בגלריה
גופתו של טירן פרו בתוך אמבולנס של הסהר האדום במעבר סאלם
גופתו של טירן פרו בתוך אמבולנס של הסהר האדום במעבר סאלם
גופתו של טירן פרו בתוך אמבולנס של הסהר האדום במעבר סאלם
(צילום: דוברות מתפ"ש)
לאחר שגופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו הוחזרה למשפחתו בדליית אל-כרמל ביום חמישי האחרון, משלחת של הרשות הפלסטינית הגיעה אתמול (שבת) לניחום אבלים אצל משפחתו. גופתו של פרו, שנהרג בתאונת דרכים בשבוע שעבר, נחטפה מבית החולים אבן סינא על ידי חמושים פלסטינים שסברו כי מדובר בחייל ישראלי. גם לאחר שהתברר כי מדובר בנער תמים, החמושים המשיכו להחזיק בגופה בג'נין, בדרישה כי ישראל תעביר תמורתה 16 גופות של מחבלים.
בראש המשלחת עמד יועצו של אבו מאזן לענייני דת, מחמוד אלהבאש. בטרם הגעתו אמר אלהבאש במהלך דרשת יום השישי כי חטיפת גופתו של פרו היא "עניין מחפיר ומנוגד לדתנו האמיתית ולתורת נביאנו, ומי שלא אוהב את הדיבור הזה - שיחפש לעצמו דת אחרת ונביא אחר". אלהבאש הוסיף: "הורי המנוח, אחינו היקרים בדליית אל-כרמל, כפי שטירן יקר לכם, הוא גם יקר לנו".
4 צפייה בגלריה
משלחת של הרשות הפלסטינית הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של טירן פרו
משלחת של הרשות הפלסטינית הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של טירן פרו
ביקור המשלחת של הרש"פ בבית משפחתו של פרו
פעילים פלסטינים זעמו על הדרשה, שלטענתם תאמה את בקשותיה ודרישותיה של ישראל, וכן הדגישו כי הרשות לא פעלה להחזרת גופותיהם של פלסטינים שמוחזקות בישראל זה שנים. גילויי שנאה ועוינות נשמעו גם כלפי העדה הדרוזית מצד החמושים וכן מצד משפחות הפלסטינים שגופותיהם מוחזקות בידי ישראל, כמו המחבל מהפיגוע ברחוב דיזנגוף, רעד חאזם, ואיש הג'יהאד האיסלאמי ג'מיל אל-עמורי, שחוסל על ידי ישראל בשנה שעברה.
מאז היוודע על חטיפת הגופה, הרשות הפלסטינית הקימה ועדה מיוחדת להחזרתה שבראשה עמד ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פרג'. פעילות הרשות להחזרת גופתו של פרו נבעה בין היתר מהחשש מפגיעה בכלכלת ג'נין, שנשענת על ביקורים של ערביי ישראל לאורך השבוע לצורך קניות, בילויים ואף לטיפולים רפואיים. בשיתוף פעולה של הוועדה עם מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי, גופתו של פרו הוחזרה למשפחתו לאחר 36 שעות.
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של טירן פרו
הלווייתו של טירן פרו
הלווייתו של טירן פרו
(צילום: נדב אבס)
על פי הקמפיין הפלסטיני לשחרור גופות ה"שהידים", מאז החזרת מדיניות החזקת הגופות ב-2015, בידי ישראל נמצאות גופותיהם של 117 פלסטינים, בהם 12 ילדים, שתי נשים, ו-9 אסירים שנהרגו בבתי הכלא בישראל. בין הגופות נמצאות גם 17 גופות של פלסטינים מאזור ג'נין. משפחות המחבלים הביעו צער על פעילות הרשות הפלסטינית להחזיר את גופתו של פרו, ללא התייחסות לגופות שבהן מחזיקה ישראל.
דובר המשפחות, מוחמד עליאן, אמר בהצהרה לתקשורת כי "הרשות הפלסטינית לא עושה כלום ברמה הנדרשת כדי להחזיר את גופות השהידים המוחזקות בידי הכיבוש. כפי שקרה בסוגיית החזקת גופתו של טירן פרו הישראלי. מה שעורר את זעמנו הוא שהצדדים שהתאמצו למסור את גופת הנער הדרוזי- ישראלי לא עשו דבר בנוגע להחזרת גופותיהם של 117 שהידים פלסטינים שנמצאים במקררים בישראל, בנוסף ל-253 שכבר נקברו".