בישראל דורשים שמספר החטופות שישוחררו בשבוע הראשון לעסקה יעלה משלוש לשבע: ברשת הסעודית אל-ערביה ציטטו אמש (שישי) דיווח של העיתון הערבי אל-מג'לה, המתפרסם בלונדון, וכלל לכאורה את התיקונים הישראליים למסמך של חמאס להפסקת אש.
1 צפייה בגלריה
צעדת הנשים למען החטופים יוצאת מכיכר הבימה
צעדת הנשים למען החטופים יוצאת מכיכר הבימה
צעדת הנשים למען החטופים בכיכר הבימה
(צילום: יריב כץ)
הדיווח התפרסם על רקע פרישתו הצפויה במוצאי שבת של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, והחשש בקרב בני משפחות החטופים שפריצת דרך לא צפויה בקרוב.
לפי הדיווח, ישראל מחקה את המילה "הדדיות" מהסעיף הראשון של ההסכם, שאושר לכאורה על ידי חמאס ושהנוסח המלא שלו פורסם לפני חודש. באותו הסכם נכתב על "הפסקה זמנית של הפעולות הצבאיות ההדדיות בין שני הצדדים ונסיגת כוחות ישראלים מזרחה".
שינוי נוסף, שבישראל אישרו, הוא הבקשה להעלות כאמור את מספר החטופות שישוחררו משלוש לשבע. בדיווח נטען כי ישראל שינתה את התנאים לאי-מעצר מחדש של אסירים פלסטינים, מחקה את שמה של אונר"א מרשימת הארגונים שיפעלו בעזה, הגבילה את המדינות הערבות בהסכם למצרים, ארה"ב וקטאר בלבד ומחקה את האו"ם.
בנוסף, נטען, ישראל מחקה את הסעיף של "סיום המצור על עזה" והוצע משפט חלופי שאומר "פתיחת מעברי הגבול והקלת תנועת התושבים והעברת הסחורות". לעומת זאת, בישראל אמרו כי אין שינוי בסוגיית המצור על עזה, וגם לא שונו התנאים לאי-מעצר מחדש של אסירים.
גנץ צפוי להודיע הערב ב-20:40 על פרישה מהממשלה, ביום האחרון של הדד-ליין שאותו הציב. אחריו צפוי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור הצהרה.
סגן מזכיר תנועת הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד אל-הינדי, אמר כי אנשיו יגיעו לקטאר בניסיון לקדם הפסקת אש. למרות הדיווח ב-CNN על כך שקטאר איימה על חמאס כי תגורש מדוחא אם לא תסכים לעסקה, אל-הינדי אמר כי "מצרים וקטאר לא מפעילות לחץ על ההתנגדות, במיוחד מכיוון שהיא הסכימה למסמך שלהן ב-6 במאי".
"מוקדם מדי לדבר על קריסת המשא ומתן להפסקת האש", טען אל-הינדי, והמשיך באיומים: "לאחר שמונה חודשים של מלחמה, האויב לא הצליח לצאת עם תמונת ניצחון אחת. עמדת ההתנגדות ברורה, והיא לסיים את התוקפנות".
פורסם לראשונה: 23:56, 07.06.24