סוכנות הידיעות AP חשפה לפנות בוקר (יום ה') מבצע חשאי שבו הוצאו מרצועת עזה אמו הפלסטינית של חייל אמריקני והדוד שלו, מבצע שנערך בתיאום של ארה"ב, ישראל, מצרים וגורמים אחרים. ככל הידוע זהו המבצע היחיד שנרשם עד כה לחילוץ אזרחים אמריקנים או קרוביהם מעזה מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס.
לפי AP, במסגרת המבצע פונו מעזה זהרה סקאק, בת 44, וגיסה, פריד סוקאייק, שהוא אזרח אמריקני. הם הצליחו לצאת מהרצועה בערב השנה החדשה. גורם אמריקני רשמי אמר לסוכנות שמבצע הוצאתם נשמר בסוד מסיבות ביטחוניות.
2 צפייה בגלריה
עבדאללה אל סקאק  עם אשתו זהרה וילדיהם
עבדאללה אל סקאק  עם אשתו זהרה וילדיהם
זהרה סקאק עם בעלה עבדאללה וילדיהם בתמונה מן העבר
בשלב מוקדם יותר של המלחמה נורה למוות בעלה של סקאק, עבדאללה, בזמן שהמשפחה ברחה מבניין שנפגע בהפצצה. תחילה נפצע מהירי, ואחרי כמה ימים הוא מת מפצעיו. בנה של סקאק, ראג'י בן ה-24, משרת כחייל רגלים בצבא האמריקני.
הגורם האמריקני הרשמי שחשף את הפרטים ל-AP ציין כי הוצאתם של האם והדוד מרצועת עזה נעשתה בשיתוף עם צה"ל ועם גורמים ישראלים רשמיים האחראים על השליטה בעזה ובגדה המערבית. בסוכנות ציינו כי אין אינדיקציה לכך שגורמים אמריקניים כלשהם נכנסו לעזה לצורך המבצע. "ארה"ב מילאה רק תפקיד של מתווכת ומתאמת בין משפחת סקאק לבין ממשלות ישראל ומצרים", אמר הגורם.
2 צפייה בגלריה
 תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
 תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
הרס ברצועת עזה. זהרה וגיסה יכלו לשתות רק מי ביוב
(צילום: דובר צה"ל)
בן משפחה של האם והדוד ועורכי דין הפועלים מארה"ב ומייצגים את המשפחה דיווחו כי זהרה וגיסה מצאו עצמם נצורים בבניין שהוקף על-ידי לוחמים, כשברשותם רק מעט מזון אם בכלל וכשביכולתם לשתות רק מי ביוב. חילוצם התאפשר אחרי בקשות חוזרות ונשנות מנציגי משפחת סקאק וארגונים אזרחיים בארה"ב שחברי קונגרס וממשל ביידן יתערבו בסוגיה.
לפי מחלקת המדינה האמריקנית, כ-300 אזרחים אמריקנים או בעלי תושבות קבע בארה"ב ובני משפחותיהם תקועים בעזה מאז תחילת המלחמה.