דובר צה"ל התיר לפרסם היום (שלישי) כי סמ"ר ישי מן (21) ממצפה יריחו, לוחם בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, נהרג בתאונת דרכים מבצעית סמוך לרצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר ישי מן ז"ל
סמ"ר ישי מן ז"ל
סמ"ר ישי מן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בנוסף, לוחם מילואים מגדוד 9203 של חטיבת אלכסנדרוני (3), נפצע באורח קשה היום בקרב בדרום לבנון. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
במועצה האזורית בנימין הודיעו על נפילתו של מן, תושב היישוב מצפה יריחו: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו ברצועת עזה של ישי מן הי"ד, תושב היישוב מצפה יריחו בבנימין. ישי בן 21, הותיר אחריו הורים מיכאל ודינה, ושלושה אחים: אביגיל, מוריה ועקיבא. היישוב מצפה יריחו וצוותי המועצה עומדים לצד המשפחה בשעה קשה זו".
ראש המועצה האזורית ישראל גנץ מסר: "אנחנו מרכינים ראש על האבידה הגדולה ומחבקים את ההורים והאחים היקרים. אנו מרגישים את מחירה הגדול והקשה של תקומת מדינת ישראל. לא ניחלש. נמשיך בראש מורם לניצחון מלא בזכות ישי וחבריו, ובזכות משפחת מן ושאר המשפחות הגיבורות".
אתמול אלפים ליוו למנוחות את אלוף משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבה 401, שנפל בקרב בג'באליה ביום ראשון. בהלוויה, שהתקיימה בדליית אל-כרמל, נכחו שר הביטחון יואב גלנט, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח מוואפק טריף, ראש מועצת דליית אל-כרמל רפיק חלבי, נכבדי העדה, תושבים וחיילים.
בטקס האשכבה, שנערך לאחר מכן, ספדה לו אשתו הודא: "אחסאן היה נוכח בכל פינה בבית. גם כשלא היה וגם כשנעדר למשך הרבה זמן, עדיין היה מאוד-מאוד נוכח בינינו, ונדאג שכך גם יהיה תמיד. אחסאן האמין בדרך שלו וגם האמין שדרך התרומה הצנועה, ככה הוא נהג להגיד, הוא יוכל להשפיע על עתיד טוב יותר כאן. אז אני מנצלת את הבמה הזאת לבקש שהדרך שהוא עשה, שבה בחר, שהיא לא תהיה לשווא. אני זכיתי בחבר לנפש, מעבר לזה שהוא היה אהוב ליבי".
אתמול מאות ליוו למנוחות גם את סמל אלישי יונג, החלל הראשון מקהילת העבריים שנפל בקרב. יונג, לוחם שריון בן 19, נהרג בשבת בקרב בג'באליה בצפון רצועת עזה לצידו של סמ"ר אופיר ברקוביץ'. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי בדימונה.