פועל כבן 50 התחשמל בצהריים (ראשון) ונפגע באורח קשה במהלך עבודתו ברחוב ביל"ו בפתח תקווה. עדי ראייה סיפרו כי "לקח לחברת החשמל רבע שעה להגיע למקום, ובמשך כל הזמן כוחות ההצלה חיכו מבלי יכולת לעזור לו. רק אחרי רבע שעה החשמל נותק, ואז הפועל חולץ". צוות של מד"א פינה את הפועל לבית החולים שיבא בתל השומר.
תיעוד מחילוץ העובד מסל המנוף

הפועל עמד על במת הרמה כדי להעלות ככל הנראה ציוד לבניין שעובר חיזוק במסגרת תוכנית תמ"א 38. בשלב מסוים הקטע העילי של המנוף פגע בשוגג בכבלי החשמל, וכתוצאה מכך הפועל התחשמל. צוות מד"א ממרחב ירקון שהגיע לזירה המתין לחילוצו של הפועל, ובהמשך העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים עם סימני התחשמלות וכ-40% כוויות בדרגה ג' בפלג גופו העליון.
כוחות ההצלה, בהם גם צוותי כיבוי, מצאו עצמם חסרי אונים ולא יכלו להגיע לפועל מכיוון שכבלי החשמל באזור לא נותקו. רק לאחר שעובדי חברת החשמל הגיעו לזירה, ניתן היה להוריד את הפועל למטה ולהעניק לו טיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מחילוץ העובד מסל המנוף לאחר רבע שעה של זרם חשמלי
תיעוד מחילוץ העובד מסל המנוף לאחר רבע שעה של זרם חשמלי
הזירה בפתח תקווה
"במשך כל הזמן הזה הוא היה בתוך הסל וסבל", סיפר עד ראייה. "הוא ניסה להתרומם ואנשים מלמטה צעקו לו שייזהר מחשש שיפגע שוב בכבלי החשמל. כל הזמן הזה כוחות ההצלה היו למטה מבלי יכולת לעזור לו בגלל הקרבה לעמוד וכבלי החשמל. רק אחרי רבע שעה נותק החשמל, והעובד חולץ. זה היה מזעזע לראות אותו, הוא היה שרוף וסבל מכוויות קשות".
חובש בכיר במד"א נתנאל אנגל סיפר: "הובילו אותנו לפועל ששכב מחוסר הכרה וסבל מכוויות קשות בפלג גופו העליון לאחר שהתחשמל במהלך עבודתו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל מתן נוזלים ותרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".
מחברת חשמל נמסר בתגובה: "היום בשעה 14:00 לערך התקבל דיווח ממד"א על מפעיל במת הרמה שהתקרב לרשת חשמל מתח גבוה בניגוד לכללי הבטיחות ובניגוד להוראות הבטיחות וככל הנראה התחשמל . עם קבלת ההודעה ממד"א, נציגי חברת החשמל הפסיקו מרחוק ובאופן מיידי את קו המתח הגבוה שמזין את רשת החשמל.
"במקביל יצאו צוות שטח של החברה למקום, סייעו בהורדת במת הרמה שהייתה קרובה לרשת מתח גבוה ולאחר אישור ממשטרת ישראל, הוחזר חשמל לכלל הלקוחות. בעת הגעת צוותי חברת החשמל למקום הנפגע כבר פונה לבית החולים. צוותי חברת החשמל הזמינו נציג של משרד העבודה והוגשה תלונה במשטרה".