בצלאל כרמי (72), אב לארבעה ילדים מראשון לציון, הוא הגבר שנהרג מדריסת המשאית בצהריים (ראשון) באזור גלילות. במשטרה עדיין לא קבעו סופית אם מדובר בפיגוע או לא. מאות ליוו את כרמי למנוחות בהלוויה שנערכה בבית העלמין גורדון בעירו. אברהם כרמי (96), אביו של ההרוג ושורד שואה, ספד: "זכית לדבר גדול, 26 נכדים מלווים אותך. על אף שהגוי הרשע רצה להשמיד את עם ישראל, אנחנו חיים".
אברהם כרמי, שורד שואה בן 96, מספיד את בנו בצלאל ז"ל שנהרג בדריסה בגלילות

2 צפייה בגלריה
בצלאל כרמי ז"ל
בצלאל כרמי ז"ל
בצלאל כרמי ז"ל
בצלאל עבד במשך שנים כמפקח באגף לחינוך התיישבותי. דורון מילברג, מנכ"ל עיריית ראשון לציון, הכיר אותו שנים רבות ונפרד ממנו: "זה שבר אותי. הוא היה מגיע לחניכים כאחד מהם, לא כאוטוריטה. היתה לי הזכות להיות איתו חבר ועד ההורים של בני עקיבא. הצניעות והענווה תמיד הגיעו ובגובה העיניים, בשקט ונועם", אמר.
הוא הוסיף: "זו אבדה גדולה לעיר למדינה למשפחה. בקהילה שלנו נהרגים, נרצחים המון אנשים - ואני אומר עד מתי? כששמעתי על האסון לא חלמתי שנלווה את בצלאל הערב. אנחנו בוכים על לכתו בשם העיר ותושביה נפרדים בצער מאיש טוב ויקר וראוי מנהיג ציבור בצנעה".
רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון, כתב: "בצלאל הותיר אחריו זוג הורים ניצולי שואה, אברהם ורבקה, וכן ארבעה ילדים - אורי, ענת, יובל ושלומית, ונכדים. בצלאל, פסיכולוג במקצועו, עבד כאיש חינוך ב'עליית הנוער' - תנועה לחינוך, לעלייה וציונות. בצלאל מגיע ממשפחה שורשית ותיקה בעיר, שבה גידל ולימד דורות שלמים של אנשים".
ראש העיר הוסיף: "היום, במהלך סיור קבוצת פנסיונרים באזור גלילות, הוא נהרג מפגיעת משאית בעת שירד מהאוטובוס. עד לרגע זה לא ברור אם מדובר בפיגוע או תאונה, אך מדובר באירוע נורא וקשה. מאחורי בצלאל יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על מותו".
מוקדם יותר דחו גורמים במשטרה את הטענות שלפיהן הנהג החזיק בנשק כלשהו - או סכין, חרף העדויות שהשמיעו חלק מעדי הראייה בזירה. במשטרה בודקים גם את ה"הקופסה השחורה" של המשאית שבה נסע הנהג, שלו - לפי גורם בארגון - עבר של כ-70 הרשעות תעבורה.
מלבד כרמי נפגעו באירוע 36 בני אדם נוספים באורחים שונים. רבים מהפצועים הם גמלאים שהיו בטיול, ובסך הכול שישה נפצעו באורח קשה. בתחנת האוטובוס נפגע מהמשאית אוטובוס של אגד היסעים שבו היו פנסיונרים של בנק מזרחי-טפחות, רבים מהם כבר ירדו מהאוטובוס בעת הפגיעה.
2 צפייה בגלריה
פיגוע פגיעת משאית בתחנת אוטובוס בסמוך לבסיס מחנה חיים הרצוג - בה"ד 15
פיגוע פגיעת משאית בתחנת אוטובוס בסמוך לבסיס מחנה חיים הרצוג - בה"ד 15
המשאית בזירה. עדיין לא ברור אם מדובר בפיגוע או לא
(צילום: טל שחר)
אחיו של הנהג הדורס: "זה לא פיגוע"

נהג המשאית עצמו, ראמי נאסראללה מקלנסווה, נורה ונהרג. קרוביו אמרו שאין מדובר בפיגוע: "זה שקר. ראמי סובל ממחלות והוא איבד שליטה על המשאית בגלל בעיה רפואית". לפי גורמים במשטרה הנהג, שנטען כי עבר לאחרונה ניתוח לב, פרק סחורה זמן קצר לפני הפגיעה.
"זה לא היה פיגוע", אמר מחמוד נאסראללה, אחיו של ראמי. "לאח שלי יש מחלה והוא לא עושה דברים כאלה. הוא בן אדם פשוט שהולך להתפרנס וחוזר הביתה. אין לו שום קשר לדברים האלה, לא מקרוב ולא מרחוק. כנראה הוא קיבל התקף לב או קרה לו משהו, יש לו רקע של מחלות. הוא נשוי ויש לו חמישה ילדים. אנחנו רוצים שיחזירו לנו את הגופה. הוא בן אדם רגיל, שהלך להביא פרנסה לילדים שלו, יכולים לבדוק את זה. זו תאונה רגילה, בחיים שלו הוא לא עשה רע לאף אחד".