"אני לא מסכים עם הגרסה שלו, כי לא אמור להיות דבר כזה. גם אם נוסעים באדום זה צריך להיות לפי החוקים ולא לפספס את החוקים". כך אומר היום (ד') בשיחה עם ynet הנהג בן ה-23 שנפצע ביום שישי האחרון בהתנגשות בין רכבו לבין רכבו של השר איתמר בן גביר - אחרי שהאחרון חצה ברמזור אדום צומת ברמלה. בסיום חקירת הנהג של השר, קצין משטרה שלל את רישיון הנהיגה שלו למשך 60 ימים. בן גביר עצמו יזומן לתת עדות בעקבות התאונה.
(צילום: עוז מועלם, שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הנהג בן ה-23 שנפצע. עבר ניתוח ברגל, וצפוי לעבור שיקום ממושך
נהג הרכב הפרטי, שמצבו מוגדר קל אך הוא מאושפז כבר חמישה ימים בבית החולים שיבא בתל השומר ללא צפי לשחרור, מגיב בדברים אלו לגרסת הנהג של בן גביר - משה אייכנשטיין - שנחקר היום במשטרת רחובות בעקבות התאונה, וטען כי חצה את הצומת האדום על פי חוק, כחלק מנהיגה מבצעית.
עו"ד שוש חיון, שמייצגת את אייכנשטיין, טענה כי הרכב השני, זה שבו נהג בן ה-23, הוא זה שאשם בתאונה. "כמו שאמר השר, משה פעל בהתאם להנחיות שהוא קיבל. הוא עבר הכשרה, הוא מחזיק בהיתר נהיגה ברכב של שר, היתר ממשרד התחבורה ומאגף התנועה של המשטרה לנסוע בנסיעה מבצעית. החוק מתיר לו, יש הנחיות ברורות כיצד הוא אמור לנסוע", אמרה.
לטענתה, "הוא עמד בכל כללי הזהירות, עצר בכניסה לצומת, זחל בצומת. למעשה יש גם רכב מסחרי שראה אותו ושמע אותו, אי-אפשר שלא לשמוע. היו סירנות מכל השיירה של הרכבים, הוא צפר בכניסה לצומת ואכן יש רכב מסחרי שרואים בכל הסרטונים שעוצר. הנהג הפוגע בחר להתעלם מהרכב שעצר בצומת, עקף אותו ונכנס במהירות אדירה ברכב של השר ופגע בו".
זירת תאונת הדרכים ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור )

עו"ד ראפת אסדי, מומחה לדיני תעבורה שמייצג את הנהג בן ה-23, הגיב בזעם לטענות הללו: "לא יעלה על הדעת שמפנים כעת את האצבע המאשימה לבן אדם שנכנס לצומת באור ירוק! אם הנהג של השר לא היה נכנס לצומת באור אדום לא הייתה מתרחשת התאונה, ואם כבר נכנס באור אדום כי מותר לו לדבריו - הרי שהוא נכנס בצורה רשלנית ובקלות ראש ולא מנע את התאונה, אלא גרם לתאונה וגרם לפציעתו של מרשי, אשר עבר ניתוח מורכב ברגל וצפוי לעבור ניתוח נוסף וסדרת טיפולים אינטנסיבית ושיקום ארוך".
בשיחה עם ynet הוסיף הנהג הצעיר כי הוא מרגיש אמנם בסדר, אך סובל מכאבים ברגל ובגב. "עברתי ניתוח ברגל והיום בערב אעשה עוד מעט צילום ונראה איך מתקדמים". הוא סיפר כי בן גביר שוחח עמו בערב החג השני: "הבן אדם שאל לשלומי ואיחל לי בהצלחה בהמשך הדרך ותהיה בריא. לא הרגשתי כלום. כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. יצאנו בזול". כשנשאל אם ייפגש עם השר, השיב: "לא חושב שיש לי מה להיפגש איתו. מה זה ייתן?".
אביו של הצעיר התלונן השבוע על היחס של אנשי השר לבנו, וטען כי צוותי הרפואה וההצלה לא טיפלו בו במהירות: "ראיתי שהבן שלי באוטו לבד ואף אחד לא ניגש אליו. כבר פינו את השר ולא ראיתי אותם. אף אחד לא הגיע לכיוון הבן שלי בשביל לתת לו עזרה חוץ מפרמדיק אחד שהוא חבר שלו. האוטו של השר כבר פונה - ועדיין הבן שלי היה בתוך האוטו תקוע ואף אחד לא עזר לו לצאת".
תיעוד התאונה ביום שישי האחרון

2 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
הרכב השחור - של בן גביר
(צילום: שמוליק דודפור)
רישיון הנהיגה של הנהג של השר בן גביר נשלל כאמור מנהלתית למשך 60 ימים בתום חקירתו. "מדובר בחקירה כמו כל אזרח וכך נעשה בעניין השלילה המנהלתית של הנחקר", אמרו במשטרה. בסיום גביית העדויות, החוקרים יתאמו עם השר בן גביר מתן עדות פתוחה כנוסע שישב לצד בתו במושב האחורי, כששניהם לא היו חגורים.
המשטרה מייחסת לאייכנשטיין את גרימת התאונה בשל החצייה באור אדום. הוא שב על הגרסה שאותה הציגה מחוץ לתחנת המשטרה ברחובות פרקליטתו עו"ד חיון. הנהג הציג לבוחני תאונות הדרכים של משטרת מרחב השפלה את האישור שמדובר בנסיעה ברכב ביטחון.
עו"ד חיון אמרה: "האישור הזה שהוצא על ידי המדינה משמעותו שכל נסיעה ברכב היא מבצעית כשהוא מסיע את השר בן גביר. הוא חצה את הצומת לפי כל כללי הזהירות והנהיגה המבצעית והנהג השני נכנס במהירות לצומת והתנגש ברכב השר שבו נהג משה".
היא הוסיפה: "משה מבחינתו נקט בכל אמצעי הזהירות המחייבים אותו. הוא זחל בצומת, עצר, ולראיה יש רכב אחר שראה אותו ועצר. מי שלמעשה התעלם ונכנס כעיוור לצומת הוא הנהג הפוגע". לדבריה, נהג הרכב הפרטי, "נכנס במהירות אדירה לצומת. הוא פגע ברכב משוריין בעוצמה מטורפת, לא היה לאף אחד סיכוי".
התאונה התרחשה ביום שישי האחרון אחרי שרכבו של בן גביר התפרץ כאמור לצומת ברמזור אדום עם יציאתו מזירת פיגוע הדקירה ברמלה - והתנגש ברכבו של הצעיר שנסע ברמזור ירוק. ארבעה בני אדם נפצעו בה באורח קל, בהם גם בן גביר עצמו, בתו והנהג שלו. בן גביר פונה לבית החולים אסף הרופא ובהמשך הועבר יחד עם בתו להדסה עין כרם. הוא סובל משברים בצלעות, ושוחרר בתום יומיים של אשפוז.
לאחר שהתברר שרכבו של השר עבר באור אדום, מסרה לשכתו כי "השר בן גביר, כמו גורמים בכירים נוספים המוגדרים מאוימים בדרגת איום גבוהה, נוסעים בנסיעה מבצעית בשיירה מאובטחת. השר הוא האישיות הכי מאוימת במדינת ישראל, לפיכך הוא עובר גם ברמזורים אדומים, נוסע עם סירנות ומאבטחיו מנסים ליצור מצב בו לא תישקף סכנה לשר ולאנשיו".
לנהג של השר, אייכנשטיין, יש כמו בן גביר עצמו עבר של עבירות תנועה - ולפי פרסומים שונים רישיונו של אייכנשטיין נשלל בעבר. על-פי פרסום ב"הארץ" הוא הורשע בעבר בנסיעה במהירות מופרזת של 147 קמ"ש, ורישיונו נפסל ל-50 ימים. בלשכת השר כבר אישרו כי הרכב חצה את הצומת באדום, אך כעת נשאלת השאלה אם מדובר בעבירת תנועה - או שמא הייתה זו נסיעה מבצעית כפי שנטען.
תיעוד: משה אייכנשטיין בגיל 18, נתלה מחלון רכב נוסע
(מתוך פייסבוק )

בדוקו-ריאליטי ששודר ב-2018 בתאגיד השידור כאן סיפר אייכנשטיין, אז בן 18 מקריית ארבע, כי כשהיה נער נהג "לבדוק את הגבולות" ולקחת את רכבו של אביו בלילות. "בגיל 13 הייתי יוצא בלילה, מניע את הרכב של אבא אחרי שהוא הלך לישון ונוסע. פעם לירושלים ופעם לבאר שבע. הייתי בעייתי, לא הסתדרתי עם שום מסגרת. היו לי כמה תיקים במשטרה, גם על נהיגה. בסוף תפסו אותי", אמר אז, ואף סיפר כי שהה כשנה במעצר.
בסרטון שפרסם ב"עמוד מעריצים" בפייסבוק הוא נראה נתלה מחלון מכונית נוסעת, כשהוא ככל הנראה נוסע במושב האחורי. מאוחר יותר, ב-2022 הוא הורשע כאמור בגין נסיעה במהירות מופרזת. בפוסט שהעלה אז לעמוד הפייסבוק שלו כתב "גם אני נפלתי", כשלצד המילים צירף אימוג'י של ניידת משטרה. בהמשך פנה לעוקביו: "מחפש עורך דין תעבורה. לא פחות מתותח על! אשמח לתיוגים".
פורסם לראשונה: 19:41, 01.05.24