הלחימה בזירה הצפונית בין צה"ל לחיזבאללה גרמה בעשרת החודשים האחרונים נזק אדיר בדרום לבנון, והתמונות והסרטונים המתפרסמים בערוצי התקשורת המקומיים מדי יום מכפרי ועיירות הגבול, ממחישים את ממדיו. צה"ל תוקף באופן תדיר מחסני אמל"ח, עמדות ומטות של חיזבאללה - הפועלים קילומטרים בודדים משטח ישראל.
הכפר יארון בדרום לבנון: לפני המלחמה - וההרס בו מ-10 חודשי תקיפת יעדי חיזבאללה

3 צפייה בגלריה
נזקי המלחמה ביארון, דרום לבנון
נזקי המלחמה ביארון, דרום לבנון
צוות חירום פועל ביארון
כמעט אחרי כל תקיפה ישראלית מופצים בתקשורת הלבנונית תמונות וסרטונים של נזקי ההפצצות. פעמים רבות ניתן לראות את המבנים ששימשו את ארגוני הטרור הרוסים לחלוטין. לעיתים מדובר בבניינים בני מספר קומות שקרסו. יש לציין שהעיירות והכפרים הסמוכים לגבול בצד הלבנוני כמעט ריקים מאנשים, שכן תושבי דרום לבנון נמלטו מהמקום מחשש להיפגע.
הערוצים המזוהים עם חיזבאללה מתעקשים בשידורים שלהם להציג דווקא את התושבים שבחרו להישאר על אדמותיהם, למרות המצב, בניסיון להציג "עמידה איתנה" ותמיכה בארגון הטרור. אולם עם המספרים הם לא יכולים להתווכח - לפי פרסומים כ-100 אלף תושבים נעקרו מדרום לבנון עקב הלחימה בגבול.
באחד הערוצים של הכפר יארון בדרום לבנון, הופץ שלשום בשעות הערב תיעוד של ההרס בכפר. בסרטון, שצולם תוך כדי נסיעה, קשה למצוא בית שלא נפגע במרחב. כלי הרכב הנטושים עומדים בצידי הכביש והכפר ריק לחלוטין מאנשים. מדובר בכפר הרחוק כ-2.5 קילומטר בלבד מקיבוץ יראון שבשטח ישראל.
נזק מתקיפות בכפר כילא

3 צפייה בגלריה
נזקי המלחמה ביארון, דרום לבנון
נזקי המלחמה ביארון, דרום לבנון
נזקי שריפה ביארון
גם אתמול דווח על תקיפה בכפר, שבעקבותיה הופצו תמונות חדשות של ההרס ושל שירותי ההצלה שפעלו במקום. בהמשך, הודיע דובר צה"ל כי "מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים יארון ועייתא א-שעב בדרום לבנון".
ישנם לבנונים הבוחרים להעלות לחשבונותיהם הפרטיים ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים תיעוד של ההרס בעיירות וכפרי הגבול. חלק מהסרטונים, כמו הסרטון שפורסם שלשום, מצולמים תוך כדי נסיעה בעיירות ונותנים הצצה לרחובות, או למה שנותר מהם. ההרס בכפרים בולט במיוחד בהשוואה לתיעוד ולסרטונים שצולמו בעיירות ובכפרי דרום לבנון לפני המלחמה והועלו לרשת. באותם הסרטונים, המראות כמובן אחרים לחלוטין, הבתים עומדים על תילם והשדות מסביב ירוקים. יש לציין כי פעילי חיזבאללה עדיין פרוסים בעיירות וכפרי גבול לבנון - ולכן גם התקיפות נמשכות.