(צילום: נויל האריס)

במשטרת מחוז ש"י נמצאים בשלבים מתקדמים של חקירת התאונה שהתרחשה לפני כשבועיים בבנימין, שבה נהרג הילד מתן צינמן בן ה-6. על פי ההערכה המתגבשת שעולה מחקירת הנהגת הפלסטינית שהתנגשה ברכבם של משפחת צינמן - היא תואשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות בנהיגה.
הנהגת נחקרה במשטרה בשבוע שעבר לאחר שהתאוששה מהתאונה בה גם היא נפצעה. בחקירתה עלה החשד כי היא סטתה מהנתיב וחצתה קו הפרדה רצוף.
2 צפייה בגלריה
מתן סינמן
מתן סינמן
מתן צינמן וזירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
רבקה צינמן: "ניסיתי להתחמק, אבל היא פשוט נכנסה בנו"
(צילום: עינב חלבי, אלישע בן קימון)

התאונה הקשה התרחשה בכביש 60, סמוך ליישוב מעלה לבונה שבבנימין. ברכב נהגה אם המשפחה, רבקה צינמן, כשארבעת ילדיה שהו עמה ברכב. בשלב מסוים, ומסיבה לא ברורה, סטה הרכב שבו נהגה הפלסטינית והתנגש חזיתית ברכב המשפחה. כתוצאה מכך נפצעה הילדה אמונה (12) באורח קשה, ובניה (10) ונעם בן השנה וחצי במצב קל. מתן פונה בתחילה מהזירה במצב קשה, אך הרופאים שנאבקו על חייו נאלצו לקבוע את מותו.
במשפחת צינמן ביקשו להגדיר את תאונת הדרכים כאירוע טרור שנעשה בזדון. לאחר התאונה אמרה אמו של הילד שנהרג, רבקה: "זו לא הייתה תאונת דרכים. הכביש היה פנוי, והרכב פשוט ראה אותי והאיץ. ניסיתי להתחמק מזה, אבל היא פשוט נכנסה בנו". היא הוסיפה כי "זו הייתה תאונה מכוונת. הם רצו לפגוע בי, ואני מבקשת שיפתחו חקירה בנושא. זה פיגוע טרור ולא תאונת דרכים סתמית. הייתי בהכרה מלאה כל הזמן, וראיתי בדיוק מה קרה. זה היה בכוונה".
גם האב, חיים צינמן, טען כי מדובר היה בפיגוע של ממש. "האוטו נסע אליהם, פשוט נסע אליהם. רבקה עצרה כמה שהיא יכולה, היא ניסתה לסטות לצד השני. הוא פשוט פגע בה במכוון, במתכוון, ולא היה מה לעשות, פשוט לא היה מה לעשות. ממש מקרה טרור לכל דבר ועניין".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של מתן צינמן
הלווייתו של מתן צינמן
"אנשים מפחדים לנסוע בכבישים, זה הפקרות". חיים צינמן, אביו של מתן
(צילום: יואב דודקביץ')
האב הוסיף: "המציאות ממש ממש קטסטרופלית, חד משמעית. האנשים מתחלקים בין שתי מכוניות כדי לנסוע, כמשפחות. אני נסעתי באוטו אחד, אשתי רבקה נסעה באוטו אחר. אנשים מתחלקים. אנשים מפחדים לנסוע בכבישים, אנשים לוקחים יותר מרחק בין מכוניות, אנשים נוסעים לאט יותר, אנשים לא יודעים מה יהיה אחרי העיקול, לא יודעים. פשוט מעשה של הפקרות וקטסטרופה בכבישים פה, ממש ככה. זה מקרה טרור לכל דבר ועניין המקרה הזה".
התאונה התרחשה על רקע טענות חוזרות ונשנות לכאוס בכבישי יהודה ושומרון, וטיפול לקוי של המשטרה בתופעה. רק לפני כחודשיים פורסם ב-ynet דוח מיוחד של מרכז המחקר של הכנסת, ובו פירוט המצב התחבורתי בכבישים שמעבר לקו הירוק. הסיבות העיקריות נוגעות לעובדה שלמשטרה אין יכולת לאכוף גביית קנסות של דוחות תנועה, ולכך שאין מעקב על מכוני הרישוי שמעניקים אישורי תקינות לרכבים פלסטיניים.