רצף של תאונות בכיפור

בתאונה קטלנית בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל נהרג רוכב אופניים בן 15 שנפגע מרכב. בתאונה אחרת, בנתיבי איילון סמוך למחלף המעפילים, נפצע קשה רוכב אופניים בן 11. צעיר כבן 20 שרכב על אופנוע בשטח פתוח ליד צומת געתון נהרג. בנוסף טופלו עוד 15 פצועים בתאונות דרכים ברחבי הארץ, בהם 1 בינוני ו-14 קל.
9 צפייה בגלריה
מתפללים בכיכר דיזנגוף
מתפללים בכיכר דיזנגוף
מתפללים בכיכר דיזנגוף בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

ארה"ב מיישרת קו עם בנט

על רקע דברי ראש הממשלה נפתלי בנט בריאיון ב-ynet לפיהם "אין בכוונתו לפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר דובר מחלקת המדינה נד פרייס כי ארצות הברית לא לוחצת על ישראל להיכנס למשא ומתן שכזה עם הפלסטינים בזמן הקרוב: "רואים בבירור שנקודת הזמן שבה אנחנו נמצאים כרגע היא לא כזו שבה אנו מצפים לראות משא ומתן בין הצדדים שיוביל לפריצת דרך".
9 צפייה בגלריה
סוכל פיגוע יום הכיפורים האגן בית כנסת גרמניה
סוכל פיגוע יום הכיפורים האגן בית כנסת גרמניה
המעצר בגרמניה
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
סוכל פיגוע יום הכיפורים האגן בית כנסת גרמניה
סוכל פיגוע יום הכיפורים האגן בית כנסת גרמניה
כוחות המשטרה ליד בית הכנסת בהאגן
(צילום: AP)

סוכל פיגוע איסלאמיסטי בבית כנסת בגרמניה

שנתיים לאחר שימני קיצוני רצח שני בני אדם בפיגוע בבית כנסת בהאלה ביום כיפור, אתמול סוכל פיגוע בבית כנסת בעיר האגן במהלך היום הקדוש. סורי בן 16 נעצר לאחר שאמר בצ'אט כי הוא מתכנן לפוצץ את המקום. הרשויות אמרו כי הגיע טיפ "רציני מאוד" שכלל את מועד המתקפה ושם החשוד. לפי הדיווח, אותו מידע הגיע מ"ארגון ביון זר".

שני מעשי רצח תוך שעתיים

חאלד זואוי נורה למוות בבית קפה בעכו העתיקה, כשעתיים לאחר מכן נרצח ביריות אחמד עמאש מג'סר א-זרקא. עד כה אין עצורים. "נשקיע מאמץ רב כדי למצות את הדין עם המעורבים", אמר מפקד המחוז על הרציחות בערב כיפור. אתמול, מעט לפני כניסת יום הכיפורים, נעצר פלסטיני בחשד שדקר ביפו גבר, כנראה נוצרי תושב מזרח ירושלים. המשטרה מסרה בתחילה כי הרקע לאומני. מצבו של הנדקר - קשה.
9 צפייה בגלריה
זירת הרצח בעכו
זירת הרצח בעכו
זירת הרצח בעכו
(צילום: דוברות המשטרה)
9 צפייה בגלריה
הבניין שפונה בקריית שמונה
הבניין שפונה בקריית שמונה
הבניין שפונה בקריית שמונה
(צילום: יואל)

מחקר ישראלי: חיסון הבוסטר מעניק הגנה פי 10

מחקר של צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית, מכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ומכון KI, שפורסם בכתב-העת הרפואי The New England Journal of Medicine עולה כי מנה שלישית של החיסון, שיפרה פי עשרה ויותר את ההגנה החיסונית של מקבליה בהשוואה למי שחוסן בשתי מנות בלבד לפני חמישה חודשים או יותר.

בדרך לחיסון תינוקות לקורונה

בחודש הבא ילדים בני 5 עד 11 יוכלו כנראה להתחסן מפני קורונה, בנובמבר צפויה פייזר להגיש ל-FDA את הנתונים לגבי חיסון ילדים בני חצי שנה עד חמש. ייתכן שכבר בחורף הם יוכלו להתחסן. המינון הנדרש: עשירית משל המבוגרים.

בניינים בקריית שמונה פונו מחשש לקריסה

ארבעה ימים אחרי קריסת הבניין בחולון, פונו מיושביהם בניינים בקריית שמונה לאחר שהתגלה סדק באחד מהקירות התומכים באחד הבניינים. הפינוי, זמן קצר לפני כניסת יום הכיפורים, אירע לאחר תלונה של דיירת על רעש חזק ששמעה.

בנט ברשימת 100 המשפיעים של "טיים"

ראש הממשלה נפתלי בנט נכלל ברשימה הנחשבת של המגזין, ושותפו הפוליטי, יו"ר רע"מ מנסור עבאס, כתב שם: "אמיץ שעשה שינוי". עוד ברשימה: סמלי המאבק בשייח ג'ראח, בכיר בטליבאן – ושורת ספורטאים. בשער הגיליון: הארי ומייגן.

שיגור היסטורי לחלל

מיליארדר, צעירה שהחלימה מסרטן, טייסת המכהנת כפרופסור לגאולוגיה וגם מהנדס: ארבעתם המריאו לחלל למשימה האזרחית הראשונה שבה אין אף אסטרונאוט מקצועי. הם יקיפו את כדור הארץ 50 פעמים וישהו בגובה של כ-575 ק"מ. "הדלת נפתחת לחלל, וזה מדהים", אמר מפקד המשימה.
9 צפייה בגלריה
 שיגור טיסה אזרחית חלל
 שיגור טיסה אזרחית חלל
השיגור לחלל, אתמול
(צילום: Getty Images)
9 צפייה בגלריה
עדנאן אבו ואליד אל-סהראווי, מנהיג דאעש בסהרה
עדנאן אבו ואליד אל-סהראווי, מנהיג דאעש בסהרה
מנהיג דאעש בסהרה שחוסל

מנהיג דאעש בסהרה חוסל על ידי צרפת

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי אחד הטרוריסטים המבוקשים באפריקה, עדנאן אבו ואליד אל-סהראווי, חוסל מהאוויר כשרכב על אופנוע. "זו מכה כואבת לארגון", אמרה שרת ההגנה. במשפט פיגועי פריז העיד מחבל דאעש היחיד שנותר בחיים לאחר מתקפת הטרור שבה נהרגו 130 איש. "זה לא היה אישי נגד הנרצחים, זה היה נגד צרפת", אמר.

ארה"ב תסייע לאוסטרליה לפתח צוללות גרעיניות

במסגרת ברית ביטחונית חדשה, שלה שותפה גם בריטניה, תוענק לאוסטרליה באופן חריג מאוד גישה לטכנולוגיה אמריקנית לבניית הצוללות. הרקע הוא ההתעצמות הצבאית של סין, שהגיבה בכעס: "מנטליות של המלחמה הקרה". גם צרפת זועמת לאחר שאוסטרליה ביטלה איתה עסקת צוללות ענקית: "סכין בגב".

גדולת המתעמלות העידה בפרשת ההתעללות המינית

המתעמלת הגדולה בכל הזמנים סימון ביילס העידה בסנאט לצד האלופה האולימפית לשעבר אלי רייזמן ומתעמלות נוספות שהיו קורבנות של רופא הנבחרת האמריקנית לארי נסאר על הכשלים שנעשו בתחילת החקירה. "ה-FBI כשל", הן אמרו. ראש ה-FBI: "הסוכנות הפרה את אמון הציבור, מתנצל מעומק ליבי".
9 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
סימון ביילס מעידה בסנאט
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
החגיגות של שחקני מנצ'סטר סיטי
(צילום: AP)

בליגת האלופות: שישייה למנצ'סטר סיטי, רק תיקו למסי

מסי היה חלש, אמבאפה נפצע ופ.ס.ז לא הצליחה לנצח את ברוז' בבלגיה. 3:6 ענק לאלופה האנגלית מנצ'סטר סיטי על לייפציג, רודריגו כבש בדקה ה-90 ב-0:1 של ריאל מדריד בסן סירו על אינטר. רביעייה היסטורית לסבסטיאן האלר מאייאקס. אלו כל התוצאות בצ'מפיונס אתמול.

הלך לעולמו מאמן הכדורסל דושאן איבקוביץ'

איבקוביץ', שהניף עשרות תארים והוליך את יוגוסלביה לזכייה באליפות העולם, הלך לעולמו בביתו בבלגרד, בגיל 77.