בית משפט השלום בתל אביב פסק כי הפסיכולוג הקליני גיא דיין יפצה ב-581 אלף שקלים מטופלת שלו לשעבר בגין ביצוע עבירות מין - קיום יחסי מין בין מטפל למטופל. הפיצוי יינתן במסגרת תביעה אזרחית שהגישה המטופלת.
דיין הורשע בעבר בהליך פלילי במעשה מגונה בהסכמה באישה תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל, ועבירות של בעילה אסורה בהסכמה באישה תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל.
כתב האישום נגד הפסיכולוג הוגש ב-2014. נטען בו כי חמש שנים קודם לכן פנתה האישה לדיין לצורך קבלת טיפול נפשי בשל משבר אישי שפקד אותה. הפסיכולוג טיפל בה עבור תשלום, פעם בשבוע, במשך שנה בקליניקה שלו במלון.
ב-2011 נקלעה האישה למשבר בזוגיות, נפרדה מבעלה וביקשה להיפגש עם דיין. הוא הציע לה להיפגש ברכבו והם נסעו לים. השניים עישנו חשיש, דיין ציין בפני האישה שיחסי המטפל-מטופל מגיעים בכך לסיום ושהיא לעולם לא תוכל להיות מטופלת שלו. בשלב זה דיין נישק את האישה ונגע בה בצורה אינטימית. בהמשך התקיים ביניהם מגע מיני בהסכמה בידיעה שהאישה במשבר.
בהכרעת הדין הפלילית, בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את הפסיכולוג בעבירות המיוחסות לו. צוין אז כי מצבה הנפשי של האישה היה קשה ומשברי וכי דיין הבחין בכך. עוד נאמר כי האישה פיתחה בפסיכולוג תלות ממשית. הפסיכולוג נידון לשישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ומתן פיצויים בסך 10 אלפים שקלים. בגזר הדין נקבע כי הייתה לפסיכולוג "תפישה סובייקטיבית מוטעית", באמירתו שהטיפול מופסק.

"מעשה ציני של התפרקות מאחריות"

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי בתל אביב וביקשה להחמיר את עונשו של דיין. ב-2015 השית עליו בית המשפט המחוזי 10 חודשי מאסר בפועל. "ההכרזה בדבר הפסקת הטיפול אינה אלא מעשה ציני של התפרקות מאחריות", צוין בהחלטה על החמרת העונש. "הוא היה מודע לכך שהתובעת אינה מסוגלת להבין את המשמעות האמיתית של הדברים". עוד נטען אז כי למתלוננת נגרם נזק והיא הגיעה לחוסר תפקוד מוחלט.
במקביל להליך הפלילי, הגישה המטופלת תביעה אזרחית לפיצויים בסך מקסימום של 2.5 מיליון שקלים. בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד נחמי מייזליש-וולק, דרשה האישה לפצות אותה בגין הנזקים הנפשיים והבריאותיים שנגרמו לה.
"אסור היה לו לנצל את התלות שפיתחתי בו, בעיקר במצב הנפשי המעורער שבו נמצאתי", אמרה המטופלת בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2016. "אלה לא יחסים שוויוניים, אני הייתי החלשה והנזקקת והוא היה המנצל והפוגע. גם אם לא התנגדתי בפועל, כי שיקול הדעת שלי באותם ימים היה מעורפל, אסור היה לו בשום פנים ואופן לנצל את זה".
לפני כמה ימים הוכרעה התביעה, ונקבע כאמור כי דיין יפצה את המטופלת ב-581 שקלים ובמקביל שכר טרחה של 135 אלף שקלים. השופטת הבכירה יעל הניג פסקה כי על דיין לשלם לתובעת 223 אלף שקלים עבור הפסדי השתכרות, הוצאות בסך 18 אלף שקלים ו-340 אלף שקלים עבור נזק לא ממוני.
עו"ד נחמי מייזליש וולקעו"ד נחמי מייזליש-וולקצילום: רמי זרנגר
עו"ד מייזליש-וולק, ממשרד "חדד, רוט, שנהר והלפר", שייצגה את התובעת, אמרה: "מדובר בהחלטה חשובה של בית המשפט וצעד חשוב במאבק באלימות נגד נשים. עברייני מין צריכים לדעת שמעבר לעונש בדין הפלילי, הם חשופים לתביעה אזרחית ולשלם מאות אלפי שקלים גם ללא הוכחת נזק. אני מקווה שההחלטה הזו תעודד עוד נשים וגברים שעברו פגיעה מינית לא להסתפק בדין הפלילי ולהגיש תביעה אזרחית ובכך ליצור צעד הרתעתי נוסף מפני עברייני מין".
עו"ד שפרה גיטלמן, שמייצגת את דיין, מסרה בתגובה: "מהפער בין סכום התביעה ואחוזי הנכות המופרזים שנתבעו לבין אלו שנפסקו לבסוף, ניתן לראות חלק מעינוי הדין שנעשה בעניין זה מתחילתו. יחד עם זאת, אנו סבורים כי הפסיקה אינה מידתית ובוחנים את האפשרויות העומדות בפנינו כעת".