2 צפייה בגלריה
זירת הדריסה בערד
זירת הדריסה בערד
הילל ז"ל, וזירת הדריסה ליד ערד
(צילום: רועי עידן)
הותר לפרסום כי הילד בן ה-9 שנהרג בתאונת הפגע וברח אתמול (יום ג') באזור ערד הינו הילל ימהרן, תושב העיר. "הוא היה ילד מדהים, ילד שאהוב על כל חברים ומשפחה", אמרה אמו איילה. הוא יובא היום למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין בערד.
הדיווח על התאונה שבה נהרג ימהרן - בשעה שהלך ברגל - התקבל אתמול במוקד 101 של מד"א בשעה 17:46, והצוותים שהוזעקו לזירה בכביש 31 מצאו אותו שם שוכב על הכביש ומחוסר הכרה. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו כעבור כמה שעות.
2 צפייה בגלריה
החשוד בדריסה בתאונת פגע וברח בערד
החשוד בדריסה בתאונת פגע וברח בערד
החשוד בפגע וברח בערד, הבוקר בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
פרמדיק מד"א בזירת הדריסה בערד
(צילום: רועי עידן)

כוחות שיטור גדולים של המחוז הדרומי, בפיקוד מפקד תחנת ערד סנ"צ דני קדושים ובסיוע המערך האווירי של המשטרה, ביצעו סריקות שבמהלכן אותר בשטח סמוך הרכב הפוגע, ללא החשוד. בהמשך אותר החשוד, אמיר אזברגה (27) מהיישוב כסייפה, והוא נעצר. הבוקר הובא החשוד לדיון בעניינו בבית משפט השלום בבאר שבע - ומעצרו הוארך בשישה ימים.
הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות והפקרה. לפי החשד, הוא פגע בו בכביש, הרכב זוהה על ידי שוטרים והם כרזו לו לעצור, אך הוא ירד לשטח. במהלך הירידה לשטח אמו של החשוד ירדה מהרכב, ולאחר מכן הוא הסגיר עצמו לידי המשטרה. השופט אריה דורני דורון ציין כי התאונה הטרגית התרחשה "על רקע מגפת האלימות הקשה בכבישי הארץ", ועל כן "בית המשפט מחויב במסגרת תכלית החקירה ומתן הכלים בידה להיות חלק משיקול אמון הציבור בחיים שלווים, שמירת החוק ובאי-הפקרתם של נפגעי דרך, הפקרה שגבתה מחיר דמים של ילד בן תשע".
סניגורו של החשוד, עו"ד תאמר אסדי, תהה בדיון אם היה עוצר לאחר הפגיעה בילד לא היה נעצר, ונציג המשטרה אמר: "ככל הנראה". עו"ד אסדי הגיש ערר על ההחלטה להארכת מעצר, ודיון בעניין זה יתקיים בבית המשפט המחוזי. "העצור ומשפחתו משתתפים בצער משפחת המנוח. הוא משתף פעולה באופן מלא ומסר גרסה מפורטת. הוא הביע חרטה ולא הייתה לו כל כוונה לפגוע בילד. מהדיון שהתנהל ככל הנראה לא ניתן היה למנוע את התאונה המצערת".