מומחה אמריקני לזיהוי פלילי יעיד היום (ג') בשיחת וידיאו במשפטו החוזר של רומן זדורוב, ויטען כי לא ייתכן שדלת התא שבו נרצחה הנערה תאיר ראדה הייתה פתוחה בעת הרצח. המומחה, שהתמחותו היא כתמי דם, טוען כי כתמי הדם על החלק החיצוני של המשקוף ועל דלת התא משלימים זה את זה, וכי אם הדלת הייתה פתוחה, היו כתמי דם גם על החלק הפנימי של המשקוף ואף על מתחם השירותים כולו, עד הקיר הנגדי שבו הכיורים.
2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
זדורוב בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
המומחה, פול קיש, מומחה מז"פ מניו יורק, החל לבדוק את הממצאים מזירת הרצח לבקשת סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי. בחוות הדעת שהגיש הוא קבע כי דלת תא מספר 2, שבו התרחש הרצח, הייתה סגורה בעת שהנערה נרצחה.
"קביעה זו מתבססת על העובדות הבאות", כתב. "חלקו של משקוף הדלת השקוע/מוסתר נקי לחלוטין מכתמי דם, מלבד שני כתמים אדומים על יד מגרעת המנעול, בצד הפנימי של המשקוף. (מדובר בשני כתמים שחוקרי המז"פ הגדירו חשודים כדם, אך לא נשלחו למעבדה ולא נבדקו – א"ר). הבנתי מעו"ד הלוי שלא נמצאו כתמי דם על הצד החיצוני של דלת התא, מלבד כתם אדום על צדה השמאלי התחתון. גם כתם זה לא נדגם ולא נבדק במעבדה. הגוון/הצבע האדום הזה נראה דומה מאד לגוון האדום (כנראה צבע) שנראה בתצלומים, בצמידות לעיצוב/צבע הסגול של הדלת".
2 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
זירת הרצח. המומחה יטען: "הדלת הייתה סגורה לחלוטין"
לדבריו, "בניגוד לחלק השקוע/מוסתר של משקוף הדלת, שהינו נקי לחלוטין מכתמי דם, החלק הבולט של משקוף הדלת מלא בכתמי דם. הכתמה כבדה זו בכתמי הדם נראית רציפה ונמשכת מהצד הפנימי של דלת התא, שהיה צמוד לאזור זה, כאשר הדלת הייתה סגורה לחלוטין. חלק המשקוף השקוע היה מוגן מכתמי דם ומהתזת כתמי דם מהדלת, שהייתה סגורה לחלוטין בזמן הרצח".
למרות שאנשי המז"פ של המשטרה לא צילמו את התא מבפנים כאשר הדלת סגורה, טוען מומחה ההגנה כי "כתמי הדם על הצד הפנימי של הדלת וכתמי הדם על החלק הבולט של משקוף הדלת, יוצרים המשכיות, שלא יכלה להיווצר אילו הדלת לא הייתה סגורה בזמן הרצח. גם כתמי הדם על הקיר המערבי תומכים בקביעה זו".
הדו"ח משרת את ההגנה שטוענת כי זדורוב לא ידע כיצד בוצע הרצח ואלתר בשחזור על פי הצרכים של חוקריו. בשחזור תיאר זדורוב כי ביצע את החתכים בגופה של ראדה כאשר הוא עומד מחוץ לתא, שדלתו פתוחה, ומושיט את ידו לתוך התא. הסנגור טוען כי הרצח בוצע בעת שהדלת סגורה והרוצח (או לפי התיאוריה החלופית של ההגנה, הרוצחת), עומד מאחורי המנוחה. במהלך הסיור של השופטים בבית הספר נופי גולן בקצרין, שבו נרצחה ראדה, הוכיח עו"ד הלוי כי הגרסה הזו אפשרית מבחינת המקום בתא, באמצעות בובה שדימתה את הנרצחת.
(צילום: נויל האריס)

המומחה השיב בנוסף לשאלות על טביעות שונות בכתמי דם על הרצפה. הוא השיב כי לא ניתן לקבוע בטביעות מה קדם למה, אך לדבריו כל הטביעות הוטבעו סמוך לזמן המוות, שכן הן הוטבעו בעת שהדם היה במצב נוזלי. "בשום אופן לא מדובר בשעות (לאחר המוות – א"ר)", קבע.
היום יעיד שוב גם ראש צוות החקירה, ניצב-משנה יורם אזולאי, שזומן פעם נוספת לבקשת הסנגור. לדברי הסנגור, נצ"מ אזולאי נפגש עם המדובב, תדרך אותו ומסר לו מידע אסור על המקרה. עו"ד הלוי הציג בדיון קודם את יומן הצח"מ שבו מתועדת נסיעה של הקצין לתחנת ראש פינה, שבה ישב המדובב עם זדורוב בתא, במועד רלוונטי ל"תדרוך" לכאורה.