כוחות צה"ל איתרו הבוקר (רביעי), בטיילת של יקנעם, את הכטב"ם שחדר אמש לשטח הארץ מלבנון – והכניס מיליון איש למרחבים המוגנים למשך שעה. בהמשך חבלני המשטרה השמידו אותו סמוך לזירה, לאחר שהתברר שהכיל מספר קילוגרמים של חומר נפץ. צפו בתיעוד:
תיעוד: פיצוץ הכטב"ם שאותר ליד יקנעם
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
 הכטב"ם שהופיע ליד יקנעם ואבד איתו הקשר
 הכטב"ם שהופיע ליד יקנעם ואבד איתו הקשר
הכטב"ם שאותר בטיילת של יקנעם
( צילום: עיריית יקנעם)
"הכלי היה במעקב על-ידי חיל האוויר, ובמרחב יקנעם אבד איתו המגע", מסר דובר צה"ל. "לאחר תחקור ראשוני, עולה כי הכלי ככל הנראה הופל על-ידי צה"ל בשטח פתוח במרחב. במהלך האירוע הופעלו התרעות באזורים נוספים על-פי מדיניות התרעות, לאור מסלול חזוי ולאור הרצון להבטיח את ביטחונם של האזרחים".
ראש העיר יקנעם רומן פרס ציין כי "ככל הנראה זה הכטב"ם (ששוגר אמש מלבנון). כוחות של חבלני משטרה ואנשי פיקוד העורף נמצאים כאן ובוחנים את כלי הטיס. מדובר בנס גדול, הכטב"ם היה עם חומר נפץ טעון. אם חלילה הוא היה מתרסק בתוך שכונת מגורים, היה עלול להיגרם אסון. זה במרחק עשרות מטרים מבתי תושבים".

הסבא שמצא את הכטב"ם בהליכת הבוקר: "לא דמיינתי"

רפאל קדושים, בן 79, סבא לשני נכדים גמלאי ותושב יקנעם, היה בבוקר בצעידה ספורטיבית ביער של יקנעם כשגילה ראשון את הכטב"ם. בשיחה עם ynet הוא שחזר: "עשיתי צעידה שגרתית כמו בכל בוקר ופתאום אני רואה משהו מוזר שאף פעם לא ראיתי, פעם ראשונה שאני רואה משהו בכזה גודל מולי. התקרבתי, נגעתי טיפה ויש לי ניסיון עשיר כי הייתי חבלן בצבא, בחטיבה 188. הרגשתי שזה מה שחיפשו אתמול, בגלל האזעקות הייתי אתמול במקלט, וכשמצאתי קישרתי בין האזעקה של אתמול לכטב"ם שחיפשו, התקשרתי מיד למוקד 100 והזעקתי משטרה".
לדברי קדושים, הוא "שמח וגאה שנפל בחלקי למצוא את הכטב"ם שכל המדינה חיפשה אתמול. את המנוע מצאתי במקום אחר, הוא היה כבד, 3-2 קילו. הרמתי אותו והוספתי אותו לחלקים האחרים, היה נס גדול שזה לא נפל על בתים, סיפרתי בינתיים רק לבת שלי שאני מצאתי את הכטב"ם. בחיים לא דמיינתי שאמצא כטב"ם של חיזבאללה בטיול ביער".
2 צפייה בגלריה
רומן פרס ראש העיר יקנעם ליד הכטב"ם
רומן פרס ראש העיר יקנעם ליד הכטב"ם
רומן פרס ראש העיר יקנעם ליד הכטב"ם
(צילום: עיריית יקנעם)
המרדף אחר הכטב"ם, אמש
(צילום: אביב מור)

אמש, כאמור, הופעלו אזעקות במשך 26 דקות רצופות בשורת יישובים בצפון – מהגליל המערבי, דרך חיפה והסביבה ועד אזור מנשה שהכניסו מיליון איש למרחבים המוגנים. הכלי חדר דרך ראש הנקרה, ולפי צה"ל עשה את דרכו לכיוון אזור יקנעם.
מטוסי ומסוקי קרב רדפו אחרי הכטב"ם. לאחר שעה מרגע הפעלת האזעקות הראשונות, בפיקוד העורף פרסמו הודעה שלפיה "האירוע הסתיים" – ולתושבים התאפשר לצאת מהמרחבים המוגנים, לאחר סריקות של כלי טיס רבים אחר הכטב"ם. מטוסי קרב נצפו באזור זכרון יעקב, בעת המרדף להפלת הכטב"ם – וגם באזור החוף. שיבושי GPS נרשמו במרכז הארץ.
הבוקר נורו שתי רקטות מלבנון שהפעילו בשעה 8:04 אזעקות במרכז הארץ וגם באזור הגליל התחתון והעמקים. צה"ל הודיע כי שני השיגורים יורטו. בהרצליה נגרם נזק למכוניות חונות בעקבות נפילת רסיס גדול.
חיזבאללה קיבל אחריות על ירי מטח טילים לעבר בסיס גלילות בשעה 08:00. בהודעת ארגון הטרור נכתב כי התקיפה בוצעה "במסגרת סדרת פעולות חיבר, בתגובה לתקיפות הישראליות ובקריאה 'אליך נסראללה'".
כשעתיים קודם לכן יירט חיל האוויר שלושה כטב"מים ששוגרו מעיראק וניסו לחדור לישראל – שניים מהם יורטו במפרץ אילת והשלישי בשמי סוריה. באילת לא נשמעו אזעקות, על-פי צה"ל "בהתאם למדיניות", אף שהכטב"מים חדרו למים הריבוניים של ישראל במפרץ אילת.