הכותרת נועזת, מלחיצה. אך אין ברירה. המשטר באיראן חייב להיחרב, המדינה של האייתוללות חייבת להיעלם. כמו קאטו הזקן, המצביא והמדינאי הרומאי הדגול שזיהה שכל עוד נסיכות קרתגו תתקיים, היא איום קיומי על רומא. "קרתגו חייבת להיחרב" - Carthago delenda est, כך חתם בשפה הלטינית כל נאום שלו בסנאט הרומאי. בסוף הקשיבו לו. קרתגו נכבשה, נהרסה עד היסוד. רומא ניצלה.
מסתמן כי מכת המנע שהנחיתה הבוקר ישראל על החיזבאללה, מנעה תודה לא-ל ולצה"ל על כוחותיו המופלאים והמסורים נזק מהחמורים ביותר שידענו. חיזבאללה כנראה התכוון להשמיד את תחנת הכוח בחדרה, את נתב"ג, בסיס הקריה ואתרים אסטרטגיים נוספים. זו ממש לא התקפת נקמה על חיסול הרמטכ"ל שלהם. רבותיי, מלחמת ההשמדה שתכננה איראן על ישראל החלה.
2 צפייה בגלריה
טהרן, איראן
טהרן, איראן
תעמולה אנטי-ישראלית באיראן
( צילום: Atta KENARE / AFP)
הקולות שנשמעים בתקשורת שמנסים לגמד את האירוע פוגעים בישראל וימיטו עלינו מלחמה בתנאים גרועים לאין ערוך. חיזבאללה לא היה מעז לפתוח במהלך משתק ורחב היקף כזה, ללא אישור האיראנים. קיבלנו מתנה אסטרטגית, הבה נשתמש בה.
מכאן ועכשיו, על ישראל לקבל שתי החלטות קשות ביותר - אך הכרחיות - שהמציאות כופה עלינו. לפני כן, צריך להבין מהיכן הכל מתחיל.

משולש ההשמדה

האיראנים, אחת מהאומות המתוחכמות ביותר בתבל, מתכננים את השמדת ישראל כחלק מהתפיסה הדתית השיעית שלהם. אצלם הגאולה הדתית לא תתקיים בלי השמדת ישראל. למה? ככה. לצערי, אין מספיק שיח של מלומדים בציבור הישראלי שיסביר את זה.
לנו הישראלים הטובים, חפצי השלום והאחווה העולמית, קשה להבין זאת - ואז אנו ממהרים להכות על החזה של עצמנו. בדיוק כמו עם הפלסטינים. טרם שנכה, להלן העובדות: לפני כ-45 שנים קמה לה ישות באסיה, משטר האייתוללות באיראן - שעיסוק מרכזי שלו ההכנות להשמדת ישראל. היו להם שתי בעיות: מרחק ובעלי ברית. בעלי ברית הם מצאו בזהות האינטרסים המושלמת בין החמאס הסוני לבין האיראנים השיעים - שביום יום הם אויבים מרים וקטלניים זה לזה. מבחינתם, קודם נשמיד את מדינת היהודים, אחר כך נריב אנחנו. את המרחק הגאוגרפי הם פתרו בקלות - וטוו משולש השמדה.
הם החלו לפתח תעשיית טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח מרשימה. במקביל, הם מימנו, אימנו, חימשו והקימו צבאות חדשים ממש על דפנות מדינת היהודים. כך, שעל אף המרחק הגאוגרפי, האיראנים עומדים כבר שנים עם המגפיים ממש בתוך ישראל.
פיתוח הפצצה הגרעינית הוא גולת הכותרת של משולש ההשמדה. מבחינת האיראנים, כשתהיה להם פצצה גרעינית, ישראל לא תוכל לסכל את האיום על גבולותיה - כי העולם לא ייתן לה, מחשש לפתיחת מלחמה גרעינית עולמית. האמת היא שהם צודקים. שימו לב למאמצים שעושות ממשלות השמאל האירופיות היום בגיבוי בית הדין בהאג, כדי שישראל לא תנצח את החמאס - ותבינו מה יקרה כאן אם לאיראן תהיה פצצה גרעינית.
2 צפייה בגלריה
נסראללה, נתניהו וחמינאי. ראש הממשלה חייב לקרוא לקבינט מלחמה את רוב הסיעות הציוניות
נסראללה, נתניהו וחמינאי. ראש הממשלה חייב לקרוא לקבינט מלחמה את רוב הסיעות הציוניות
נסראללה, נתניהו וחמינאי. ראש הממשלה חייב לקרוא לקבינט מלחמה את רוב הסיעות הציוניות
(צילום: ROBERTO SCHMIDT/AFP, shutterstock)
אלא שהאיראנים הצליחו יותר ממה שציפו. צבאות חמאס וחיזבאללה הגיעו מזמן לשיא כוחם, מוכנים להתקפה. אך הקודקוד השלישי במשולש ההשמדה, הפצצה הגרעינית, התעכב תודות לפעולות החשאיות של ישראל והאמברגו שהטיל הנשיא טראמפ. איראן נאלצה להשהות את מתקפת תנועת המלקחיים המוחצת שתכננה. הסרת האמברגו על-ידי ממשל ביידן-בלינקן האיץ את פיתוח הפצצה. ישראל, שהייתה נתונה בסערות חברתיות, נכנסה לתרדמת הזויה ובעיניים פקוחות לרווחה.
ראינו הכל, אך היינו משותקים עקב כעס ילדותי, האחד על השני. הספירה לאחור לפיצוץ משולש ההשמדה עלינו - החלה.
ואז הגיע הצעד של סינוואר, שעם כל האסון שהמיט עלינו - הוא הזדמנות גיאו-פוליטית של פעם במילניום. לא פחות. מנהיג חמאס הסוני, הנחות בעיני השיעים, הרס לשיעים את הגאולה. הוא לא התאפק ופתח במלחמה, שהעירה את ישראל - והכי חמור, אילצה את ישראל לשנות פרדיגמות ביטחוניות מן היסוד. הבנו שהסכסוך מולנו הוא לא על שטח. הוא סכסוך דתי. סכסוך של השמדה.

ההחלטות המיידיות

כעת, על ישראל לקבל שתי החלטות קשות תוך זמן קצר. הראשונה: להפסיק את דוקטרינת "סומכים על הנס"; סומכים על יכולותינו ההגנתיות. להכיר בכך שהתחילה המלחמה האזורית ולהפסיק להתחבא.
ישראל צריכה לשחרר את הסוסים. מדינה שרוצה שיתייחסו אליה כאל מעצמה אזורית, משנה את הסדר. קודם משמידה. אחר-כך משתמשת ביכולותיה ההגנתיות - ומראה שהיא חסינה, ובעצם יכולה לעשות ככל העולה על רוחה נגד תוקפיה האחרים שחושבים שתש כוחה. את זה אפילו ארדואן ההזוי יבין. כך אתה הופך להיות מעצמה ובונה הרתעה לדורות.
ישראל חייבת להודיע כבר היום, כי למרות הסיכול המוצלח של התקפת חיזבאללה, הרי שהיא מתייחסת לזה כאילו המתקפה הצליחה. נפתחה המלחמה האזורית. לא נשרוד כאן באם האייתוללות ישיגו פצצה גרעינית.
על ישראל להכריז כי החליטה להשמיד את ראש התמנון, את איראן. בלי הראש הזרועות ימותו מאליהן. איראן של משטר האייתוללות חייבת להיחרב.
עלינו להפסיק להפחיד את עצמנו. איראן היא באמת מעצמה של קורי עכביש. היא מורכבת מעשרות מיעוטים, שרובם עוינים את המשטר. רוב האוכלוסייה האיראנית על סף רעב, משוועת לאספקה רציפה של מים וחשמל, שניתנים במשורה. המשטר מצליח לשרוד רק תודות לאצבעות החנק של משמרות המהפכה שלופתות את האזרחים.
ישראל צריכה לפתוח במתקפת Shock and Awe - אסטרטגיה אמריקנית ידועה, "פחד ואימה משתקת". השמדה והקרסה של הכלכלה, הבערת מסופי הנפט במפרץ הפרסי, שיתוק תחנות החשמל, תקיפות סייבר על מרכזי הכלכלה האיראניים ופגיעה אנושה בתעשיית הגרעין האיראנית. ההמונים הזועמים יקריסו את משטר האייתוללות.
לאמריקנים בעלי בריתנו, צריך להסביר כי למדינה היהודית היחידה בעולם לא הייתה ברירה. כדי להתגבר על הריסון האמריקני חייב ראש הממשלה לקרוא לקבינט מלחמה את רוב הסיעות הציוניות. סקירה זריזה תגלה שראשי רוב סיעות הבית מבינים את מה שאמר בחוכמה אביגדור ליברמן בשעתו, שאיראן מתכננת לחסל את מדינת היהודים תוך שנתיים - ובכן, נראה שהתקלקל לאיראנים השעון. זה לא בעוד שנתיים, זה כאן ועכשיו.
רמי סימנירמי סימני
קיבלנו הזדמנות גיאו-פוליטית נדירה כשארה"ב ואירופה נמצאות כאן בכוחות אדירים. זה לא יימשך לאורך זמן. מדינות המפרץ, שהן מפתח הזהב להפיכת ישראל למעצמה כלכלית עולמית (חזון ביידן לפרוזדור הכלכלה הודו-המפרציות- ישראל) צופות באימה על האירועים - וכך גם העולם כולו. מחיקתו של משטר האייתוללות יסיר איום קיומי עלינו - ויציב את ישראל בפסגת העולם, בדיוק כמו לאחר מלחמת ששת הימים. האיראנים נתנו לנו הבוקר את העץ שעליו נתלה גם השנה לאחר 2000 שנה את המן. אסור להשאיר אותו ריק.
פורסם לראשונה: 17:16, 25.08.24