חבר מועצת העיר קריית ביאליק יעקב בוחבוט (67) נפטר אמש (יום ה') בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בעקבות הסתבכות מחלת קורונה. הוא לא חוסן. בוחבוט אובחן כחולה ב-18 במרץ ואושפז במצב קשה בבית החולים רמב"ם בחיפה. ריאותיו נפגעו באופן בלתי הפיך ולכן הועבר לבית החולים בילינסון לבחון השתלת ריאה. יעקב הוא אחיו הצעיר של ח"כ לשעבר שלמה בוחבוט, שכיהן כראש העיר מעלות תרשיחא וכיו"ר מרכז השלטון המקומי.
1 צפייה בגלריה
יעקב בוחבוט
יעקב בוחבוט
יעקב בוחבוט שנפטר מסיבוכי קורונה
(מתוך עמוד הפייסבוק של יעקב בוחבוט )
ימים ספורים לאחר שאובחן עם קורונה הידרדר מצבו של בוחבוט והוגדר אנוש, הוא הורדם והונשם. לאחר שריאותיו נפגעו באופן בלתי הפיך הומלץ לבצע לו השתלת ריאה והוא הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה אך נדבק שם בחיידק, ומצבו לא איפשר את ההשתלה. במהלך התקופה היה מחובר גם למכשיר לב-ריאה (אקמו). אתמול הוזעקו בני המשפחה להיפרד ממנו, ובלילה הלך לעולמו. מקורביו סיפרו שלא חוסן משום שסבל מאלרגיה. מומחים שעמם שוחחנו ממליצים על התייעצות עם רופא מומחה לאלרגיה, וטוענים כי רק במקרים מסוימים מאוד - אלרגיה מונעת חיסון.
שלמה בוחבוט ספד לאחיו: "הלך לעולמו אחי ואהובנו יעקב ז"ל שגדל וצמח במעלות ובנה בית ומשפחה בקריית ביאליק, הפך לאיש עסקים ואיש ציבור. אהבתי אותו אהבת נפש, אח מאוד קרוב, יועץ חכם, איש חברה מרשים, עם נוכחות מדהימה. איפה שהוא היה, שמחה גדולה בלב הייתה לי. למרות שלא גר במעלות אהב את מעלות ואת התושבים הוותיקים שבהם יש לו חברים רבים. לפני 125 יום חלה במחלה הארורה כי לא התחסן, לצערי. במשך כל הימים הללו היה מורדם ומונשם ואתמול בלילה נפלה עטרת ראשנו. תהיה נשמתו עדן, תחסר לי המון אחי הקטן".
ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי סיפר כי בוחבוט, שכיהן כחבר מועצה רק בקדנציה האחרונה קידם הצעות חוק ויוזמות חברתיות, בהן חלוקת כריכים לתלמידים נזקקים וסבסוד מבחנים פסיכומטריים לצעירים תושבי הקריה.
"בשבת האחרונה ביקרתי את בוחבוט בבית החולים", סיפר דוקורסקי, "הוא היה ברגעי הארה, ערני, חייך אלינו, התרגש ושמח על המפגש, שהיה למעשה מפגש פרידה. הרופאים אמרו שהיה במצב הערני ביותר מאז הגיע לבית החולים. הוא ניסה לדבר אך לא הצליח, בשל החיבור למכשירים רפואיים. לצערי, למחרת חלה הרעה משמעותית במצבו והוא הורדם עד לקביעת מותו אמש סמוך לחצות. בוחבוט היה חבר מועצה בעל רגישות חברתית ואיש משפחה למופת. תמיד בלט בנוכחותו. אני משתתף בצער המשפחה ומבכה על אובדנו של איש ציבור חם ורגיש".
יעקב בוחבוט הניח אישה, סימה, שלושה ילדים - אבישי, עומר ואסף - ונכדים. הוא יובא למנוחות ב-14:30 בבית העלמין צור שלום.