עודאי תמימי המחבל בזירת הפיגוע במעלה אדומים
(.)

המעגל נסגר: המחבל הפלסטיני עודאי תמימי (22), שהרג בסוף השבוע שעבר את לוחמת צה"ל סמלת נועה לזר ז"ל מבת חפר בפיגוע ירי במחסום שועפט במזרח ירושלים, נורה הערב (רביעי) למוות על-ידי מאבטחים בכניסה למעלה אדומים. תמימי, שנמלט במשך 11 ימים, פתח באש לעבר מאבטח במחסום בכניסה לעיר ופצע אותו קל. על גופו של המחבל נמצאו רימון רסס וסכין. בתיעוד מהזירה במעלה אדומים (בפתח הכתבה) נראה תמימי ממשיך לירות באקדחו עד שנפל לקרקע.
10 צפייה בגלריה
  סמלת לזר ז"ל, המחבל תמימי והזירות במחסום שועפט ובמעלה אדומים
  סמלת לזר ז"ל, המחבל תמימי והזירות במחסום שועפט ובמעלה אדומים
סמלת לזר ז"ל, המחבל תמימי והזירות במחסום שועפט ובמעלה אדומים
(צילום: AFP)
10 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע
תיעוד הפיגוע
המחבל עודאי תמימי בתיעוד מהפיגוע
צוות של מגן דוד אדום פינה את המאבטח שנפצע בפיגוע הערב לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. כוחות משטרה וצה"ל הקימו מחסומים וערכו סריקות באזור מחשש שסייען של תמימי נמלט מהזירה, אולם בסופו של דבר החשש התבדה.
חקירה ראשונית העלתה כי תמימי הגיע למחסום רגלית מכיוון הכפר הפלסטיני הסמוך עזריה. הוא פתח באש לעבר המאבטחים במחסום, ואחד מהם השיב בירי ונטרל אותו. פרט לרימון והסכין נמצא בסמוך לגופה של המחבל גם האקדח שאיתו ביצע את פיגוע הירי. במהלך הירי ניסה המחבל תמימי לשלוף את רימון הרסס או להחליף מחסנית - ואז נורה שוב ונוטרל סופית.
מפקד מחוז ש"י במשטרה ניצב עוזי לוי עדכן בזירה: "התנהל פה קרב יריות עם המחבל שהגיע עם אקדח. במהלך קרב היריות המחבל נוטרל. אני רוצה לציין את העבודה הטובה של המאבטחים פה. לאחר בדיקה התברר לנו שזה אותו מחבל שביצע את הפיגוע שבו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל ומאבטח נפצע קשה. מאז אותו פיגוע, היה מצוד רחב של שב"כ ומשטרת ישראל אחרי המחבל. אני שמח לבשר שבמהלך קרב היריות במעלה אדומים נמנע אסון גדול".
זירת הפיגוע במעלה אדומים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, ללא קרדיט מאלישע בן קימון)

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את כוחות הביטחון על חיסול המחבל תמימי. "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח", אמר לפיד.
שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מבקש לשבח את המאבטחים שנטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע שבו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. הערנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש. נמשיך בהגברת הפעילות ובדריכות, ונשמור על ביטחון אזרחי ישראל".
משפחתה של סמלת לזר מסרה בעקבות חיסולו של המחבל תמימי: "אנו מודים לכוחות הביטחון - צה"ל, שב"כ, מג"ב, המשטרה הצבאית והמאבטחים במחסומים, על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב. עם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה. המשפחה מודה גם לעם ישראל על התמיכה בה ברגעים קשים אלה".
10 צפייה בגלריה
 זירת הפיגוע
 זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
10 צפייה בגלריה
פיגוע ירי מעלה אדומים
פיגוע ירי מעלה אדומים
(צילום: מתניה רייכמן/TPS)
10 צפייה בגלריה
פיגוע ירי מעלה אדומים
פיגוע ירי מעלה אדומים
(צילום: מתניה רייכמן/TPS)
במשטרת מחוז ש"י מסרו בנוגע לפיגוע הירי במעלה אדומים כי "המחבל הגיע לכניסה לעיר מעלה אדומים וביצע ירי לעבר המאבטחים שעמדו במחסום. מאבטח נפצע בידו, והמחבל נורה על-ידי המאבטחים". פיגוע הירי אירע כ-200 מטרים מתחנת משטרת מעלה אדומים.
דובר מד"א זכי הלר עדכן כי "בשעה 20:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על גבר שנפצע מירי בדרך הר הבית סמוך לכיכר הכניסה למעלה אדומים. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בפצוע שמצבו קל ונמצא בהכרה מלאה".
דובר חמאס חאזם קאסם אמר בעקבות חיסולו של המחבל תמימי: "גיבור השהידים עודאי תמימי יישאר אייקון לאומי פלסטיני, שמייצג את אומץ הלב של הפלסטיני במאבקו נגד הכובש ואת גבורתו של הלוחם שמוכן להקריב את הכול. תמיד נחכה לעודאי חדש שימשיך להילחם נגד הכובש הזה עד להשגת מטרות החופש והעצמאות של עמנו".
סמלת לזר, בת 18 במותה, הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר יונה. סגן-אלוף חגי סין איציק, מפקד גדוד ארז של המשטרה הצבאית שבו שירתה הלוחמת, ספד לה: "היו לך שמחת חיים וצחוק מתגלגל. אופייך המיוחד השפיע על כולם. לנצח תהיי אחת מאיתנו". לזר הותירה אחריה הורים ואחות.
10 צפייה בגלריה
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
(צילום: יאיר שגיא)
אמה של נועה לזר
(צילום: עידו ארז, נדב אבס)

10 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
סמ"ר עידו ברוך ז"ל. המצוד אחר המחבל שהרג אותו נמשך
(צילום: דובר צה"ל)
מערכת הביטחון מתמודדת בתקופה האחרונה עם שורת פיגועי ירי ואירועים אלימים נוספים ביהודה ושומרון ובירושלים. פרט למצוד הארוך אחר המחבל תמימי, שהסתיים הערב, מנסים כוחות הביטחון ללכוד גם את המחבל שהרג את לוחם סיירת גבעתי סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל בפיגוע ירי ליד ההתנחלות שבי שומרון.
במקביל למצוד, נמשך הסגר הצבאי על אזור שכם שנועד למנוע הסלמה ביהודה ושומרון ולפגוע בחוליית "גוב האריות" שאחראית למרבית אירועי הטרור בגזרה. שר הביטחון בני גנץ אמר היום כי "עיקר המאמץ המבצעי מושקע בצפון השומרון, באזור שכם וג'נין. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה פיגועים וניסיונות ירי, ואם הפיגועים לא יעצרו, בכוונתי להרחיב את המאמצים ההתקפיים באזורים האלו. אנחנו נעשה כל מה שנדרש, משום שזוהי חובתנו".
במאי השנה נרצח המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב (23) בפיגוע ירי בכניסה לעיר אריאל. המחבלים יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20) מהכפר הפלסטיני קראוות בני חסן במחוז סלפית נעצרו בתום מצוד שארך כ-20 שעות.