האזינו: כתבת ynet הזמינה תור למרפאה הפרטית של הגינקולוג פרופ' אלקלעי

למרות עשרות עדויות שנחשפו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" וחמש תלונות שהוגשו במשטרה בגין תקיפה מינית, הגינקולוג פרופ' מנחם (מני) אלקלעי ממשיך לעבוד כרגיל ולטפל בנשים באופן פרטי במרפאותיו הפרטיות ברמת גן ובמודיעין. "אני לא יכולה להגיד לך אם יש חשש או לא, אני לא נתקלתי בשום אירוע", אמרה היום (ד') המזכירה של פרופ' אלקלעי במרפאתו הפרטית. השיחה המוקלטת בפתח הכתבה.
במשרד הבריאות הודיעו היום כי התקבלה החלטה על השעייתו של פרופ' אלקלעי מעבודותיו בבתי החולים הציבוריים, אולם אין בכך שום מניעה להמשך עבודתו במרפאותיו הפרטיות. זה שבוע שאנחנו אוספים עדויות של נשים שטוענות כי הגינקולוג תקף אותן מינית לכאורה במהלך בדיקה.
עד כה הגיעו למערכת כ-30 עדויות כאלה של נשים שאינן מכירות האחת את השנייה. פרופ' אלקלעי הודיע שהוא יוצא לחופשה מעבודתו, אולם בשיחה שערכנו היום עם מזכירתו, התברר כאמור כי הוא ממשיך לקבל מטופלות באופן פרטי.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אלקלעי וכמה מהמתלוננות נגדו
פרופ' אלקלעי וכמה מהמתלוננות נגדו
פרופ' אלקלעי וכמה מהמתלוננות נגדו
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן, מתוך אתר שיבא)
בתחילת השיחה הודתה המזכירה כי למרות הפרסומים בעניינו, פרופ' אלקלעי "ממשיך לעבוד במרפאה פרטית כרגיל", לשאלת כתבת ynet אם אין חשש שהוא יפגע בה, השיבה המזכירה: "אל תשאלי אותי, אני לא יכולה להגיד לך אם יש חשש או לא. אני כמזכירה שלו לא נתקלתי בשום אירוע. את צריכה לקחת את ההחלטה שלך. את יכולה להגיע לביקור עם מלווה".
המזכירה אמרה עוד: "ההחלטה היא החלטה עצמאית שלך. את בוגרת, את מחליטה". על השאלה האם ישנה אפשרות שהמתלוננות משקרות, השיבה המזכירה: "אני כמזכירה שלו במרפאה הפרטית שלו לא נתקלתי בשום מקרה.
"להגיד לך אם הבנות משקרות? אני לא רוצה להגיד לך דבר כזה. שתינו נשים. אני לא יודעת ואני לא רוצה לחוות את דעתי ממש. אני גם לא יכולה, כי לא הייתי אף פעם בחדר בפנים, אני לא הייתי נוכחת ולא הייתי עדה לשום דבר. את יכולה להתייעץ עם אנשים ולבדוק".
לשאלת הכתבת על מצב רוחו של פרופ' אלקלעי, ענתה מזכירתו: "הוא טוען לחפותו, והוא בסדר גמור. תעשי רק מה שאת תהיי בטוחה בו".
ממשרד הבריאות נמסר: "החלטה על ההשעיה הדחופה מעבודתו במשרד הבריאות התקבלה ויצאה לפועל".
פרופ' אלקלעי טרם מסר את התייחסותו לכתבה.