מטה משפחות החטופים יפרסם הערב (שני) ב-19:00 את סרטון החטיפה של הירש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן. "הסרטון הוא כתב אישום חריף על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים", אמרו.
1 צפייה בגלריה
אליה כהן, הירש גולדברג-פולין ואור לוי
אליה כהן, הירש גולדברג-פולין ואור לוי
אליה כהן, הירש גולדברג-פולין ואור לוי
הירש גולדברג-פולין בסרטון שפרסם חמאס

לבקשת משפחות גולדברג-פולין, לוי וכהן, שיקיריהן נחטפו מ"מיגונית המוות" לאחר שנמלטו מפסטיבל ה"נובה" ברעים ועדיין נמצאים בשבי חמאס, מטה המשפחות יפרסם הערב את סרטון החטיפה שלהם, כפי שתועד ממצלמות מחבלי חמאס ב-7/10. הסרטון, באורך שתי דקות, נערך וטושטש בחלקו לבקשת המשפחות.
חלקו הראשון של הסרטון כולל את שהייתם במיגונית, ובחלק השני נראית תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים. מדובר בחלקים שחוברו לחלק האחרון - שאותו התיר צה"ל לפרסם היום - ובו רואים את המסע שלהם לעזה עם המחבלים.
הירש גולדברג-פולין, בן 23, הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה "מיגונית המוות" וממנה נחטף. ידו של הירש נקטעה במהלך המתקפה על המיגונית. ב-24 באפריל פרסם חמאס סרטון שלו מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה. הוא העביר מסר למשפחתו וביקש ממנה להמשיך להילחם עבורו - ובמקביל סיפר על חטיפתו ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הפקרתם אותי ועוד אלפי אזרחים באותו יום ארור, וכל עסקה שעולה אתה והממשלה שלך שוללים. אתם לא רוצים לסיים את הסיוט הזה כבר?"
סרטון חטיפת התצפיתניות, שפורסם בחודש שעבר

אור לוי הגיע לפסטיבל ה"נובה" בשעה 06:20 עם אשתו עינב ז"ל. תשע דקות לאחר מכן התחילה המתקפה ואור ועינב נכנסו גם הם ל"מיגונית המוות", שם נרצחה עינב וממנה אור נחטף לעזה. אלמוג, בנם של עינב ז"ל ואור יציין מחר את יום ההולדת ה-3 שלו, ללא אימו שנרצחה ואביו שנמצא בשבי החמאס כבר 262 ימים.
אליה כהן הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם בת זוגו זיו עבוד, האחיין של זיו - עמית בן אבידה - ובת הזוג של האחיין, קארין שוורצמן. כשהחלה המתקפה נמלטה הרביעייה ל"מיגונית המוות", שבה נרצחו עמית וקארין. מאותה המיגונית נחטף אליה. זיו, זוגתו, ניצלה כשנקברה תחת הגופות.
"כל יום שעובר מסכן את החטופים ועלול לטרפד את היכולת להשיבם הביתה. אחרי כמעט תשעה חודשי לחימה ונוכח ההצלחות המבצעיות האחרונות, ברור לכולם שהשבתם של כל 120 החטופים אפשרית רק בעסקה. חייבים לאשר וליישם את העסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה", אמרו במטה משפחות החטופים.
בחודש שעבר, בניסיון להביא לעסקה נוספת לשחרור החטופים, פרסם מטה משפחות החטופים את סרטון חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז. בתיעוד המצמרר נראו המחבלים מקניטים את התצפיתניות האזוקות אגם ברגר, דניאלה גלבוע, לירי אלבג, נעמה לוי וקרינה ארייב, צועקים עליהן - ולאחר מכן מובילים אותן לג'יפ, שבו נחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. "את כל כך יפה", אמר מחבל לאחת מהתצפיתניות בסרטון, שב-ynet נחשף ששרים בקבינט סירבו לצפות בו.
אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מוכן להגיע עם חמאס ל"עסקה חלקית שתחזיר חלק מהחטופים" - בזמן שעל השולחן מונחת הצעה ישראלית שתכליתה להחזיר את כולם. בכך, למעשה, חשף נתניהו - אולי בטעות - את ה"בלוף" הישראלי שממנו חששו בחמאס: העסקה שתוכננה בשלושה שלבים, ולפיה כבר בשלב ב' יצטרך צה"ל לסגת מהרצועה, תסתיים בשלב א' ואחריו תמשיך המלחמה.