3 צפייה בגלריה
כנס פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד
כנס פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד
אין ללשכת רה"מ ציפייה מעובדי משרד החוץ. לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי שוועד עובדי משרד החוץ הודיע שהוא נערך לשבש את ביקורי ראש הממשלה יאיר לפיד בעצרת האו"ם בניו יורק ובגרמניה בחודש הבא, גורמים בלשכת ראש הממשלה לעגו היום (שלישי) לאיומי אנשי הוועד - ותהו איך הם מתכוונים לעשות את זה. "אם הם חושבים שיפגעו בנאום ראש הממשלה באו"ם הם חוטאים חטא גדול לכל השירות הציבורי שלהם, אבל הם לא באמת יכולים לפגוע. מה, יתפרצו לנאום ראש הממשלה בעצרת האו"ם?", הם אמרו.
הגורמים הוסיפו כי לשכת לפיד מלכתחילה לא ביקשה שום דבר מעובדי המשרד, וציינו שאין ללשכה ציפייה מהם. מי שיטפל בכל הביקור, אמרו, יהיה המל"ל. "אנחנו מטפלים בכל הביקור באופן עצמאי. הוועד איים שיהרוס את ביקור ביידן בישראל וביקורים אחרים, אבל הם לא באמת יכולים להרוס".
הגורמים ציינו עוד כי "זה מאוד עצוב שככה הוועד מתנהל אחרי שלפיד עשה כל כך הרבה דברים בשביל העובדים, והוועד דחה כל הצעה למשא ומתן, בניגוד לעובדים שהיו רוצים לסגור את זה מזמן".
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, ועד עובדי משרד החוץ הנחה את העובדים לשבש את ביקוריו של לפיד בעצרת האו"ם בניו יורק ובגרמניה בחודש ספטמבר הקרוב. בין השאר מתכוונים כל עובדי משרד החוץ בחו"ל להתעלם לחלוטין ולא לטפל בביקורי לפיד מבחינה לוגיסטית, מבחינה ביטחונית ואף מבחינה מדינית.
על פי ההנחיה שהועברה לעובדים הבוקר, השיבושים יכללו את תיאום הפגישות בין לפיד לראשי מדינות ונציגי ממשלות זרות והכנת התוכן שיידון בהם, כמו גם הימנעות עובדי המשרד מסיוע לתיאומים ביטחוניים, העברת דואר דיפלומטי, הזמנת מלונות ורכבים, מתן אשרות דיפלומטיות, תיאום כניסות ומפגשים וכל היוצא באלה.
3 צפייה בגלריה
מחאת עובדי משרד החוץ
מחאת עובדי משרד החוץ
מחאת עובדי משרד החוץ בחודש שעבר
3 צפייה בגלריה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
מחאת עובדי משרד החוץ גם על אוטובוסים, בחודש שעבר
בוועד העריכו מראש שלפיד נערך לעקוף את השיבושים ולהפעיל את מערך הביקורים במשרד ראש הממשלה ואת שירות הביטחון הכללי, ואף את המוסד. "הפעלת זרועות שב"כ לעקיפת עיצומים חוקיים של עובדים היא פעולה חמורה ביותר החותרת תחת זכות היסוד לשביתה", מסר הוועד, והוסיף: "מה השלב הבא? להפעיל את בתי הספר באמצעות צה"ל?".
לפני כחודש הודיע לפיד שהחליט להשעות את הטיפול בסכסוך העבודה עם עובדי משרד החוץ עד לאחר הבחירות. זאת לאחר שהוועד קיבל הצעה היסטורית ותקדימית ואפילו לא העביר אותה לעובדים לבחינה, ופשוט דחה אותה. גורמים בסביבת לפיד שמעורים בנושא אומרים כי הוא טיפל באופן אישי מול שר האוצר אביגדור ליברמן והצליח להביא הצעה מעולה בתיאום מלא איתו.
מנגד, בוועד מציגים גרסה שונה וטוענים שלפיד הודיע לבכירי המשרד ולהסתדרות כי לא הצליח להביא הסכם לעובדים, מאחר שלא הצליח לגייס את ליברמן להסכים להצעה שהגיש לעובדים.
בימים האחרונים טוענים בכירים במשרד החוץ שרה"מ לפיד העביר הנחייה שלא לאפשר לעובדי המשרד להיכנס למשרד רה"מ, זאת לאחר שהוועד העלה קמפיין נגד לפיד על אוטובוסים. בלשכת ראש הממשלה טענו שדה-פקטו אין הנחייה כזאת, ולראייה, לדבריהם, גורמים במשרד השתתפו בדיונים במשרד ראש הממשלה. מנגד, בוועד העובדים טענו שהתנהגותו של לפיד כלפיהם "ילדותית". מקורבים ללפיד אמרו כי מי שמוביל את מאבק עובדי משרד החוץ הוא יועץ שמקורב לשרת התחבורה לשעבר מירי רגב.