עוד תקרית ירי מחרידה בארה"ב: גבר שהיה בהליכי גירוש מהדירה שבה הוא גר ביוסטון, טקסס, הגיע למקום, הצית את הבניין כדי לגרום לשאר דייריו לצאת החוצה – ואז ירה בחמישה מהם, והרג שלושה. שוטרים שהוזעקו לזירת האירוע ירו בחמוש למוות, ומנעו נפגעים נוספים.
2 צפייה בגלריה
תקרית ירי ארה"ב יוסטון הצית בניין רצח את הדיירים ש ברחו
תקרית ירי ארה"ב יוסטון הצית בניין רצח את הדיירים ש ברחו
זירת הרצח ביוסטון בלילה שבין שישי לשבת. דייר סיפר: "חשבתי שזה זיקוקים, מזל שלא יצאתי"
2 צפייה בגלריה
תקרית ירי ארה"ב יוסטון הצית בניין רצח את הדיירים ש ברחו
תקרית ירי ארה"ב יוסטון הצית בניין רצח את הדיירים ש ברחו
מפקד המשטרה פינר. "32 שנה, ולא ראיתי דבר כזה". מתוך דיווח ברשת ABC
האירוע התרחש בסביבות השעה 1:00 בלילה שבין שבת לראשון לפי השעון המקומי (יום א' ב-9:00 בבוקר לפי שעון ישראל) בשכונה בדרום-מערב יוסטון. האיש, גבר אפרו-אמריקני כבן 40, הגיע למקום לבוש שחורים, והצית אש בכמה מוקדים בבניין. אחר כך יצא החוצה והמתין שהדיירים יברחו ממנו.
כשהדיירים החלו לצאת, הוא פתח בירי לעברם. הוא הרג שניים מהם במקום, ופצוע שלישי מת בדרך לבית החולים. ההרוגים כולם בני 60-40. עוד שני בני אדם נפצעו, אך לא נשקפת סכנה לחייהם.
מי שהגיעו למקום ראשונים היו הכבאים, שקיבלו דיווח על השריפה, אבל כשניסו להתמודד עם האש פתח לעברם החמוש בירי – והם נאלצו לסגת. אחר כך התערבו השוטרים, ואחד מהם הצליח לירות בחמוש ולנטרל אותו. בהמשך נמסר כי החמוש מת מפצעיו. "ראיתי כאן דברים שלא ראיתי ב-32 שנות הקריירה שלי", סיפר מפקד המשטרה המקומית טרוי פינר. "אנחנו קוראים לקהילה להתאחד ולהיות חזקים".
לפי הדיווחים, הרוצח היה מובטל וחולה בסרטן, ולאחרונה הוא פיגר בתשלום שכר הדירה וקיבל הודעה על הכוונה לגרשו ממנה.
אחד הדיירים בבניין, רובין אהרנס, סיפר לתקשורת ביוסטון כי כשהשריפה החלה הוא התכונן לצאת לעבודה. לפתע שמע רעשים, והוא חשב שמדובר בזיקוקים. "יש לי מזל שלא יצאתי, כי סביר להניח שהוא היה יורה גם בי", אמר. "כנראה בימים האחרונים קרה לו משהו רציני כל כך שכבר לא היה אכפת לו".