הספינה הבריטית Rubymar, שתקפו החות'ים בים האדום לפני כשבועיים, טבעה בדרום הים האדום. ממשלת תימן הרשמית - ולא זו של החות'ים - מסרה כי הספינה שקעה ביום שישי בלילה, והזהירה מפני "קטסטרופה סביבתית".
אם הספינה אכן שקעה, מדובר על כלי השיט הראשון שמושמד כליל מאז החלו החות'ים לתקוף ספינות סחר בים האדום בחודש נובמבר. הספינה נשאה יותר מ-41 אלף טונות של דשן כשהותקפה. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב כבר הודיע כי היא גרמה לזיהום באורך של 29 ק"מ בים האדום, ככל הנראה מדליפת דלק או חומרים נוספים שהיו על הספינה. בצבא האמריקני הזהירו אז גם מדליפת הדשן, דבר שעלול להגביר את האסון הסביבתי באזור.
הצוות של ספינת המשא הבריטית ששטה תחת דגל בליז, נזכיר, נאלץ לנטוש אותה אחרי ששני טילים בליסטיים ששיגרו החות'ים, שנתמכים על-ידי איראן, פגעו בה והיא התמלאה במים. למקום הגיעו ספינות קרב של הקואליציה וספינות סוחר נוספות, שפינו את צוות הספינה לנמל בג'יבוטי. ביום שני האחרון ביקר צוות של ממשלת תימן בספינה והזהיר כי היא עלולה לטבוע בתוך כמה ימים.
קצין בכיר בצבא האמריקני אמר בשבוע שעבר ל-CNN כי האיום של התקפות נוספות של החות'ים בים האדום, בשילוב מצב המים, מקשה מאוד על הניסיונות להגיע לספינה ולטפל בזיהום. "החות'ים ממשיכים להתעלם מההשפעה האזורית של ההתקפות חסרות ההבחנה שלהם, מאיימות על תעשיית הדיג, קהילות החוף ויבוא אספקת המזון", נמסר בהודעת הצבא האמריקני.
למעשה, בהתקפה על הספינה הבריטית נגרם הנזק המשמעותי ביותר מאז החלו החות'ים לתקוף כלי שיט בנובמבר - מערכה שלדבריהם נעשית כסולידרית עם הפלסטינים בעזה. התקפות החות'ים גרמו לכמה חברות ספנות להקיף את יבשת אפריקה כדי להימנע מהסכנה בים האדום. ועידת האו"ם לסחר ופיתוח הזהירה בסוף ינואר כי נפח התנועה המסחרית העוברת בתעלת סואץ ירד ביותר מ-40% בחודשיים הקודמים, בשל המתקפות של החות'ים.