העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", שיוצא לאור בלונדון, דיווח מפי מקורות יודעי דבר בחמאס כי בתקיפה אתמול (שבת) שכוונה למפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, ולמפקד חטיבת חאן יונס ראפע סלאמה, חוסל אותו סלאמה. לפי הדיווח, גופתו חולצה מיד מההריסות ונקברה.
1 צפייה בגלריה
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף

התקיפה באל-מוואסי באזור חאן יונס, אתמול
המקורות הבהירו כי החיפוש אחר גופות הפסיק אתמול עם רדת החשיכה - ונמשך הבוקר. סלאמה הוא המח"ט השלישי של חמאס שחוסל מתחילת המלחמה - אחרי איימן נופל שפיקד על חטיבת מחנות המרכז, ואחמד רנדור שפיקד על החטיבה הצפונית. סלאמה נחשב למקורב למוחמד דף - יעד התקיפה המרכזי - אך המקורות לא אישרו או הכחישו אם הוא נפגע.
צה"ל ממשיך לבחון את תוצאות התקיפה. אתמול אמרו בצה"ל כי "אנחנו מניחים שחמאס ינסה להסתיר את תוצאותיה. המתחם שהותקף למעשה שייך לאותו סלאמה, והוא הוחזק על-ידי מחבלים וסייענים.
חליל אל-חיה, סגן מנהיג חמאס בעזה, הכחיש אתמול שדף חוסל ובריאיון לאל-ג'זירה אמר על מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה: "נתניהו קיווה לשאת נאום ניצחון מזויף, אבל נאומו היה אומלל. אנחנו אומרים לנתניהו שמוחמד דף שמע אותך ולגלג על האמירות הכוזבות שלך".
נתניהו: עדיין אין ודאות על החיסול. כך או כך, נגיע לצמרת חמאס
(צילום: לע"מ)

בצבא אמרו כי בנוגע לסלאמה יש יותר סימנים שנהרג. הוא נחשב לדמות מאוד משמעותית ודומיננטית, ריכז את מאמץ המלחמה של חמאס מול יחיא סינוואר ושלט בסוגיית החטופים.
המודיעין על נוכחות דף במתחם בחאן יונס היה מאוד חזק, מדויק ומוצלב - ו"התפרץ" במהלך הלילה. צה"ל המתין לכמה אימותים ברורים וחד-ערכיים שהגיעו, ואז בוצעה התקיפה המדויקת. במקביל היה מאמץ מרכזי לאשר שאין שם חטופים.
בצה"ל אמרו כי כבר יש השפעה ברחוב העזתי, וזוהו צהלות שמחה. "נמשיך לתקוף ולרדוף את בכירי חמאס באשר הם ובכל מקום", הוסיפו ואמרו כי "ללכתו של דף תהיה השפעה מטלטלת על חמאס ברצועה, על חמאס חו"ל ועל הרחוב העזתי".
גורמים רפואיים ברצועת עזה אמרו לרשת אל-ג'זירה כי מספר ההרוגים בתקיפה סמוך למתחם העקורים עלה ל-79 איש, לצד עשרות פצועים. גורמים בישראל אמרו לסוכנות הידיעות AP ול"וול סטריט ג'ורנל" כי התקיפה הייתה מדויקת ורוב ההרוגים הם מחבלים, ובהם גם המאבטחים של דף וסלאמה.

זה המח"ט שחוסל

ראפע סלאמה היה אחראי על-פי ישראל לתכנון וביצוע מספר פיגועים - והיה אף מעורב בחטיפתו והחזקתו בשבי של גלעד שליט ב-2006. הוא היה אחראי בין היתר גם לתכנון פיגוע ההתאבדות במוצב אורחן בשנת 2005 ופיגועים נוספים שיצאו מחאן יונס.
יד ימינו של דף הוא בן למשפחת מחבלים שכבר חוסלו ונהרגו בפעילות צה"ל - בהם אימו, שנורתה בשעה שסייעה לבנה להימלט מהכוחות. דודו, שחוסל גם הוא, היה חבר הלשכה המדינית של חמאס במלחמה הנוכחית ומקורב ליחיא סינוואר. גם סלאמה, כמו דף, שרד מספר ניסיונות חיסול לאורך השנים.
בדצמבר הופצו כרוזים ברצועה שלפיהם צה"ל הציע כסף בתמורה למידע על מנהיגי חמאס. על מידע שיוביל ללכידת מנהיג חמאס יחיא סינוואר הוצע אז 400 אלף דולר, על אחיו מוחמד סינוואר - 300 אלף דולר, ובאופן מפתיע על מידע הנוגע למח"ט חאן יונס סלאמה הוצע סכום גבוה יותר מזה שהוצע על מידע בנוגע למוחמד דף - 200 אלף דולר על סלאמה, לעומת 100 אלף דולר על דף.
בפברואר, בעת שדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף צילומים של סינוואר במנהרה, הוא גילה כי בין העצורים בפעולה בחאן יונס גם אביו של ראפע סלאמה. "הוא מספק לנו מודיעין רב בחקירות בשב"כ", אמר אז הגרי.
באותו חודש פרסם צה"ל תיעוד מקרב פנים אל פנים בעזה, סמוך לביתו של סלאמה במערב חאן יונס. באותו תיעוד נראו לוחמי חטיבת הצנחנים מחסלים מחבל שהתקרב אליהם, השליך רימון ורץ לכיוונם עם סכין.