2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק )
כבר קרוב לחצי שנה שאיציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה על התנאים והבירוקרטיה שמקבלים נפגעי הפוסט טראומה באגף השיקום, שוכב בבית החולים שיבא תל השומר במצב קשה מאוד.
כעת יקבל סעידיאן מיטה ייחודית - שמגיעה למצבי עמידה - ותאפשר לו, לראשונה מאז הגיע למחלקת הכוויות ביום הזיכרון האחרון לחללי צה"ל, לעמוד על רגליו ולצאת ממצב השכיבה לפרקים. השימוש במיטה יחל בקרוב ובהדרגה.
2 צפייה בגלריה
המיטה שרכש משרד הביטחון לאיציק סעידיאן
המיטה שרכש משרד הביטחון לאיציק סעידיאן
המיטה הייחודית שנרכשה עבור סעידיאן
(צילום: חגי מכשור רפואי בע״מ)
המיטה נרכשה עבור סעידיאן על-ידי אגף השיקום במשרד הביטחון, בהמשך לבקשת בית החולים, כדי לשפר את מצבו הגופני, הנשימתי והתזונתי. לאחר שחרורו של סעידיאן, משרד הביטחון יתרום את המיטה לטיפול בחולים נוספים במחלקת טיפול נמרץ כוויות.
המיטה הייחודית הגיעה לישראל רק לפני כשמונה שנים. יתרונותיה הם שהיא יכולה להביא את המטופל למצב עמידה של עד 82 מעלות וכן גם למצב ישיבה. מה שלולא המיטה מצריך היערכות לוגיסטית מורכבת לרבות העברה על ידי מנוף. כמו כן, היא מסייעת בריפוי פצעים שנוצרים משכיבה ממושכת. עד כה הייתה בישראל, במחלקת כוויות, מיטה אחת כזאת בלבד, מדגם ישן יותר, שהביאה לשיפור משמעותי בשיקומו של דניאל פחימה, הפצוע הקשה ביותר מהפיגוע בבורגס. המיטה יצאה מכלל שימוש, וכעת זו שנרכשה עבור סעידיאן היא היחידה במחלקה וייתכן שבארץ בכלל. עלותה, לפי גורמי המקצוע, היא יותר ממאה אלף שקלים.
פרופסור יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומרכז הכוויות הלאומי בשיבא, הסביר כי "ללא המיטה, לא ניתן יהיה להמשיך ולקדם את מצבו של סעידיאן אל עבר אפשרויות שיקום עתידיות".
אבי סעידיאן, אחיו של איציק, אמר כי "זאת מיטה מיוחדת, שהבנו שאיציק צריך אותה וקיבלנו. זה נס גדול כל מה שקורה פה. עכשיו הוא יוכל לעמוד וקצת יזיזו אותו. כל תזוזה שלו היא חשובה, היא עולם בשבילנו. הוא צריך לבנות שריר, ובכלל להבנתנו יש במיטה הזאת הרבה פונקציות שיכולות בעזרת השם לסייע לאיציק. יש עוד הרבה עבודה והדרך לשיקום ארוכה אבל אנחנו אופטימיים".