אזעקה הפתיעה הערב (יום שישי) את תושבי חיפה, לראשונה מאז 11 באוקטובר - אז הופעלה בעיר התרעת שווא. בהמשך עדכן דובר צה"ל על יירוט של "מטרה חשודה" בצפון, ואמר כי שיגור המיירט הוא שהפעיל את ההתרעה בחיפה - שם נכנסו התושבים למרחבים המוגנים. בשלב זה, לא ברור מה טיבה של המטרה שיורטה.
המיירט, כפי שנראה בקריית חיים
(צילום: אברהם דהן )

חלק מהמיירט בטמרה

2 צפייה בגלריה
משפחה בוך מחיפה
משפחה בוך מחיפה
משפחה בוך
(צילום: אודי בוך)
האזעקה הזכירה לרבים מהתושבים את מלחמת הלבנון השנייה, אז ספגה חיפה טילים רבים ששוגרו מלבנון. עו"ד שרון נתח תמרי, שהייתה לבד בבית כשהאזעקה נשמעה, אמרה כי "הלב שלי רעד ולא הייתה לי נשימה. ממש רעדתי. שלושה חודשים מדברים על אפשרות של אזעקה בחיפה, אבל כשזה הגיעה הנשימה נעתקה".
"מצאתי את עצמי לבד בבית", הוסיפה. "הממ"ד כבר לא מוכן כמו בתחילת המלחמה, אבל נכנסתי אליו, סגרתי את הדלת והסדרתי נשימה. התחושה מאוד לא נעימה אבל אין ברירה. נמשיך לחיות ולנשום את ארץ ישראל. איש לא ירתיע אותנו".
2 צפייה בגלריה
חלק של מיירט בטמרה
חלק של מיירט בטמרה
חלק של מיירט בטמרה
אודי בוך שהה בבית עם אשתו נועדיה ובתם רונה. "האזעקה תפסה את שלושתנו בביתנו בכרמל בחיפה. זו הייתה הפתעה גמורה, אבל אנחנו מאורגנים. לקחנו את הערכה המוכנה ליד הדלת עם כל הצרכים המידיים, ויצאנו למרחב המוגן בקומה 11 שבה אנו גרים. גם יתר השכנים הגיעו. אנחנו דרוכים ורגועים. לאחר כעשר דקות חזרנו הביתה, ומקווים ללילה שקט".
אברהם דהן (34), שמתגורר בשכונת קריית חיים, תיעד את המיירט בשמיים. הוא סיפר כי "אכלנו ארוחת ערב ואז שמענו את האזעקות מכיוון חיפה. יצאנו מיד למרפסת והתחלתי לצלם. בדרך כלל אני לא מצלם, אבל פתאום תפסתי את היירוט. אזעקה זה אף פעם לא נעים, אבל אחרי מה שעברתי מאז אוקטובר שום דבר כבר לא מלחיץ אותי".
מי שהופתעו הערב גם כן היו תושבי טמרה, שחלק מהמיירט ששוגר אותר בעיר. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק.