שרת התחבורה מירי רגב הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט המחוזי בלוד, נגד החלטת בית משפט השלום בראשון לציון שקבע כי חוקרי לה"ב 433 יוכלו לעיין במסמכים שהוחרמו מלשכתה, וכי הם אינם חוסים תחת חסינותה כחברת כנסת. כמו כן, מבקשת רגב שהמשטרה לא תוכל לעשות שימוש במסמכים עד לקבלת החלטה בעניין הערעור.
2 צפייה בגלריה
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
(צילום: מארק ישראל סלם, מתוך "המקור" רשת 13 )
נשיא בתי משפט השלום מרכז, השופט מנחם מזרחי, דחה כאמור בשבוע שעבר את בקשת השרה שלא לאפשר למשטרה לעיין בעשרות המסמכים שתפסו בפשיטה במשרדה. במרכז החקירה המשטרתית נגד רגב ולשכתה בחשד למרמה והפרת אמונים, נזכיר, עומדים "מסמכי הרמזור" - השיטה הפוליטית שלפיה תעדפה לכאורה רשויות על פי הקרבה הפוליטית שלהם אליה והיכולת שלהם לעזור לה בפריימריז. בלשכתה נתפסו מסמכים ומחשבים, שינותחו בניסיון לענות על השאלה המרכזית כדי להתקדם בחקירה: האם המסמכים שהוצגו בתחקיר "המקור" הם אותנטיים או "מומצאים", כפי שטוענת רגב.
במקביל ל"מסמכי הרמזור" הפעילה לכאורה רגב רשימה עם מטרה זהה, שבה הוגדרו פעילי ליכוד לפי יכולתם לסייע לה לפי השיטה הבאה: "יהלום" (פעיל משמעותי), "עוגן" (פעיל חשוב), "פעיל מרכזי" ו"פעיל רגיל".
השרה רגב צפויה, כמו מקורביה ששמם עלה בתחקיר, להיחקר במסגרת הפרשה. בערר שהגישה באמצעות פרקליטיה נכתב כי "בית המשפט התיר למשיבה לתפוס מסמכים וחפצים של העוררת, בניגוד לסעיף 2 לחוק חסינות חברי כנסת, זכויותיהם וחובותיהם. בית משפט הורה, בסיפא להחלטה, כי המעטפות והקלסרים שתפסה המשיבה יוותרו בלשכת בית המשפט עד ל-26 ביוני 2026, וזאת לצורך הגשת ערר. בית המשפט הנכבד מתבקש להורות על המשך שמירת המסמכים בבית המשפטי עד להחלטה בערר זה. מקום תפישת המסמכים - רובם בלשכת העוררת".
עוד הוסיפו הפרקליטים כי "לעוררת אין כל עניין להסתיר דבר והיא סמוכה ובטוחה שהחקירה תוביל למסקנה כי לא נפל רבב במעשיה. בהתאם, משרד התחבורה נכון לשתף פעולה במסגרת החקירה, ככל שיידרש לכך". עולה תמיהה כיצד השרה רגב שמדגישה שאין בכוונתה להסתיר דבר, ובמקביל מתנגדת לאפשר למשטרה לעיין במסמכים שנתפסו. אדרבא, המשטרה תעיין ולשיטת רגב תראה שהם מוכיחים את טענתה.
2 צפייה בגלריה
בניין משרד התחבורה שעומד ריק בירושלים
בניין משרד התחבורה שעומד ריק בירושלים
רגב טוענת לפגמים בחיפוש שערכה המשטרה. בניין משרד התחבורה בירושלים
לשיטת הפרקליטים, "הערר שבנדון מוגש בשל כך שפרשנותו של בית המשפט בדבר היקף החסינות הדלונית מכרסמת באופן עמוק במוסד החסינות ובערכי הדמוקרטיה. מדובר בסוגיה עקרונית. משכך, מוגש ערר זה".
לטענת רגב, נפלו בגמים קשים בפשיטה שביצעה המשטרה על משרדה. לדבריה, "בחיפוש שביצעה המשטרה נפלו פגמים רבים: ראשית, החיפוש בלשכת העוררת נעשה ללא נוכחותה ובלי לקבל את הסכמתה לערוך חיפוש ללא נוכחותה וללא עדים מטעמה. שנית, החיפוש נועד להלבין מסמכים שהגיעו לידי המשטרה תוך ביצוע עבירות פליליות, וזאת למיטב הידיעה מבלי שהדברים גולו לבית המשפט בטרם הוצאת צו החיפוש. באותו היום הגישה העוררת בקשה לבית המשפט לקיים דיון דחוף בנוגע לחיפוש שנערך, וזאת לאור החסינות החלה בחיפוש במסמכיה ובחפציה של העוררת בהתאם לחוק".
עוד לפני שידור תחקיר "המקור" על "שיטת היהלומים" של רגב בחלוקת משאבי המשרד, היא הגישה באמצעות קב"ט משרד התחבורה תלונה על גניבת המסמכים ממשרדה על ידי ראש המטה שלה לשעבר יונתן יהוסף.
בערר נטען כי חוק החסינות מגן על חבר הכנסת גם מפני חיפוש ותפיסת מסמכים וטעה השופט מזרחי בהחלטתו להתיר למשטרה לעיין במסמכים שנתפסו במשרד שרת התחבורה לצורכי חקירת הפרשה.
בערר נטען כי חוק החסינות מגן על חבר הכנסת גם מפני חיפוש ותפיסת מסמכים, ובשל כך טעה השופט מזרחי בהחלטתו להתיר למשטרה לעיין במסמכים שנתפסו במשרד שרת התחבורה לצורכי חקירת הפרשה.