בני משפחות חטופים נשאו היום (רביעי) הצהרה מיוחדת לתקשורת במטה המשפחות, בהמשך ל"זגזוג של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמדותיו ובאמירותיו בעניין מימוש 'עסקת נתניהו' להחזרת החטופים", כלשונם.
"9 חודשים זה סימן להבאת חיים, היא יכולה לחזור עם נכד חמאסניק"

3 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות החטופים
הצהרת משפחות החטופים
"מבקשים מראש הממשלה לגלות נחישות". המשפחות בהצהרה
(צילום: שאול גולן)
לואיס הר, שחולץ משבי חמאס יחד עם פרננדו מרמן, אמר כי " הייתי 129 ימים אצל החמאס, וחולצתי על ידי צה"ל. כל יום, כל רגע שם זה גיהנום. אנחנו צריכים להחזיר את כל 120 החטופים כמה שיותר מהר, באופן מיידי. חייבים להציל את כולם. לטובת המשפחות - חוסר הידיעה על מה שקורה שם זה דבר נוראי. אנחנו חווינו את זה בעצמנו. זה שובר משפחות לגמרי".
בהמשך התייחס הר לדברי נתניהו, שהביע הסכמה ל"עסקה חלקית", וציין כי "אין מה לחכות ואין מה לעשות חלקי. בשום פנים ואופן. אנחנו רוצים את כולם, כמה שיותר מהר. עכשיו".
לאחר מכן דיברה אורלי גלבוע, אמה של התצפיתנית דניאלה גלבוע, שנחטפה ממוצב נחל עוז. לדבריה, "הבת שלי ציינה 20 בשבי, לפני כשלושה חודשים. בסך הכל בת 20, ילדה לכל הדעות שלא צריכה להיות שם. דניאלה הלכה לשרת את מדינתה ליד הגבול בעזה. היא וחברותיה, כמו שכולכם ראיתם - לפני כחודש פרסמנו את סרטון החטיפה שלהן. רואים את האימה בעיניים שלהן, רואים אותן פצועות, חבולות, מתחננות לחיים שלהן. לצערי הן כבר 264 ימים בגיהנום הזה אצל הטרוריסטים. מה כל אמא הייתה מדמיינת שקורה עם הבת שלה כל כך הרבה ימים אצל האנשים האלה? אם אפשר לקרוא להם אנשים".
3 צפייה בגלריה
לואיס הר
לואיס הר
לואיס הר: "כל רגע שם זה גיהנום"
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
אורלי גלבוע
אורלי גלבוע
אורלי גלבוע: "יש עסקה על השולחן, זה הזמן לעשות את הצעד הבא"
גלבוע הוסיפה כי "תשעה חודשים זה בדרך כלל סימן להבאת חיים חדשים לעולם. לשמחה, להתחלות חדשות. בשבילנו לצערי זה יכול להיות גם סימן לדברים קשים אחרים - שהבת שלי לצערי יכולה לחזור עם נכד חמאסניק. עכשיו זה הזמן להחזיר אותה, להחזיר אותה אליי. יש לנו עסקה עכשיו על השולחן, שממשלת ישראל - וראש הממשלה בראשה - יזמו ואישרו בקבינט המלחמה. עסקה שמדברת על כולם, עסקה שחייבת להיחתם. אנחנו כמדינת ישראל חייבים לעשות הכל כדי להוציא אותה לפועל, לגרום לזה לקרות. זה הניצחון שמגיע למדינה הזאת אחרי תשעה חודשים שכולנו כבויים ונבולים. זה הזמן לעשות את הצעד הבא, להכריז שזה הדבר הכי חשוב ולגרום לעסקה הזאת להיחתם".
רובי חן, אביו של סמל איתי חן שנפל בקרב וגופתו מוחזקת על ידי חמאס, הוסיף: "אני ועוד קבוצת משפחות פגשנו את ראש הממשלה ביום ראשון. אנחנו מהווים את הקבוצה הכי חרדה - קבוצת משפחות החללים. זו פעם ראשונה שראש הממשלה פגש את הקבוצה הזאת, קצת באיחור. באותה עסקה מדוברת, על פי הפרסומים, החללים בעצם ישוחררו אחרונים. רק לפני כמה ימים שמענו גם מדובר צה"ל וגם מראש המל"ל שצה"ל מבחינתם עשה הרבה, וחילץ באמת כמה חטופים. זה לא מתקבלת על הדעת שניתן להוציא את כל האחרים בעזרת פעולות צבאיות. אפשר רק בעסקה. אנחנו מבקשים מראש הממשלה לגלות נחישות, כמו שהוא יודע, ולהביא את העסקה הזאת".
בהמשך דיבר מור קורנגולד, אחיו של טל שוהם שנחטף מבארי, ואמר כי "אני לא בטוח שיהיה לנו ביטחון ושתהיה לנו תקומה. כי לא תהיה תקומה ולא יהיה ביטחון במדינת ישראל בלי החזרת כל החטופים לארץ ישראל". הוא הוסיף: "שמעתי את ראש הממשלה אומר שהוא מוכן להגיע לעסקה חלקית. חצי. אני רוצה לשאול אותך: אני חצי אזרח במדינת ישראל? אני משלם חצי מהמיסים? אני לא אקבל, ולא נוכל לקבל את זה ולא נוכל לגור כאן אם לא תחזיר את החטופים הביתה. דור העתיד צריך להיות כאן ולבנות ולשקם את ישראל, ולא נוכל אם לא נחזיר את החטופים הביתה".
נתניהו: מחויבים להצעה הישראלית
(צילום: ערוץ כנסת )

שרון שרעבי, אחיהם של החטופים אלי, וגם של יוסי שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, פנה לראש הממשלה: "120 חטופים שעדיין בשבי החאמס מחכים לנו. קודם כל לך, ראש ממשלת ישראל. אנחנו משפחות החטופים עושים הכל כדי להשיב את החטופים, ותומכים בעסקת נתניהו מאז שאתה הגית אותה. אנחנו מצפים ממך להיות עקבי ונחוש כדי לקיים את העסקה שאתה מוביל. אזרחי ישראל מצפים לאופוריה במציאות המורכבת הזו, של תשעה חודשים, כדי להשיב את אותם חטופים שעדיין נושמים אוויר במנהרות החמאס, וכדי להשיב את החללים לקבר ישראל. אתה ראש הממשלה שלנו, בך אנחנו תולים תקווה".
עוד התייחס שרעבי לפגישה עם נתניהו, ואמר כי"בפגישה איתך ביום ראשון סיפרת שמדינת ישראל נמצאת בסכנה קיומית שמרחפת מעל ראשה. בנימין נתניהו, הישארותם של החטופים בשבי החמאס זו הסכנה הקיומית של מדינת ישראל. פצע שלעולם לא יגליד בחברה הישראלית.
ביום שני הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת כי הוא מחויב להצעה הישראלית לעסקה לשחרור חטופים שהציג ביידן. הוא אמר כי "לא נסיים את המלחמה עד שנחזיר את כל החטופים, אנחנו מחויבים להצעה הישראלית שביידן בירך עליה". זאת בניגוד לדברים שאמר יום לפני כן בערוץ 14, שם התנער מעסקה מלאה ואמר כי הוא "מוכן רק לעסקה חלקית".