האתר האמריקני "פוליטיקו" מדווח הבוקר (שלישי) כי גורמים רשמיים בארה"ב מתוסכלים מתגובתו של ממשל ביידן להתקפות החוזרות ונשנות שמבצעים החות'ים מתימן נגד ספינות בים האדום, במסגרת הניסיון שלהם לפגוע בכלי שיט הקשורים לישראל. לפי האתר, תסכול מיוחד גרמה לאותם גורמים המתקפה שביצעו החות'ים בתחילת השבוע נגד שלושה כלי שיט, מתקפה שנמשכה שעות וגררה התערבות של המשחתת האמריקנית "קרני". הם סבורים כי ממשל ביידן מנסה להמעיט בכוונה בממדי האיום הנשקף לכוחות האמריקניים שם, אף שמדובר באיום גדול.
החות'ים מתעדים השתלטות שלהם בחודש שעבר על ספינה בים האדום, שאותה חשבו בטעות לישראלית

4 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה במורדים החות'ים בצנעא, החודש
הפגנת תמיכה במורדים החות'ים בצנעא, החודש
תומכי המורדים החות'ים בצנעא. "אנשים חושבים שזה עניין ישראלי"
(צילום: EPA)
במתקפה שאירעה ביום ראשון נאלצה המשחתת קרני להתערב אחרי שקיבלה קריאות מצוקה בעקבות שיגור טילים וכטב"מים של החות'ים לעבר שלושה כלי שיט מסחריים שונים, בהם כאלה שנחשדו כישראליים. המשחתת האמריקנית פתחה באש והפילה שלושה כלי טיס בלתי מאוישים, בהם אחד לפחות שהתקרב אליה. כמו באירועים קודמים גם הפעם השתמע מדברי בכירים בממשל ובמשרד ההגנה שהחות'ים לא הציבו לעצמם כיעד לפגוע בספינת המלחמה האמריקנית, אבל ארבעה גורמים רשמיים הבקיאים בפרטים אמרו ל"פוליטיקו" כי אין ספק שכוחות הצי האמריקני בים האדום ובמפרץ הפרסי נמצאים תחת איום.
"אם הספינות שלנו רואות משהו נע לידן או לעברן, הן הולכות להתייחס אליו כאל איום ולהפיל אותו", אמר גורם במשרד ההגנה, שהודה כי קשה לזכור תקופה שבה הספינות האמריקניות באזור מצאו עצמן מול אתגר בסדר גודל כזה. גורם אמריקני רשמי אחר טען בשיחה עם "פוליטיקו" כי הממשל ממעיט בחומרת המצב בים האדום כדי להימנע מהסלמה במתיחות באזור בצל המלחמה בין ישראל לחמאס: "אנשים חושבים שזה עניין ישראלי, ובגלל שהם מפעילים כוח כבד בעזה אף אחד לא מדבר על זה. העולם צריך לגנות את זה".
4 צפייה בגלריה
הכוחות החות'ים בתימן מפרסמים תיעוד של ירי הטילים לעבר ישראל
הכוחות החות'ים בתימן מפרסמים תיעוד של ירי הטילים לעבר ישראל
החות'ים מתעדים שיגור טיל לעבר ישראל במהלך מלחמת "חרבות ברזל"
גורם רשמי אחר הודה כי ארה"ב הקפידה לומר שהיא אינה יודעת אם ספינת הקרב שלה הייתה היעד למתקפת החות'ים שלשום, משום שהיא "מנסה להימנע מהסלמה לא נחוצה". עם זאת הוא ציין את העובדה שבניסוחיו הותיר הממשל מרחב תמרון מסוים ולא קבע נחרצות שהמשחתת האמריקנית לא הייתה יעד: "אנחנו לא מהססים לפעול נגד כוחות או מיליציות שעלולים לאיים על כוחותינו", טען.
גורמים ששוחחו עם "פוליטיקו" בכתבה שפורסמה הלילה לא שללו את האפשרות שהממשל יגיב על התקפות החות'ים. "אם נעריך או נרגיש שאנחנו צריכים להגיב, תמיד נקבל את ההחלטה הזו בזמן ובמקום שיתאימו לנו", אמר גורם במשרד ההגנה. ממש הלילה הגיעו בפעם השנייה בתוך פחות משבוע דיווחים על פיצוצים בצנעא בירת תימן, מה שמעלה שוב חשד להתקפה שביצע גורם כלשהו נגד החות'ים. את ההתקפה הקודמת היו שייחסו לישראל, אך הטענה הזו הוכחשה.
4 צפייה בגלריה
תחמושת  אמריקאית המועברת לאוקראינה לשימוש במלחמתה נגד רוסיה
תחמושת  אמריקאית המועברת לאוקראינה לשימוש במלחמתה נגד רוסיה
היועץ לביטחון לאומי סאליבן. "החות'ים פועלים עם אור ירוק מאיראן"
(צילום: EPA ,SHAWN THEW)
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר אמש לכתבים כי לוושינגטון יש כל סיבה להאמין שההתקפות שמבצעים החות'ים, גם אם הן נעשות מתימן, מקבלות אור ירוק מלא מאיראן, בעלת בריתם של החות'ים ומי שמספקת להם את רוב נשקם. סאליבן אמר כי גורמים אמריקניים מנהלים כעת שיחות עם מדינות אחרות על הצבת צוות פיקוח ימי כלשהו באזור, שבו יהיו שותפות ספינות ממדינות שהן בעלות בריתה של ארה"ב. תפקידו של הצוות יהיה לוודא את מעברן הבטוח של ספינות בים האדום.