ח"כ טיבי עונה לעבאס: כמה גרוטסקי אפשר להיות?
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) התייחס הבוקר (רביעי) באולפן ynet לאווירה המתוחה בין הקואליציה לאופוזיציה על רקע הרפורמה המשפטית המתוכננת. אותה אווירה התלהטה אתמול אחרי חשד לניסיון דריסה של מפגינים בבאר שבע, קריאות של חברי כנסת ממפלגת עוצמה יהודית למעצר ראשי האופוזיציה וקריאות להרגעת הרוחות.
לדברי טיבי, "זה היה צפוי", אך קיים יתרון במחאה נגד הרפורמה: "ההתנגדות לפגיעה במערכת המשפט היא התנגדות לפגיעה במיעוטים ובמוחלשים, למרות שבית המשפט העליון לא נותן סעד לפלסטינים בנושאים הגדולים ומכשיר את ההתנחלויות".
2 צפייה בגלריה
חד"ש תע"ל בישיבת סיעה לפני השבעת הכנסת
חד"ש תע"ל בישיבת סיעה לפני השבעת הכנסת
"תראו לי הצעה אחת של הימין ששיתפנו איתה פעולה, ולא ההיפך". טיבי
(צילום: אלכס קולומויסקי )
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס במליאת הכנסת
מנסור עבאס במליאת הכנסת
"הצטרפות רע"מ לממשלת בנט נחלה כישלון חרוץ". עבאס
(צילום: אלכס קולומויסקי )
מנסור עבאס אמר אתמול באולפן שאין לך בעיה לשתף פעולה עם נתניהו כשזה טוב לך. "האדם שרק הבוקר אמר שהוא רוצה, מעוניין, לא פוסל הצטרפות לממשלה. כמה גרוטסקי אפשר להיות? תנו לי הצעה אחת של הימין ששיתפנו איתה פעולה ולא ההיפך. אנחנו העברנו הצעות שלנו ואחרים תמכו בנו. מה יותר טבעי מזה? כך עובדת הכנסת".
עבאס רוצה להצטרף לממשלה משיקולים פרגמטיים, הוא רוצה להפיק כמה שיותר תועלת לחברה הערבית. איזו תועלת אתם מפיקים מההתנגדות לממשלה הקודמת ועכשיו לנוכחית? יש מי שמאשים אתכם בעליית הממשלה הזו. "זה לא להיות פרגמטי, זה לרדת על הברכיים. גם הניסיון הקודם של הצטרפות רע"מ לממשלת בנט נחל כישלון חרוץ. בחיים לא אתמוך ולא אקרא לתמוך בממשלה שהיא נגד הציבור שלי ונגד העם שלי".
הציבור הצביע באופן ברור, ראה את ההצבעות של חברי רע"מ ועדיין חשב שהם צריכים להיות המפלגה הערבית הגדולה. "יש שיקולים אלקטורליים אחרים, יש ניהול קמפיין נכון או לא נכון. הרכב הרשימות זה משהו אחר לחלוטין. אם יהיו בחירות היום, אולי התוצאות יהיו אחרות לחלוטין. אני יכול להבין את התסכול של עבאס - התרגל שנה שלמה להיות בקואליציה ומאז הבחירות קשה לו להסתגל לאופוזיציה. מי שאחראי לקריסת הממשלה הקודמת זה גם מפלגת ימינה שקרסה, אבל גם עבאס, שלא שלט במפלגתו. מאזן גנאים הצביע נגד תקנות יו"ש, אמר שההצבעה הזו יכולה להפיל את הממשלה והיא נפלה. שעבאס ינסה לעבוד בכנסת למען הציבור".
איזו ממשלה פחות גרועה לטעמך? "לאחרונה, כל ממשלה גרועה מקודמתה. בנושאים של הציבור הערבי, הממשלה הקודמת גרועה יותר מהממשלה הזו, שההרכב שלה קיצוני, פאשיסטי וגזעני יותר. כשממשלת בנט, למרות שיש בה מפלגה ערבית, הורגת את מספר הפלסטינים הגדול ביותר זה 18 שנים, פוגעת במסגד אל אקצה, הורסת בנגב והורסת בתים - לתמוך בזה? מי שהביא לקריסת הממשלה כדאי שיבדוק את עצמו".