מדרשיית אמי"ת קמה
(צילום: רועי עידן)

במדרשיית "אמי"ת קמה" בירוחם שבו לומדת רעות עמיחי (17), שנבחרה להשיא משואה בטקס שיפתח את יום העצמאות ה-75 של ישראל, עוד מנסים להתאושש מהטרגדיה האישית שלהם - מאיה די (20), בת שירות לאומי במדרשה, נרצחה בפיגוע הירי בבקעת הירדן לפני כשבוע וחצי - לצד אחותה רינה די (16) ואמה לאה (לוסי) די (48). "כמו שעושים את המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות, כך גם במדרשה עוברים מעצב לשמחה", אמרה המנהלת שולה לוי.
4 צפייה בגלריה
רעות עמיחי
רעות עמיחי
"מאיה השפיעה מאוד על הבנות". רעות עמיחי
(צילום: איתן גאל דור)
4 צפייה בגלריה
מאיה די, אחת הנרחצות בפיגוע בצומת חורה
מאיה די, אחת הנרחצות בפיגוע בצומת חורה
מאיה די, נרצחה בפיגוע בבקעה
(באדיבות המשפחה)
הבשורה על הבחירה ברעות, תלמידת י"ב, הגיעה ימים ספורים לאחר האסון הכבד שנפל על המדרשה - והתקבלה בשמחה גדולה מהולה בעצב. מאיה הייתה בשיא הפעילות שלה במדרשה, בשנתה השנייה של השירות הלאומי. "מיד כשהיא נכנסה למדרשה הורגשה הנוכחות שלה", סיפרה רעות על היכרותה עם מאיה, "היא השפיעה מאוד על הבנות".
רעות, המתגוררת במושב נטע שבחבל לכיש, מתנדבת יותר משלוש שנים בארגון החקלאי "השומר החדש" - ונבחרה לייצג בטקס את אלפי המתנדבים. "התרגשתי מאוד לשמוע על הבחירה ואני גאה לייצג את מתנדבי השומר החדש שלוקחים חלק במשימה הלאומית הציונית גם בשנת 2023", אמרה אתמול רעות לאחר שהתבשרה על הבחירה בה. "אחרי דורות שעמלו להקים את המדינה, אני נרגשת להיות חלק מהדור הבא שהולך להמשיך את הדרך ולקדם את המדינה".
4 צפייה בגלריה
מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה ומשפחתם
מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה ומשפחתם
האם ושתי בנותיה נרצחו. משפחת די
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
שולה לוי מנהלת מדרשיית אמי"ת קמה בירוחם
שולה לוי מנהלת מדרשיית אמי"ת קמה בירוחם
"היה למאיה חיוך קורן". שולה לוי, מנהלת המדרשה
(צילום: רועי עידן)
"זו הבחירה הכי נכונה שיכולה להיות", אמרה אביטל יהודאי, תלמידת י"ב וחברתה של רעות. "זה ממש מרגש, מגיע לה בענק". היום יצאו תלמידות שכבה ט' לניחום אבלים באפרת אצל משפחת די. "מותה של מאיה עדיין קשה לעיכול, אנחנו בשוק רציני", הוסיפה אביטל.
"את אתמול בבוקר פתחנו במעגל שיח על מאיה, זה היה מאוד מרגש וחשוב", סיפרה המנהלת, "מאיה הייתה מדריכה של תלמידות כיתה ט', ואת מעגל השיח הובילו חברות של רעות - זה היה מאוד כואב ועוצמתי". לדבריה, "בערב הכול התהפך, כשקיבלנו את הבשורה שרעות נבחרה להשיא משואה. זה מאוד מטלטל, המעבר החד הזה. סיימנו את היום בטעם טוב". היא ציינה: "מאיה הייתה משהו מיוחד. היה לה חיוך קורן ומלא אור, זה היה ממש מדבק".