3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס ב בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס ב בירושלים
"מרגיש בבית בכל פעם שאני חוזר לישראל". כריסטודולידיס ונתניהו
(צילום: AFP PHOTO / HO / PIO)
חרף ההסלמה במצב הביטחוני ופתיחת מבצע "מגן וחץ" נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס הגיע היום (חמישי) לביקור בארץ כדי להביע תמיכה בישראל. כריסטודולידיס הגיע לארץ חודשיים לאחר שנכנס לתפקידו, והתלוו אליו שרי החוץ, האנרגיה, והמסחר והתעשייה של קפריסין. הוא נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג, וכן ביקר ביד ושם.
בפתח דבריו, כריסטודולידיס גינה בתוקף את "מתקפות הטרור האחרונות נגד ישראל. קפריסין עומדת לצידכם, ונמשיך לעמוד יחדיו נגד מתקפות כאלו". הוא הוסיף: "בכל פעם שאני חוזר לישראל אני מרגיש שאני בבית. זה ביקורי הראשון כאן כנשיא קפריסין, ואני מרגיש שזהו סמל ברור לחשיבות הגדולה שאני מעניק ליחסים המצוינים בינינו, שאני מקווה שנצליח להעמיק עוד יותר".
כריסטודולידיס אמר בנאומו: "אני נמצא כאן למרות התקפות הטרור - שאני מגנה לחלוטין - משום שאני רוצה להעביר מסר חד וברור בנוגע לאופי האסטרטגי של היחסים שלנו. עבדנו יחד בעבר ובאתי כדי לראות כיצד נוכל לחזק אף יותר את היחסים הבילטרליים המצוינים שלנו". עוד אמר נשיא קפריסין כי בכוונתו לדון עם נתניהו בהתפתחויות האזוריות "וכיצד נוכל לעבוד יחד, שתי דמוקרטיות בים התיכון".
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס בבית הנשיא בירושלים
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס בבית הנשיא בירושלים
"הגעתך - סמל לחברות ולסולידריות". הרצוג לכריסטודולידיס
(צילום: AFP PHOTO / HO / PIO)
ראש הממשלה נתניהו אמר לכריסטודולידיס: "אנחנו בונים יחד ברית של המזרח התיכון המזרחי, ברית של דמוקרטיות, ישראל-קפריסין-יוון, והכנסנו לתמונה גם את ידידינו האמריקנים". נתניהו תיאר כי "זאת ברית מאוד יציבה ומבטיחה, ועלינו להמשיך לבנות אותה כלכלית, מודיעינית, בהגנה ובשותפות המדינית, גם בפורומים בינלאומיים. אנחנו מקבלים זאת בברכה ועלינו להמשיך".
הנשיא הרצוג בירך את כריסטודולידיס על שהגיע לישראל חרף המצב הביטחוני. "העובדה שהגעת הנה הבוקר, בעוד שישראל תחת מתקפה מעזה של אויבים ללא ערך לחיי אדם או לפגיעה באזרחים, אומרת המון עבורנו. זהו סמל לחברות ולסולידריות ומראה את היחסים הטובים ואת הברית בינינו, שאנחנו כמובן רוצים לחזק ולהעצים", אמר.
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה יו"ר הכנסת ונשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס
אמיר אוחנה יו"ר הכנסת ונשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס
אמיר אוחנה ונשיא קפריסין
(מתוך טוויטר)
הנשיא כריסטודולידיס נפגש גם עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שאמר לאחר פגישתם כי "קפריסין והעומד בראשה הם ידידי אמת של מדינת ישראל, ויש בינינו שיתופי פעולה בתחומים רבים ומגוונים. שוחחנו על המאבק הישראלי להשיב את הביטחון לתושבי ישראל, שייתכן וייארך זמן. התרשמתי כי הנשיא רואה עין בעין איתנו את זכותה וחובתה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה".
נשיא קפריסין ביקר לאחר מכן ביד ושם, בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון", במיצב ספר השמות ויד לילד. הוא השתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור, והניח זר לזכר נרצחי השואה. הוא כתב בספר האורחים: "אני שוב הרוס ממיליון הפנים של הפשע הנורא ביותר נגד האנושות. אני מרים את הקול ביחד עם כל הקולות ברחבי העולם. יש לנו חובה לזכור וחובה להילחם נגד אנטישמיות ונגד כל צורות השנאה והאפליה. אנחנו זוכרים. לעולם לא עוד".