דובר צה"ל הודיע הבוקר (יום שבת) כי ספינת הטילים "סער 6" משייטת 3 של חיל הים, בשיתוף חיל האוויר, יירטה בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מלבנון לעבר אסדת כריש. היירוט בוצע מעל המים הכלכליים של ישראל, ובצה"ל בודקים אם הכטב"ם היה אמור לתקוף את האסדה - או לצלם אותה.
ספינת הטילים מיירטת את הכטב"ם
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
אסדת כריש
אסדת כריש
אסדת כריש
( צילום: אנרג׳יאן)
היירוט, בכל אופן, בוצע במרחק רב מאסדת הגז כריש הסמוכה לגבול המים הכלכליים, ולא נשקפה לה סכנה. הוא בוצע מהספינה החדשה של חיל הים באמצעות מערכת "כיפה ימית", שגילתה אותו באמצעות יכולות גילוי מתקדמות.
חיזבאללה, נזכיר, פרסם בחודשים האחרונים סרטונים ותמונות מאתרים רגישים שתיעד כטב"ם הצילום "הודהוד" מעל שמי ישראל - ובצה"ל בודקים אם הכטב"ם הנוכחי היה בדרך לצלם גם את אסדת הגז. בסרטון האחרון שפרסם ארגון הטרור אף נראה בסיס חיל האוויר רמת דוד, שמרוחק כ-50 ק"מ מהגבול עם לבנון. בסרטונים אחרים שפורסמו לפני כן נראו ריכוזי כוחות של צה"ל, אתרים רגישים ובסיסים צבאיים אחרים.
בפברואר 2022, טרם נחתם ההסדר עם לבנון, צה"ל יירט מעל הים התיכון שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שטסו מלבנון למים הכלכליים של ישראל. אחד הכטב"מים יורט על ידי מטוס קרב מסוג ברק (F-16) שהוזנק מטייסת העמק ברמת דוד, ושני כלי הטיס הנוספים יורטו על ידי טילי ברק של ספינת טילים אח"י אילת - אז יירוט ראשון מסוגו.
בדצמבר 2023, אחרי פרוץ המלחמה, יורט כטב"ם בים שהמיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו ששיגרו לאסדת כריש, הממוקמת בסמוך לגבול הצפוני של המים הכלכליים. היירוט התרחש באמצעות מטוס קרב ובשיתוף פעולה עם חיל הים.
בנוסף לאסדת כריש, בצפון נמצאת גם אסדת לוויתן, כ-120 ק"מ מערבית לחיפה. חיזבאללה איים בעבר כי במקרה של מלחמה כוללת עם ישראל, הוא יתקוף בשטחה גם מתקנים רגישים ותשתיות אנרגיה.