המשטרה חשפה הבוקר (יום רביעי) מטען חבלה בחצר בית ספר בשכונת ג'ואריש ברמלה, במסגרת מבצע אכיפה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית. לדברי אם של תלמיד בבית הספר, "לא מספיק שבכל לילה יש יריות - עכשיו זה מגיע לבית הספר? אני לא אשלח לשם את הילד עד שנרגיש ביטחון. שכונת ג'ואריש הפכה לזירת מלחמה".
צרורות הירי בג'ואריש
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

1 צפייה בגלריה
טען חבלה בחצר בית ספר בשכונת ג׳וואריש
טען חבלה בחצר בית ספר בשכונת ג׳וואריש
מטען חבלה בחצר בית ספר בג'ואריש
הורה אחר תקף: "אי-אפשר לעבור על זה בשתיקה. זה יכול היה להיגמר במוות של תלמיד. זה מפחיד מאוד".
לפי המשטרה, "שוטרי תחנת רמלה ביצעו חיפוש ממוקד בחצר בית ספר בשכונת ג'ואריש בעיר, שבמסגרתו חשפו מטען חבלה במקום. חבלני המשטרה בוחנים את פריט האמל"ח על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה נוספת לציבור, ובסיום יועברו כלל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל".
בשכונת ג'ואריש מתרחשים על בסיס כמעט יומי מקרי ירי והצתות. רק לפני שלושה ימים התנהל קרב יריות של ממש בג'ואריש, כשצרורות הירי נשמעו היטב גם בערים הסמוכות לרמלה - באר יעקב ורחובות. בפשיטה לילית שערכה המשטרה נתפסו כלי נשק ותחמושת רבים. תשעה עוכבו לחקירה, חמישה מהם נעצרו. אחד התושבים אף תיאר את היריות כ"חאן יונס בג'ואריש", ותושב רחובות מחה: "לא משנה מה, לא מתקבל על הדעת ובלתי סביר שדבר כזה יהיה. איך ייתכן ירי בכמה כלי נשק ופיצוצים בתוך העיר? נשק בלתי חוקי, הפחדה של שכונות שלמות, זה לא דבר שאפשר לעבור איתו לסדר היום. מרימים טלפון למוקד המשטרתי או העירוני ואומרים שזה בטיפול המשטרה. בלתי אפשרי לקבל את זה כשגרה".
בתוך כך, מורה לשעבר בגיל 70 נפצע היום באורח בינוני מירי בלוד. לפי החשד, הרקע לירי הוא סכסוך מקומי, והפצוע הועבר לבית החולים שמיר אסף הרופא.