דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הציג הערב (יום שני) לציבור סרטון אבטחה שבו נראים שירי ביבס וילדיה אריאל וכפיר ביום החטיפה ב-7 באוקטובר. קרוביהם צפו בתיעוד טרם פרסומו לציבור וקיבלו הוכחה לכך שהם נחטפו בעודם חיים, אך עדיין נמצאים בחוסר ודאות לגבי מצבם כעת, 136 ימים לאחר חטיפתם. "הסרטונים האלה קורעים את ליבנו. לראות את שירי, ירדן, אריאל וכפיר שנחטפו מביתם בניר עוז בתופת הזה - זה בלתי נסבל ולא אנושי", אמרו בני המשפחה.
התיעוד של שירי ביבס וילדיה בחאן יונס ב-7 באוקטובר
(צילום: דובר צ"ל)

3 צפייה בגלריה
תיעודים של בני משפחת ביבס מובלים ב-7 באוקטובר על ידי חוטפיהם בעזה, מזרח חאן יונס
תיעודים של בני משפחת ביבס מובלים ב-7 באוקטובר על ידי חוטפיהם בעזה, מזרח חאן יונס
מתוך התיעוד: עטופים בשמיכה, מובלים על ידי מחבלים. "לחטוף ילדים זה פשע נגד האנושות"
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
 כפיר, שירי ואריאל ביבס. "תחזיר אותם הביתה עכשיו"
 כפיר, שירי ואריאל ביבס. "תחזיר אותם הביתה עכשיו"
כפיר, שירי ואריאל ביבס. "תחזיר אותם הביתה עכשיו"
"לחטוף ילדים זהו פשע נגד האנושות ופשע מלחמה. אריאל וכפיר הם קורבנות של רוע מפלצתי. המשפחה שלנו הפכה כולה לבני ערובה ביחד עם כל החטופים", הם מסרו בנוסף. הם קראו למקבלי ההחלטות בארץ ובעולם, הנוגעים במו"מ לעסקה, "תחזירו אותם הביתה עכשיו. תבהירו לחמאס שחטיפת ילדים זה מחוץ למשחק. תשימו את הילדים האלה כתנאי ראשון בכל עסקה. אנחנו מבקשים להודות לציבור בישראל וברחבי העולם שתומך בנו ומבקשים להמשיך במאבק לחזרתם הביתה".
ג'ימי מילר, קרוב משפחתם, צפה בתיעוד לפני פרסומו לציבור. "הסרטון הזה זה לא שינה שום דבר, הוא לא מעיד על שום דבר חדש. סך הכול צילומים מהימים הראשונים – זה לא נותן אינדיקציה על שום דבר. אנחנו בתקווה שהם יחזרו אלינו כמה שיותר מהר ושהממשלה תעשה כל מה שאפשר", הוא אמר.
לדבריו, "שני הילדים האלה וההורים שלהם היו אמורים להשתחרר בפעימה הראשונה, ואם הם לא השתחררו בפעימה הראשונה, המינימום היה שהם ישתחררו בצעד הומניטרי. אנחנו מספקים סיוע הומניטרי לצד השני בלי סוף – הם מקבלים כל מה שצריך מא' עד ת' ואנחנו לא מקבלים שום דבר. אנחנו כבר מצפים להכול, ומקווים לטוב ביותר".
גם בקיבוץ ניר עוז צפו בסרטון, ומסרו: "זו עדות נוספת לכך ששירי וילדיה הקטנים אריאל וכפיר יחד עם בעלה ואביהם ירדן, נחטפו בעודם בחיים מביתם בקיבוץ ניר עוז. החזקתו בשבי חמאס של כפיר ביבס, השבוי הצעיר ביותר, שמה את כולנו כבני ערובה עד להשבת כלל החטופים ואנו קוראים לפעולה מיידית של מדינת ישראל להחזירם בשלום הביתה".
נתניהו על הסרטון: "נבוא חשבון עם חוטפי התינוקות והאימהות"
(צילום: עומר מירון / לע״מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתיעוד שפורסם הערב, ואמר: "הסרטון שבו אנחנו רואים את משפחת ביבס בעזה צובט את הלב, ומזכיר לנו עם מי יש לנו עסק - עם חוטפי תינוקות אכזרים. אנחנו נבוא איתם חשבון". הוא הוסיף קריאה באנגלית, שבה אמר: "נביא לדין את חוטפי התינוקות והאימהות האלה, הם לא יתחמקו מזה".
שר החוץ ישראל כץ אמר בתגובה לסרטון: "אין מילים לתאר את המפלצות שחטפו את משפחת ביבס. שתדעו, לעולם לא יהיה לכם מנוח". השר כתב ב-X: "כל מי שבסרטון, אני מתחייב - לא תגיעו לזקנה. כל חייכם תסתכלו למעלה תפחדו מהטיל שיבוא. כל זמזום יכול להיות הכטב"ם שיסיים את חייכם. כל רעש מנוע אולי מביא איתו את הלוחמים שיחסלו אתכם. מותכם בדרך".
בפתח הצהרתו הציג הגרי את התיעוד של שירי וילדיה כפיר ואריאל, עטופים בשמיכה, כשהם מובלים על ידי החוטפים בחאן יונס. "ראשו הקטן של אריאל מבצבץ מבעד לשמיכה שבה הכריחו את שירי להתעטף בה, ואת כפיר לא ניתן לראות", אמר הגרי. בהמשך עדכן לגבי מצבם: "אנחנו דואגים וחוששים מאוד למצבם ושלומם של שירי והילדים. אנו עושים כל מאמץ להשיג כל מידע".
הגרי חשף בנוסף כי בני המשפחה נחטפו על ידי ארגון בשם "אדוני השממה", אך הבהיר: "חמאס אחראי ואוחז בכל הפרטים הקשורים למשפחת ביבס. הוא הכתובת למשפחה הזאת". מדובר בארגון שנקרא בערבית "גדודי אל-מוג'אהדין", הזרוע הצבאית של תנועת המוג'אהדין הפלסטינית. מדובר בארגון שהתנתק מתנועת פתח, וכוחותיו מייצגים חטיבה לשעבר של גדודי חללי אל-אקצא. התנועה הוקמה על-ידי עמר אבו-שריע בשנת 2006. מדובר בארגון שדוגל בחזרה לשורשי האיסלאם, תוך נקיטת פעולות רדיקליות.
3 צפייה בגלריה
תיעודים של בני משפחת ביבס מובלים ב-7 באוקטובר על ידי חוטפיהם בעזה, מזרח חאן יונס
תיעודים של בני משפחת ביבס מובלים ב-7 באוקטובר על ידי חוטפיהם בעזה, מזרח חאן יונס
"המשפחה שלנו הפכה כולה לבני ערובה ביחד עם כל החטופים"
(צילום: דובר צה"ל )
נזכיר כי חמאס טען בשלהי חודש נובמבר כי שירי ושני ילדיה אינם בחיים. ארגון הטרור לא פרסם כל הוכחה לכך, ובישראל לא אותתו כי ישנה אינדיקציה לכך. בין השאר נטען כי הם הוחזקו על ידי ארגון אחר. בהמשך חמאס אף פרסם סרטון של האב ירדן מהשבי, לאחר שהתבשר לכאורה על מותם.
דובר צה"ל הגיב אז לסרטון הקשה ולטענות ארגון הטרור, ואמר כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. צה"ל בוחן את מהימנות המידע". בעקבות ההודעה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לבני המשפחה כי העניין בבדיקה וכי הם יעודכנו בכל מידע בנושא.
מתן צורי ויובל קרני השתתפו בהכנת הכתבה