נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בצהריים
(צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע מוקדם יותר היום (שני) כי לא יוסדרו יישובים חדשים מעבר לתשעת המאחזים הבלתי-חוקיים שהממשלה הודיעה שתכשיר בדיעבד, במסגרת הבנות עם ארה"ב. דנון צייץ בטוויטר כי "עצוב מאוד שממשלת 'ימין על מלא' מתקפלת מול לחץ חיצוני, ומתחייבת להקפיא את פיתוח ההתיישבות".
עוד אמר דנון: "ממשלת ימין אמיתית צריכה להיות מחויבת לערכים שבשמם נבחרנו. אני אומר לחברי בממשלה - אין לנו לגיטימציה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון אפילו לא ליום אחד".
3 צפייה בגלריה
בנימין ביבי נתניהו ודני דנון
בנימין ביבי נתניהו ודני דנון
דנון נגד נתניהו
(צילום: אלי מנדלבאום, יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
מרוצה? ביידן יורד מהפודיום לאחר הנאום
מרוצה? ביידן יורד מהפודיום לאחר הנאום
"קיבלנו החלטה מול מדיניות אמריקנית קשה". נתניהו על דברי דנון
(צילום: AFP)
ראש הממשלה, מצידו, עקץ את דנון בישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "להבא, היה טוב אם היית שואל אותי לפני שאתה מצייץ". נתניהו הצהיר: "התשובה ההולמת שלנו לטרור זה להלום בטרור ולהעמיק את שורשינו בארצנו. לכן חיסלנו מחבלים ואנחנו פועלים נגד המחבלים וסביבתם, כולל בחוקים שהעברנו כאן בכנסת לגירוש המחבלים. היבט נוסף הוא לנטוע את שורשינו בארצנו, וקיבלנו החלטה להכשיר תשעה יישובים מול מדיניות אמריקנית קשה".
נתניהו ציין כי הודיע על הכשרת המאחזים למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ולגורמים אמריקנים אחרים "עוד לפני הפיגועים", והסביר כי "אמרנו לאמריקנים שלא נכשיר בחודשים הקרובים את מה שלא רצינו להכשיר בחודשים הקרובים. לא הסכמנו לעצור הריסה של בנייה פלסטינית לא חוקית, אבל אמרנו שמטבע ההליכים, ייקח קצת זמן עד ההסדרה הבאה. בנוסף לזה החלטנו על תכנון ובנייה של יותר מ-9,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון, ובכל שלושה חודשים נכנס את מועצת התכנון העליונה. אנחנו עומדים על הזכות שלנו להילחם בטרור ולהעמיק את שורשינו בארצנו, ולדעתי אנחנו עושים את זה בשכל".
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
"מנצחים בחקיקה, אבל נכשלים בהסברה". ההפגנה מחוץ לכנסת, היום
(צילום: שלו שלום)
עם זאת, דנון המשיך למתוח ביקורת על התנהלותו של נתניהו גם בישיבת סיעת הליכוד, והתייחס למחאות נגד המהפכה המשפטית. "אנחנו מנצחים בחקיקה, אבל נכשלים בהסברה. למערכה הזו היינו צריכים לצאת הרבה יותר מאורגנים. יש תמיכה מסיבית של הציבור ברפורמה במערכת המשפט - איך הגענו למצב כזה, שרוב הציבור ואפילו רוב הימין לא מבין את פרטי הרפורמה ולא מגלה אהדה כלפיה?", תהה דנון.
דנון המשיך וטען כי "הטיפול בהסברה רשלני ולקוי". הוא ציין: "היום נתחיל להעביר את החקיקה, וזה הזמן להפיק לקחים ולחשב מסלול מחדש".
"אני מבקש להביא את הדברים להתייעצות בסיעה ולהקים צוות הסברה של הליכוד, שיוביל את ההסברה בצורה מקצועית ורצינית יותר. אם נעביר חקיקה בלי הסברה שתגבה אותנו ציבורית, הממשלה הבאה תהפוך הכול ותחזיר אותנו למקום גרוע יותר מהמקום שלפני הרפורמה".