דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (חמישי) כי סרן בן ציון פלח (21), קצין לוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, נפל אתמול בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. הלווייתו צפויה להתקיים ביום ראשון. פלח, תושב המושב ניצני עוז שנמצא בשטח מועצת לב השרון, הוא הלוחם התשיעי שנפל מתחילת הפעולה הקרקעית של צה"ל בדרום לבנון.
1 צפייה בגלריה
סרן בן ציון פלח ז"ל
סרן בן ציון פלח ז"ל
סרן בן ציון פלח ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
אייל, אביו, סיפר: "הוא היה גיבור ישראל בכל רמ"ח איבריו. הוא התחנך מגיל 15 בפנימייה הצבאית לפיקוד ליד בית הספר הריאלי בחיפה - מוסד שמחנך את דור המפקדים הקרביים בצה"ל. לאחר שסיים הוא התגייס לצנחנים לגדוד 202, ובמסלול מהיר הגיע לקצונה. הוא נלחם עם החיילים שהוא הכשיר מהטירונות, דרך האימון המתקדם, אחר כך בעזה ועכשיו בלבנון. הוא היה ילד יפה תואר".
לדברי האב, "אחיו התאום גם משרת בקרבי, ויש להם אח גדול, עמית, שהוא צנחן בעצמו והוא במילואים בצפון. בן נפל אתמול בזמן שהוא ושני האחים שלו בחזית הצפונית ונלחמו במקביל. האח התאום היה בתקרית אחרת, בן היה בתקרית של הצנחנים והאח השלישי גם בצפון. כל מה שיש לנו - נתנו. דאגנו להם דאגה אין סופית כבר שנה, מתחילת המלחמה, כשהם נכנסים לפעילות ויוצאים ממנה". האב הוסיף: "בן אהב לטייל והכיר כל פינה בארץ במו רגליו. הוא היה תריאטלט והיה נגן גיטרה מוכשר".
ההיתקלות פנים אל-פנים עם מחבלי חיזבאללה, שבה נפל סרן בן ציון, הייתה החמישית של כוחות חטיבת הצנחנים מאז החלה הפעולה הקרקעית. החוליות של חיזבאללה כוללות בין מחבל אחד לארבעה מחבלים, ומאז כניסת הצנחנים לדרום לבנון, חוסלו כבר 15 מחבלים בהיתקלויות מטווח קרוב.
אורלי שתווי, מורתו של פלח לספרות, ספדה לו: "אוי לנו ואבוי לנו. סרן בן-ציון פלח, תמיד בשורה הראשונה, בצד הכיתה. שולח חיוך מהמם, מרגיע. ילד עדין, מתוק, יחיד ומיוחד. מה שנשאר מהלב מרוסק". היא סיפרה כי בן ציון התחנך בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה, ולמד בבית הספר הריאלי. "הוא היה חניך ותלמיד נהדר, ילד עדין, מנומס וטוב לב. רגיש מאוד שראה את כולם. אני בטוחה שהוא היה מפקד נהדר, זה שברון לב".
המועצה האזורית לב השרון מסרה: "אנו אבלים ומרכינים ראש על נפילתו בקרב של סרן בן פלח, שחירף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל. מועצה אזורית לב השרון ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא".
הרמטכ"ל: "נמשיך להילחם לאור גבורת הלוחמים"
(צילום: דובר צה"ל)

בקרבות בדרום לבנון נפלו אתמול שמונה לוחמים - שישה בקרב שניהלה יחידת אגוז, ושניים נוספים בקרב שניהלו לוחמי סיירת גולני.
בקרב של אגוז נפלו איתן יצחק אוסטר (22), מפקד צוות; סרן הראל אטינגר (23), מפקד צוות; סרן איתי אריאל גיאת (23), קצין ביחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית; רס"ל נועם ברזילי (22), לוחם ביחידת אגוז; רס"ל אור מנצור (21), לוחם ביחידת אגוז; ורס"ל נזר איטקין (21), לוחם ביחידת אגוז. בתקרית האחרת נפלו סמ"ר עלמקאן טרפה (21) וסמ"ר עידו ברויר (21) מסיירת גולני.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר היום בגבול הצפון כי "אני ראיתי היום את הממצאים הראשוניים מהקרבות שבהם איבדנו לוחמים אמיצים, שנפלו בגבורה, תוך שהם נלחמים במחבלי חיזבאללה. ראיתי מפקדים שנוכח אש הלכו קדימה, הובילו, ולוחמים איתם, באומץ, מכריעים את האויב. אנחנו נמשיך להילחם לאור גבורת הלוחמים, ואנחנו נלווה ונחבק את משפחותיהם היקרות".
הערב פורסם ב-ynet כי במהלך הקרב של לוחמי אגוז, עלה חשד לחטיפת חייל - שהוסר בתום הפעולה. הלוחמים הסתערו על בניין, כדי לנהל קרב מטווח אפס עם מחבלים, ולמנוע כל אפשרות לחטיפה - ובמקביל, הותקפו מהאוויר רכבים של כוח רדואן שהתקרבו למקום - ייתכן שכדי לחטוף את גופת החייל.