השרה אלהרר: "מאמינה ששנת הלימודים תיפתח בזמן"
(צילום: בראל אפרים, אסף חן)

שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד) התייחסה הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet לסיכויים של יו"ר מפלגתה ראש הממשלה יאיר לפיד להרכיב ממשלה אחרי הבחירות הקרובות, ואמרה כי "הוא היחיד שיוכל לפעול ביצירתיות ובנחישות כדי להרכיב ממשלה". על דבריו של אבו מאזן בברלין אמרה: "חרפה מוסרית, אבל חייבים להגיע עם הפלסטינים להסכם שיפריד בינינו לבינם".
אלהרר התייחסה לדבריו של יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון בני גנץ, שאמר מוקדם יותר בריאיון באולפן ynet כי רק הוא הוא יוכל לחצות בין המחנות ולהרכיב ממשלה עם סיעות שלא יסכימו להיכנס לממשלה תחת לפיד. "אני לא יודעת לפי מה הוא אומר את זה", אמרה אלהרר. "במציאות, היחיד שהצליח להרכיב ממשלה בצורה מאוד יצירתית וחוצת מסגרות היה יאיר לפיד. במציאות, הוא זה שבנה את הממשלה. במציאות, זה היה דבר מאוד קשה, אחרי כמה מערכות בחירות שלא הצליחו להקים ממשלה. נראה מה יהיו תוצאות הבחירות הקרובות. אני מבטיחה שהיחיד שיוכל לפעול ביצירתיות ובנחישות יהיה יאיר לפיד, והוא יצליח להרכיב את הממשלה".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"יצליח להרכיב ממשלה". לפיד
(צילום: AP)
- יש לו ערוץ עם יהדות התורה? "אנחנו כרגע מדברים עם כולם. גם דברים שנשמעים לפני הבחירות משתנים אחרי הבחירות".
- גם עם המשותפת, או מזה כבר ירדתם? "אמרנו שלא נשב עם המשותפת. הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה".
- אז משותפת לא אבל מנסור עבאס כן? איתו אתם כן בדיאלוג. "אני חושבת שמנסור עבאס היה קול שפוי שדווקא רצה לאחד. למרבה הצער, היו גורמים בתוך הממשלה שלא אהבו את העובדה שממשלה קמה כל בוקר לעבוד עבור האזרחים. לא אהבו כנראה את כל הדברים המצוינים שעשינו - את הרפורמה בייבוא, את הרפורמה בכשרות, את הפיצויים לנפגעי אומיקרון, "ממדים ללימודים". את כל הדברים האלה עשתה הממשלה, כשכל השרים קמו כל בוקר כדי לדאוג לאזרחים".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ. השרה אלהרר לא מתרשמת מדבריו, שלפיהם סיכוייו להרכיב ממשלה גדולים משל לפיד
(צילום: קובי קואנקס)
אלהרר דיברה על הסוגיה הפלסטינית, ועל הדברים שאמר שלשום בברלין יו"ר הרשות אבו מאזן, שהשווה בין פעולות ישראל לשואה. "הדברים שלו הם חרפה מוסרית שאין להם שום הצדקה, אבל בסוף אני רוצה להסתכל על האינטרס הישראלי, שהוא לא לבלוע את מיליוני הפלסטינים שחיים בקרבנו, אלא לעשות הפרדה בינינו לבינם. זה לא יהיה הסכם שלום חם, זה לא יהיה משהו שגוזרים את הסרט - אבל זה יהיה הפרדת כוחות. הדבר הזה חייב להתבצע לא מאינטרס פלסטיני, אלא מאינטרס ציוני גרידא. סבתא וסבא שלי הגיעו למדינת ישראל כדי לחיות במדינה שיש בה רוב יהודי. הדבר הזה לא יתקיים אם לא נעשה את ההפרדה הזאת".
שרת האנרגיה התייחסה למשבר במערכת החינוך, ואמרה כי היא מאמינה ששנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר. "אני חושבת שבניגוד לשנים קודמות שבהן הייתה התערבות של הממשלה רק מספטמבר והלאה, ראש הממשלה לפיד פעל כבר באוגוסט כדי ששנת הלימודים תיפתח כסדרה", אמרה אלהרר. "הוא כינס את כל הגורמים המעורבים, כי החינוך הוא באמת ההתחלה של הכול. ראש הממשלה ומפלגת יש עתיד מאמינים בזה בכל הכוח".
3 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
"דבריו מזעזעים, חייבים לעשות הפרדת כוחות עם הפלסטינים". אבו מאזן
(צילום: רויטרס)
"בסך הכול מדובר פה בשר אוצר ובשרת חינוך שלשניהם יש אינטרס משותף, כמו האינטרס הכללי של הציבור הרחב", המשיכה אלהרר. "כשראש הממשלה ראה שהדברים לא מתכנסים הוא כינס את שני הצדדים, הרבה לפני 1 בספטמבר, לפני שצריכים להידרש להליכים משפטיים. אני חושבת שדבר כזה לא היה בשנים האחרונות, למרות שכמעט כל שנת לימודים נפתחת בחצי משבר או משבר מלא. אני חושבת שהדבר הזה ראוי להערכה".
אלהרר אמרה כי הממשלה תעשה הכול כדי ששנת הלימודים תיפתח בזמן. "אנחנו מאמינים שלילדי ישראל מגיע חינוך, ולא רק חינוך - אלא חינוך מצוין. לכן אנחנו עומדים על כך שמחד מעמד המורים ישודרג ושהמשכורות יעלו, ומצד שני גם לא לפגוע בילדים. צריך לזכור שהילדים מגיעים אחרי תקופה מאוד ארוכה שהם לא היו בלימודים בצורה סדירה. ראש הממשלה מעורב והדבר יבוא לכדי פתרון מצוין, גם למורים שהם כוח העבודה, גם למורים שהם הכוח העובד וגם לעובדים שעליהם כולנו אמונים. הנושא הזה בליבנו והוא צריך להיפתר. שנת הלימודים צריכה להיפתח בזמן, ואני מאמינה שזה יקרה ובשמחה".