סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, נועדה הלילה (בין שני לשלישי) עם עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים, והעידה כי חוותה אלימות מינית במהלך 55 הימים שהוחזקה ברצועת עזה. האריס שיבחה את סוסנה, שלדבריה "סיפרה באומץ על האלימות המינית שחוותה". היא ציינה כי "העדויות האלה, אני חוששת, רק יגדלו ככל שישוחררו חטופים נוספים". סגניתו של ג'ו ביידן הדגישה: "אנחנו לא יכולים להסיט את מבטנו ממצב החטופים, ואנחנו לא נשתוק". הכתבה כוללת תיאורים קשים.
1 צפייה בגלריה
עמית סוסנה עם קמלה האריס
עמית סוסנה עם קמלה האריס
עמית סוסנה עם קמלה האריס, הלילה
(צילום: EPA/ROD LAMKEY / POOL)
במסגרת אירוע בבית הלבן, שהוקדש להעלאת מודעות לאלימות מינית בסכסוכים, ציינה האריס כי לאחר טבח 7 באוקטובר נודע לה על המעשים המזוויעים שביצע חמאס בגברים ונשים. "ראיתי תמונות של נשים ישראליות מדממות ונחטפות, חמאס ביצע אונס ואונס קבוצתי במסיבת הנובה. גופות של נשים נמצאו עירומות מהמותניים ומטה, כשידיהן קשורות מאחורי הגב והן ירויות בראשן".
התיאורים הקשים האלה אינם חדשים, אך האריס פירטה את ההאשמות נגד חמאס בשעה שממשל ביידן מנסה לקדם הפסקת אש, חרף סירובו של ארגון הטרור להצעה הישראלית. במהלך האירוע נפגשה כאמור האריס עם עמית סוסנה, שתיארה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" בחודש מרץ האחרון כיצד הותקפה מינית כשהוחזקה ברצועה.
סוסנה מצידה אמרה באירוע כי "אם מישהו היה אומר לי לפני כמה חודשים, כשישבתי בחדר חשוך בעזה קשורה ולא יכולה לדבר, שאעמוד פה היום, הייתי חושבת שכולם השתגעו. הייתי בשבי. להיות בשבי זה להיות חסרת שליטה על מה שקורה לך ולגוף שלך. הכול נשלט על ידי מישהו אחר. לא היה לי קול, לא היתה לי בחירה, לא היתה לי שליטה על חיי". עם זאת, היא הדגישה: "אני לא רואה את עצמי כקורבן, אני אישה חזקה ועצמאית. התקיפה המינית שעברתי לא צריכה לקרות לאף אחת, אמרתי לעצמי שאם אצא מזה בחיים, אהיה חזקה יותר - ולא אתן לזה להגדיר אותי".
"אז, כשהייתי בשבי, לא הייתה לי ברירה, אבל עכשיו אני יכולה לדבר על הדברים האיומים שעדיין קורים שם. שעדיין קורים שם לנשים ולגברים, לאחיות והאחים שלי שנמצאים שם".
עמית סוסנה בעצרת לשחרור החטופים בוושינגטון

סוסנה נאמה שלשום בעצרת בוושינגטון, וציינה כי קשה עבורה לעמוד במקום הזה בשעה ש-120 חטופים עדיין מוחזקים ברצועה, והדגישה עד כמה עסקה נוספת היא הכרחית וצריכה לצאת לפועל מהר ככל האפשר: "אני עושה את זה כי אני מבינה איך כל פעילות יכולה לסייע בהשבתם של החברים שלי הביתה. כולם צריכים להשתחרר במהירות ובבטחה, הם צריכים להשתחרר עכשיו. אני יודעת. אני הייתי שם. כל שנייה נחשבת", אמרה.
"כשאתה בשבי חמאס, אתה כל הזמן על הקצה. האקדח מכוון לראשך, ליטרלי. דברים עלולים להידרדר באופן דרסטי תוך שניות. כל יום שהייתי שם נאלצתי להתמודד עם איומים שונים. היו שם חוויות נוראיות שלא הייתי יכולה לצפות להן, גם לא בסיוטים הכי גדולים שלי", הוסיפה סוסנה, ותיארה גם את הטרור הפסיכולוגי שמופעל על החטופים: "מחבלי חמאס יודעים איך לשחק בך. אני נאלצתי להתמודד עם זה במשך 55 ימים שבהם הייתי בשבי, אבל זה נהיה קשה יותר ויותר מיום ליום. אני לא יכולה לדמיין איך זה מרגיש להתמודד עם זה 200 ימים נוספים. מפה אני קוראת לחבריי החטופים - בבקשה, תישארו חזקים, החשכה תיגמר. היא חייבת להיגמר, נביא אתכם בחזרה לאור".