העימותים עם כוחות צה"ל בסילוואד

שב"כ מסר אמש (רביעי) כי בפעילות משותפת עם צה"ל וימ"מ בכפר כובר שבבנימין נעצר מעאד חאמד (33), פעיל חמאס שהיה חבר בחולייה שרצחה את מלאכי רוזנפלד ב-2015 בסמוך ליישוב קידה. חאמד היה כלוא מאז במתקן של מנגנוני הביטחון של הרשות, ומוקדם יותר אתמול הצליח להימלט. חאמד הוא בן לחמולה גדולה המזוהה עם חמאס.
על פי הודעת שב"כ, אתמול התקבל מידע על בריחתו מהכלא, ועל פי החשד הוא עלול היה להיות מעורב בקידום פיגוע טרור נגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי.
6 צפייה בגלריה
מועאז חאמד
מועאז חאמד
מעאד חאמד
במקביל הגיעו כוחות של צה"ל ומג"ב לכפר סילוואד הסמוך לרמאללה כדי לעצור חולייה שעל פי החשד תכננה לסייע לחאמד בהוצאת פיגוע לפועל, ונתקלו בעשרות פלסטינים שיידו לעברם אבנים. שלושה פלסטינים נעצרו בפעילות במקום לאחר שהבית שבו שהו כותר והם נקראו לצאת החוצה.
6 צפייה בגלריה
מלאכי רוזנפלד ז"ל. אביו: "שש שנים מתפללים שהמחבל יעשה טעות"
מלאכי רוזנפלד ז"ל. אביו: "שש שנים מתפללים שהמחבל יעשה טעות"
מלאכי רוזנפלד ז"ל. אביו: "שש שנים מתפללים שהמחבל יעשה טעות"
אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי ז"ל, אמר בשיחה עם ynet: "אני מאוד נסער. רק עכשיו קיבלתי את ההודעה וכמעט התעלפתי. איש צבא בכיר התקשר אליי ואמר לי שהרוצח של מלאכי נתפס בכפר המרצחים. בדיוק דיברתי הערב על מלאכי וכל גופי רועד עכשיו. אנחנו שש שנים מתפללים שהמחבל יעשה את הטעות וישלם עליה. אני בשוק שהצליחו לתפוס אותו. איזו בשורה לפני פסח".
ראש הממשלה נפתלי בנט כתב אתמול: "לפני שבע שנים, המחבל המתועב ביצע פיגוע ירי על רכב באזור הישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי״ד ופצע שלושה מחבריו שהיו בנסיעה הביתה ממשחק כדורסל (שי מימון היה אחד הפצועים בפיגוע הנורא). הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברש"פ והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים. כוחותינו - שב"כ, ימ"מ וצה"ל - יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה. כוחותינו עצרו גם חשודים נוספים במעורבות בפיגוע. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו. אין לזה תאריך תפוגה".
6 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בסילוואד
כוחות צה"ל בסילוואד
כוחות צה"ל בסילוואד
6 צפייה בגלריה
עימותים בסילוואד
עימותים בסילוואד
הכוחות נרגמו באבנים
במקביל, תושב ביתר עילית נכנס לכפר חוסאן עם רכבו - והותקף על-ידי פלסטינים. זמן קצר לפני שרכבו הוצת הוא הצליח להימלט ללא פגע. אמש נהרג נער פלסטיני בן 14 בעימותים עם כוחות הביטחון בכפר הפלסטיני חוסאן שליד בית בית לחם. על פי דובר צה"ל, הוא נורה בעת שיידה בקבוק תבערה לעבר הכוחות. זמן קצר לאחר מכן דווח על הרוג נוסף: עומאר עליאן בן ה-20 שהיה בהפרות הסדר בסילוואד. מאתמול בבוקר נהרגו שלושה פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון.
תקיפת הרכב בחוסאן

אתמול לפנות בוקר נכנסו צוותי בינוי של המועצה האזורית שומרון למתחם קבר יוסף בשכם בליווי חטיבת שומרון. כמה ימים אחרי שפורעים פלסטינים תושבי שכם שרפו והשחיתו קשות את המתחם, הצוותים שהגיעו למקום השלימו את השיפוץ תוך כשלוש שעות.
לאחר צאתו של הצוות פרצו עימותים באזור בין פלסטינים לכוחות הביטחון, ופלסטיני אחד נהרג. השיפוץ שנעשה לאור יום הוא דבר חריג, ולטענת אנשי השומרון נעשה לראשונה מאז ננטש המקום בהוראתו של ראש הממשלה דאז אהוד ברק. בשנים 2010 ו-2015 שופץ מחדש לאחר שפורעים פגעו בו, אולם אז השיפוץ התרחש בשעות הלילה.
בעימותים שהתפתחו אחרי סיום העבודות בקבר יוסף נפצעו 18 פלסטינים - ואחד מהם כאמור נהרג. ההרוג הוא מוחמד עסאף בן 34. הוא נפגע בפלג גופו העליון ופונה במצב קשה לבית חולים - שם מת מפצעיו.
כמה שעות קודם לכן, בשעת לילה, נכנסו כוחות צה"ל לבצע מעצרים נרחבים ביהודה ושומרון, ועצרו חשודים בין היתר באזור ג'נין, בערים טול כרם ושכם ובכפרים עוריף, קבטיה וג'בע. בשעות הבוקר נכנסו הכוחות לחלקה המזרחי של העיר ג'נין. במהלך כניסתם החלו חמושים באזור מחנה הפליטים בעיר, לירות לעברם. לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

העיניים גם לעזה

על רקע גל הטרור ומאמצי כוחות הביטחון להצר את צעדיהם של מחבלים פוטנציאלים, קיימו אתמול הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה מפגש לקביעת "כללי העימות מול ישראל" בכל הקשור למסגד אל-אקצה בירושלים והעימותים בג'נין. מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הזמין את הפלגים לדיון, בין היתר על רקע הקריאות של פעילי ימין לנסות ולהעלות קורבן בהר הבית במהלך חג הפסח.
בתום הפגישה סיכמו הפלגים על היערכות משותפת להסלמה מול ישראל. בהודעה שפורסמה בסיום הפגישה אמנם לא נכללו איום מפורש או הצבת אולטימטום, אך הוחלט "להכין" את החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות בארגונים השונים ברצועה. "אנו קוראים להמוני עמנו בגדה, בירושלים ובישראל להתפלל במסגד אל-אקצה ביום שישי הקרוב, וקוראים להתנגדות הפלסטינית להיות ערנית ומוכנה יותר להגנה על המסגד", מסרו הפלגים הפלסטיניים בעזה.
סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי, שמשמש גם כמנהיג ארגון הטרור בגדה המערבית, פרסם אמש ממקום מושבו בחו"ל הודעה חריגה שבה קרא לפלסטינים להגביר את העימותים מול ישראל. "אנו קוראים להמוני עמנו להתגייס ולהתעמת עם הפלישות המתמשכות של הכוחות הישראליים בערים ובעיירות השונות בגדה.
"כמו כן אנו מגייסים את אנשינו, בעיקר ברמאללה ובאל-בירה, לתמוך בעיירה סילוואד ובכל אזורי הסכסוך, להצטרף לגיבוריה ולהתאחד כדי להדוף את התוקפנות והמצור הישראלי בכל באמצעים". מדובר באקט חריג מכיוון שלרוב הודעות של חמאס יוצאות מדוברים ולא ממנהיגים. בנוסף, אל-עארורי מתייחס לאירוע די טרי ומכוון את דבריו לנעשה בסילוואד.
פורסם לראשונה: 20:50, 13.04.22