טועים החושבים שמלחמת מדינת ישראל וחיזבאללה החלה ב-7 לאוקטובר 2023, ושוגים אלה המאמינים כי מלחמה זו תסתיים בהסכם ובהבנה, בערבות אמריקאית, צרפתית או בין-ערבית.
המלחמה החלה בשנת 1982, עת חיזבאללה הוקם על ידי האיראנים על מנת להילחם במדינת ישראל שכבשה את ביירות, ונגד הכוחות הזרים - בעיקר האמריקאים והצרפתים - ששלחו כוחות על מנת להפגין נוכחות בתוך הכאוס ששרר בלבנון באותם ימים.בין יתר המטרות שעמדו בפני האיראנים בהקמת חיזבאללה הייתה גם המטרה להתיש את מדינת ישראל ולהקיז את דמה, ולשמש ככוח מרתיע שיופעל במלוא עוצמתו במידה וישראל תתקוף א מתקני הגרעין שלה. כל אותם ישראלים שתמכו בלהט בקריאה "להחזרת הילדים מלבנון", ואף מחאו כפיים והריעו כשברק הסיג את צה"ל מדרום לבנון תוך שהוא מפקיר לגורלם את בעלי בריתנו מצד"ל, לא הבינו כי חיזבאללה לא ירפה מלחציו הצבאיים על ישראל, וכי אין בכוחם של הסכמים מפוקפקים כמו החלטת האו"ם 1701 או הסכם הגז התמוה לגרום להרחקתו אל מעבר לנהר הליטאני.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בלילה בדרום לבנון
תקיפה בלילה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
עברו שמונה חודשים מאז הפקירה מדינת ישראל את ישובי הצפון, והגלתה את תושביהם מבתיהם. בכל יום שעובר מגביר חיזבאללה את לחצו הצבאי על ישראל, גורם לה נזקים בנפש וברכוש וצובר ניסיון וביטחון עצמי. אך מתקפה צבאית בלבנון, אסור שתהייה מכוונת כנגד חיזבאללה בלבד - הפגיעה חייבת להיות בכל הישות שהייתה פעם מדינת לבנון. בלבנון חיים אזרחים רבים, כולל בנים לעדה השיעית, שאינם רואים עין בעין עם חיזבאללה ומטרותיו, ואינם מזדהים עם פעילותו נגד ישראל. עמדה זו איננה נובעת מחיבת ציון ואהבת ישראל, אלא מגיעה מתוך הבנה כי חיזבאללה אינו פועל לטובת לבנון, וכי השירות שהארגון נותן לאינטרסים זרים פוגע בהם ובמדינתם.
הסיכוי לשינוי שיחול אי פעם בלבנון, ויגרום להקמת אופוזיציה שתילחם נגד חיזבאללה, יכול להגיע רק מתוך העדה השיעית. לא הנוצרים, ואף לא הסונים או הדרוזים, מסוגלים להוציא מתוכם כוח, שיהווה משקל נגד לחיזבאללה. אולם על מנת לגרום לכך שתקום אופוזיציה כזו, על ישראל לפגוע אנושות בכל התשתיות הלבנוניות, ולהסיג מדינה זו עשרות שנים לאחור: תחנות כוח, בתי זיקוק, בנקים, נמלים ונמל התעופה. כל אלה חייבים להיהרס.
טעות חמורה תעשה ישראל אם תתחיל מלחמה זו בתקיפת מוצבי וכפרי השיעים בדרום לבנון. מתקפה כזו תעלה לנו במחיר יקר של אבידות, ובטרם תשיג אפילו השגים חלקיים ביותר, תיעצר המתקפה על ידי הממשל האמריקאי והמדינות האירופאיות "שוחרות השלום"
טעות חמורה תעשה ישראל אם תתחיל מלחמה זו בתקיפת מוצבי וכפרי השיעים בדרום לבנון. חיזבאללה בנה במשך שנים רבות יכולת צבאית מרשימה, שתאפשר לו להתמודד עם מתקפה של צה"ל. מתקפה כזו תעלה לנו במחיר יקר של אבידות, ובטרם תשיג אפילו השגים חלקיים ביותר, תיעצר המתקפה על ידי הממשל האמריקאי והמדינות האירופאיות "שוחרות השלום". עצירה זו תלווה כמובן בערבויות אמריקאיות ואחרות, שאינן שוות את הנייר שעליהן ייחתמו. הסכם שיגרום לחיזבאללה לסגת אל מעבר לליטאני יופר תוך ימים ספורים - כמו החלטת האו"ם 1701, שלא קוימה אפילו יום אחד.
המתקפה הישראלית חייבת להתחיל בצורה מאסיבית בצפון לבנון ובבירה ביירות, ובמקביל לפגוע במצבורי חימוש ובאתרי שיגור שמוכרים למודיעין הישראלי, ורק אז לתקוף את מוצבי חיזבאללה ואת כפרי השיעים בדרום לבנון. אין ספק כי במלחמה זו העורף הישראלי ייפגע קשות. ישובים ומתקני תשתית ייפגעו. אולם אין להשוות את כוח ההרס המצוי בידיה של ישראל, מול הכוח שבידי חיזבאללה - ומי שאיננו מוכן לספוג, מוטב שיארוז את חפציו ויעבור להתגורר בארצות אחרות. לפי הניסיון ההיסטורי, סידור זה מעולם לא עשה טוב לבני העם היהודי.
יאיר רביד כיהן כמפקד מרחב צפון של יחידה 504 ובאגף הפעלת סוכנים במוסד, ושימש כראש השלוחה המבצעית של המוסד בביירות