1 צפייה בגלריה
צבעי קמפיין העבודה דומים לצבעי דרך שווה
צבעי קמפיין העבודה דומים לצבעי דרך שווה
קמפיין העבודה לצד פרסום של משרד התחבורה
(צילום: מתוך קמפיין ״דרך שווה״ של משרד התחבורה וקמפיין הבחירות של העבודה)
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, דחה הערב (יום ג') עתירה שהגיש ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), למתן צו מניעה נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי, על שימוש באותה "שפה עיצובית" בקמפיינים של משרד התחבורה ובתעמולת בחירות של מפלגת העבודה.
בעתירתו טען רוטמן כי השימוש באותה "שפה עיצובית", כולל שימוש בצבעים בגוון סגול-כחול וכן פונטים דומים, למאפיינים שבפרסומים לציבור מטעם משרד התחבורה, כגון "סקר התחבורה הגדול" ורפורמת "דרך שווה". זאת, לטענתו, על מנת ליצור זיהוי בין מפלגת העבודה למשרד התחבורה והישגיו, ולסייע למפלגת העבודה ולשרת התחבורה בקמפיין הבחירות לכנסת.
עוד טען רוטמן כי השימוש באותה "שפה עיצובית", מהווה שימוש אסור בנכסי ציבור בקשר עם תעמולת בחירות, בניגוד להגבלה הקבועה בחוק הבחירות.
השופט עמית לא שלל את האפשרות ששימוש באותה "שפה עיצובית" יכול להוות שימוש בנכסי ציבור, אבל קבע כי רוטמן לא הוכיח את הנטען. מיכאלי תוכל להמשיך להשתמש בצבע הכחול-סגול בקמפיין של מפלגתה.
"לא ניתן לקבוע כי השימוש בשילוב הצבעים סגול-כחול יוצר זהות כה גבוהה בין הפרסום הממשלתי לבין תעמולת הבחירות המפלגתית, באופן שיש בו לחתור תחת התכליות שבבסיס סעיף 2א לחוק דרכי תעמולה ולהצדיק את איסור השימוש בו", כתב יו"ר ועדת הבחירות.