גלית דיסטל-אטבריאן מדברת ב"ספייס" בטוויטר

"ארה"ב זקוקה לנו": כמעט חצי שנה חלפה מאז הקמת הממשלה, וראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הוזמן לביקור המיוחל בבית הלבן. עם זאת, שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן טענה בשיחת "פייס-טו-ספייס" עם גולשים בטוויטר "יחסי ישראל-ארה"ב הם יחסים מצוינים. היום אני שמחה לומר שארה"ב זקוקה לישראל גם כן. זו לא רק ישראל הקטנה 'מקבלת' מארה"ב. היום ישראל היא מעצמת-על שנותנת הרבה לארה"ב".
לאחר מכן חיזקה דיסטל את טענתה: "יצאתי מחוץ למלון, שתיתי לי כוס קפה וחיכיתי להסעה. עמד לידי השוער של המלון ופטפטנו לנו, הוא ידע שאני שרה ישראלית. ואז הוא אמר לי דבר יפה, הוא אמר לי 'את יודעת מה, אתכם לא צריכים אותנו יותר - אנחנו צריכים אתכם'. כשעומד שוער במלון בניו יורק ואומר לי 'אנחנו זקוקים לישראל בכל כך הרבה מובנים - טכנולוגיים, מודיעין, סייבר, חדשנות' - הגענו למצב ששוער במלון חושב את זה, וואלה זה אומר שישראל ממוצבת בתודעה האמריקנית כמיני-מעצמה".
3 צפייה בגלריה
גלית דיסטל בישיבת הממשלה
גלית דיסטל בישיבת הממשלה
"מתה מפחד" לצאת מהבית. דיסטל אטבריאן
( צילום: מארק ישראל סלם)
3 צפייה בגלריה
"ארה"ב זקוקה גם לנו". נתניהו לא מוזמן לבית הלבן כבר חצי שנה
"ארה"ב זקוקה גם לנו". נתניהו לא מוזמן לבית הלבן כבר חצי שנה
"ארה"ב זקוקה גם לנו". נתניהו לא מוזמן לבית הלבן כבר חצי שנה
(צילום: רויטרס)
היא זקפה זאת לזכות נתניהו. "זו מהפכה שהגיעה עד לאזרח האמריקני הגנרי. מבחינתי זו הייתה אינדיקציה לכמה ישראל נתפסת כמדינה חזקה אצל האמריקני הממוצע", הסבירה. במהלך השיחה השרה התייחסה גם להתנהלות מול הממשל האמריקני: "הממשל הוא דמוקרטי, והדברים עוברים פחות חלק. כשהממשל רפובליקני - הדברים עוברים חלק יותר. כולם זוכרים את ההתמודדות בתקופת אובמה. יחסינו עם האמריקנים מצוינים, והיום ארה"ב זקוקה לנו גם כן".
דיסטל גם שיתפה את המאזינים בשיחה כי היא "מתה מפחד" לצאת מהבית. "אני מפחדת ללכת ברחוב ופוחדת לצאת מהבית בגלל המחאה, צועקים עליי 'בושה' ורצים לעברי עם שנאה בעיניים", סיפרה. היא שיתפה: "הכיף שלי היה לראות את הילדים שלי בימי חמישי בערב, סגרתי בלו"ז לשבת איתם במסעדה. זה היה הרגע שחיכיתי לו כל השבוע - ואין לי את זה יותר. אני לא יכולה לשבת במסעדות, לא יכולה לצאת החוצה, אני פוחדת לצאת לרחוב".
"חברים, אני פוחדת ללכת לסופר. אם יש לי מרחק הליכה של חמישה מטרים לאיזשהו בניין, אני דואגת שיהיה מישהו שמלווה אותי כי אני מתה מפחד. ברוב הפעמים מישהו יתקיף אותו. זה יכול להיות בקללות, ויכול להיות שמישהו צועק 'בושה' או שרצים לעברי עם שנאה בעיניים. זה עובר על כל חברי הממשלה".
מפגינים נגד המהפכה המשפטית מוחים נגד השרה דיסטל אטבריאן בניו יורק

3 צפייה בגלריה
גלית דיסטל אטבריאן במפגן התמיכה בישראל בניו יורק
גלית דיסטל אטבריאן במפגן התמיכה בישראל בניו יורק
"שוער במלון אמר לי שארה"ב צריכה את ישראל יותר מאשר אנחנו צריכים אותם". השרה במהלך הביקור בניו יורק
השרה סיפרה שבכוונתה להביא לאישור הממשלה ביום ראשון הצעה שתאפשר למשרד ההסברה להסביר את הרפורמות שמובילה הממשלה. במקביל, משרדה יקבל אישור לגייס עובדים באופן מיידי. לדבריה, צפוי מאבק על הנושא עם היועצים המשפטיים. היא הוסיפה כי במשרדה עובדים על תוכנית אלטרנטיבית בשיתוף עם דובר הליכוד גיא לוי, להדהוד פעולות הממשלה בפלטפורמות שלה ברשתות החברתיות.
השרה הוסיפה כי "אף אחד היום לא מהדהד את ההישגים של הממשלה והצלחנו להביא תוצאות יפות. ברור לנו שהתקשורת תקבור את כל ההישגים שלנו. אמרתי לשרי הממשלה 'תעבירו אליי חומרים, רפורמות ואני אמצא דרך'. כרגע אין אף אחד שעושה את זה. לא יכול להיות שאף אחד לא יודע על הדברים המדהימים שהממשלה הספיקה לעשות בתת-תנאים בחצי שנה".
היא מנתה את הישגי הממשלה, וטענה כי צעדי השרים יורידו את יוקר המחייה. לדבריה, הממשלה מותקפת יותר על ידי גולשים "תומכי ימין" מאשר גולשים "תומכי שמאל". בשלב זה פנתה לגולשים בטוויטר וביקשה מהם "לדברר את הממשלה". "בדרך כלל התגובות של הימין יותר גרועות מהתגובות של השמאל. אומרים לנו 'נמאס לנו מהממשלה הזו'. תהפכו את הדיסקט, תדבררו את הממשלה. זו ממשלה מצוינת".
בשיחה, דיסטל אטבריאן קראה לאנשים לפנות אליה במסגרת "גיוס מומחים לרשתות חברתיות". לדבריה, הממשלה מתכוונת להשקיע 100 מיליון שקלים בהקמת פורטל הסברה שיפעל ב-10 שפות. "ילדים בכיתה א' ייצרו חומרי הסברה בטיקטוק. נעשה תחרות בין הסרטונים ומי שיזכה יוכל לנאום באו"ם. אני מאמינה שכולנו שגרירי הסברה. אני הולכת לעשות גיוסי הסברה לכל שכבות הגיל. הציבור לא מבין מה זה להקים משרד מאפס, אבל אני עקשנית ומצליחה להשיג הישגים תקדימיים. אני מניחה שאחרי ישיבת הממשלה בראשון הדרך תיפתח".
"אני מתכננת משרד הסברה משוגע, אקים פורטל עם מיליוני עוקבים. אכין שלושה סרטונים כל יום, עשרות אנשי מקצוע שייחשפו לשקרים של הפלסטינים. סוף סוף ויעשו סדר בהסברה הישראלית ויסבירו למה יש לנו זכות אבות להיות פה. יש בורות בעולם".