חולדאי: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"
(צילום: חדשות 13 )

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר (יום שני) בריאיון לחדשות 13 מחוץ לבית המשפט העליון כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים". לדברי חולדאי, "זו ההיסטוריה של העולם. מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראיים, אבל מדינות לא חוזרות בחזרה מדיקטטורה, אלא בשפיכות דמים".
חולדאי הוסיף: "לא מעניינת אותם (הפוליטיקאים) התחינה של הנשיא. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל - צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים". ראש העיר הגיע לירושלים במסגרת שביתת המחאה נגד המהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.
המונים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ הכנסת
(צילום: satview)

2 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
ראש העיר תל אביב-יפו חולדאי
(צילום: ריאן פרויס)
הוא התייחס למתווה הפשרה שהציע אמש נשיא המדינה יצחק הרצוג וטען: "הבעיה היא שאין פה פרטנר. יש פה שלושה כוחות שלא מעניינת אותם תחינת הנשיא. בן גוריון לא חלם על מדינה כזו".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפתוח בחקירה נגד חולדאי בעקבות הדברים: "לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".
שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גינה אף הוא את הדברים וכתב בטוויטר: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק".
2 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
"אין פרטנר. לא מעניינת אותם תחינת הנשיא"
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ', יונתן זינדל, חיים צח לע"מ)
חולדאי פרסם הבהרה בטוויטר, וכתב בציוץ: "אסביר את דבריי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".
במפלגת הליכוד הגישו תלונה במשטרה נגד רון חולדאי, בטענה ש"הסית לאלימות ולמרד אזרחי".
ברחבי הארץ מתקיימות היום מחאות נגד תוכנית נתניהו-לוין, בנוסף לשביתה במאות חברות וארגונים, ואלפים רבים הגיעו להפגנה המרכזית ליד הכנסת בירושלים. בשעה 09:30 התחיל הדיון בוועדת החוקה, שבו היו"ר שמחה רוטמן העלה להצבעה לקריאה ראשונה כמה מסעיפי המהפכה המשפטית - אלה שנוגעים לשינוי בחירת השופטים, ולחסימת האפשרות של העליון לדון בחוקיות חוקי יסוד.
בשעה 14:00 צפויה הצהרה משותפת לכמה מראשי מפלגות האופוזיציה - בהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר העבודה מרב מיכאלי.