מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחו אמש (רביעי) בעפולה מחוץ לסוכה של שלמה מליחי, מועמד הליכוד לראשות העיר, שאירח שרים וחברי כנסת מהליכוד. בעקבות ההפגנה מסיבת יום ההולדת של אורין פרץ בת ה-14 התעכבה, משום שחבריה לא הצליחו להגיע לבית בשל המצור על השכונה.
משפחת פרץ מחכה לאורחים ביום ההולדת
(צילום: משפחת פרץ)

אימה של של אורין, חגית, סיפרה כי לפחות 48 חברים משכבתה של בתה היו אמורים להגיע ליום ההולדת בביתם, ברחוב הגודד בעפולה עילית. "במשך שבוע שלם היינו בהכנות לקראת יום ההולדת, קניתי אוכל ב-3,500 שקלים, עשינו עיצוב מיוחד והשקענו בזה המון. בשנה שעברה לא חגגנו לה והשנה זה היה אמור להיות פיצוי גדול", אמרה האם.
"ידעתי שמליחי עושה אירוע, הוזמנתי גם כי אני מוכרת כתומכת ליכוד בעפולה. כל שנה מליחי עושה סוכה גדולה ומזמין את כל השרים ולא חשבתי שזה ישבש לי את המסיבה לילדה", אמרה האם. "סיימתי את כל ההכנות, השולחנות היו ערוכים, הזמנו את כולם לשעה 20:00, הזמן עבר וב-20:30 אף אחד עדיין לא הגיע. זה נראה מוזר, ובמקביל שמענו צעקות ורעש מחריש אוזנים מהשכונה למטה. אורין התקשרה לחברות שלה לשאול למה הן לא באו ואמרו לה שהגיעו ולא נתנו להן להיכנס, כי המשטרה חסמה את הכניסה לרחוב".
1 צפייה בגלריה
המוזמנים לא יכלו להגיע לחגוג עם משפחת פרץ - המשטרה חסמה את הרחוב עקב אבטחת הח"כים בסוכה של שלמה מליחי בעפולה
המוזמנים לא יכלו להגיע לחגוג עם משפחת פרץ - המשטרה חסמה את הרחוב עקב אבטחת הח"כים בסוכה של שלמה מליחי בעפולה
משפחת פרץ מחכה לאורחים ביום ההולדת
(צילום: משפחת פרץ)
האם הוסיפה כי "יצאתי החוצה להבין מה קורה, ראיתי תוהו ובוהו, פרשים, צעקות, רמקולים, תופים. ניגשתי לשוטרים להבין מה קורה, הם לא הספיקו לענות ומישהו משך אותי מאחור. הבת שלי בכתה, המסיבה נהרסה, ילדים צעקו עליה כי היו צריכים לעצור רחוק. הלכתי לבית של מליחי שהיה מלא שרים וח"כים שאת כולם אני מכירה, אמרתי להם שהילדים לא יכולים להגיע אלינו כי הרחוב חסום, והם האשימו אותי שאני תומכת בראש העיר אלקבץ ו'את עושה פרובוקציה'".
לדבריה, "אני כועסת על מליחי וגם על המפגינים שחסמו את העורק הראשי של השכונה, הייתי מצפה ממליחי שיקיים את האירוע הזה בסניף הליכוד ואז לא היו משבשים את חיי השכונה. נאלצתי לזרוק אוכל באלפי שקלים כי רק ב-22:00 בלילה פתחו את הכביש והילדים יכלו להגיע אלינו ובינתיים האוכל נהרס".
מליחי מסר בתגובה: "אני נוהג לקיים את אירוע האושפיזין זה עשרות שנים בסוכה המשפחתית שלי בבית, ובכירי הליכוד נוהגים להתארח בסוכה שלי מידי שנה. מצווה לעשות אושפיזין בסוכה שלך ולארח בסוכה שלך. אני מצר על כך שהילדה נפגעה במסיבת יום ההולדת שלה, נושא האבטחה הוא בידי המשטרה ואין לי שליטה עליו".