(צילום: משי בן עמי)

התאחדות הסטודנטים הארצית קראה היום (שלישי) למנכ"ל תנובה אייל מליס לשקול מחדש את העלאת המחירים שעליה הכריזה החברה, שנגדה נאבקות גם כמה מרשתות השיווק. במכתב למליס הזהירו הסטודנטים כי ההתאחדות "תיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותה" אם ההחלטה לא תשתנה, כשעל הפרק עומדת גם קריאה לחרם צרכנים.
2 צפייה בגלריה
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
שלט מחאה של שופרסל
(צילום: מירב קריסטל)
במכתב ששיגרו ראשי התאחדות הסטודנטים למליס הם הבהירו כי הם מייצגים כ-380 אלף סטודנטים, וקראו לו לשקול מחדש את ההתייקרות במוצרי החלב של החברה. "העלאות המחירים של תנובה ושל חברות אחרות במשק פוגעות באופן ישיר בציבור הישראלי בכלל והסטודנטיאלי בפרט, אשר נאבקים לחיות בכבוד", כתבו יו"ר ההתאחדות הארצית אלחנן פלהיימר, סגניתו שקד בנפשי וכל אחד מ-45 יושבי ראש אגודות הסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות.
לדבריהם, סל ההוצאות החודשי של סטודנט במדינת ישראל כבר עלה בשנה האחרונה בכ-10%. "הסטודנטים והסטודנטיות במדינת ישראל מוצאים את עצמם לוקחים הלוואות ונתמכים בהורים במטרה לסגור את החודש", נכתב. "התייקרות מהסוג שתנובה מבצעת מעמיקה את הפערים והופכת את הוצאות המחייה לבלתי נסבלות".
2 צפייה בגלריה
אלחנן פלהיימר
אלחנן פלהיימר
"קרובים לנקודת השיא". פלהיימר
"אנו מפצירים בך לשקול שוב את עמדתך ואת עמדתה של תנובה, ולהצטרף לחברות רבות אשר הבינו והשהו את העלאות המחירים המתוכננות - לפחות עד אשר תוקם ממשלה שתוכל לעסוק בנושא הרגולציה בשוק החלב בישראל", כתבו עוד במכתב. "למרות שרוב השליטה בתנובה שייכת לחברה הסינית, החברה עודנה ממותגת כחברה ישראלית ואהובה, ומוצריה נמצאים כמעט בכל בית בישראל. ההתייקרות במוצריכם לא רק משפיעה ישירות על יוקר המחייה אלא גם פוגעת באמון שאנו, הצרכנים, רוכשים כלפיכם".
"אנחנו לא נוכל לעמוד מנגד אל מול העלאת מחירים שהסטודנטים, הסטודנטיות, הצעירים והצעירות יתקשו לעמוד בה, ולא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע אותה", הזהירו במכתב.
פלהיימר עצמו התייחס למכתב ואמר כי "הסטודנטים מפסיקים לשתוק להעלאות המחירים. לא נישאר אדישים בזמן שחברות פרטיות וציבוריות מגלגלות רווחים חזיריים על הגב שלנו. נעשה כל מה שנדרש כדי למנוע פגיעה בכיס של הציבור. ככל שנראה שהמצב ממשיך ככה, נשתמש בכל הכלים והאמצעים שעומדים לרשותנו. כולם צריכים להבין שעיניי הסטודנטים פתוחות - אנחנו נתגמל ונעריך עסקים שיפעלו בצורה הוגנת, ונעמוד בחזית מול אלה שלא".
"אתמול התכנס פורום הסטודנטים הארצי לדיון חירום שבו נקבע באופן נחרץ ובפה אחד שאם המחירים בישראל לא ירדו, אנחנו נתקרב לנקודת שיא שתביא אותנו רגע לפני הסוף", אמר פלהיימר. "אין סיכוי שאנחנו, ציבור הצעירים בישראל, נשתוק".