משטרת איטליה עצרה גבר שחשוד ברצח של מהגר ניגרי ברחוב בעיר צ'יביטנובה מרקה במרכז המדינה. הרצח עורר זעם וזעזוע במדינה משתי סיבות: העובדה שהרצח היה ברחוב לאור יום, ושעוברי אורח שהיו עדים למתרחש צילמו את הרצח בטלפון - ולא התערבו וניסו לסייע למהגר.
התיעוד של הרצח, שהיה בשישי אחר הצהריים, פורסם בכלי התקשורת באיטליה, ומעורר סערה לקראת הבחירות לפרלמנט שיהיו בספטמבר, שבהן יעמוד נושא ההגירה במרכז סדר היום של גוש הימין. אנריקו לטה, ראש הממשלה לשעבר ומנהיג המפלגה הדמוקרטית ממחנה השמאל, אמר כי "הרצח של אליקה אוגורצ'וקוו מחריד" וציין שאין הצדקה לאכזריות – או לאדישות.
גרסה מטושטשת של הרצח ברחוב באיטליה

2 צפייה בגלריה
איטליה מהגר ניגרי נרצח ברחוב לאור יום הרצח תועד
איטליה מהגר ניגרי נרצח ברחוב לאור יום הרצח תועד
פרלאצו חונק את אוגורצ'וקוו, עוברי אורח מתעדים
אליקה אוגורצ'וקוו בן ה-39 היה נשוי ואב לשני ילדים. הוא נאלץ לעבוד כרוכל ברחובות העיירה צ'יביטנובה מרקה מכיוון שנדרס על-ידי מכונית, ואיבד את עבודתו כפועל בגלל הפציעה. הוא נעזר בקביים, ובתיעוד של הרצח נראה התוקף, ג'וזפה פרלאצו בן ה-32, מכה אותו באמצעות קב. בתיעוד נראה פרלאצו מתנפל על אוגורצ'וקוו, מפיל אותו על המדרכה, מכה וחונק אותו. אוגורצ'וקוו נאבק בו ומנסה להשתחרר מאחיזתו, אך לא מצליח. בכל אותם רגעים עוברי אורח מצלמים את המתרחש.
התוקף היכה את הקורבן עם קב והפיל אותו על הקרקע. בהמשך הוא גרם למותו אחרי שהיכה אותו שוב ושוב בידיו", אמר החוקר המשטרתי. הוא סיפר שבהמשך עוברי אורח הזעיקו את המשטרה, שהגיעה אחרי שהתוקף כבר נמלט מהמקום. פרלאצו נתפס אחרי שתועד במצלמות אבטחה באזור, ובנוסף לרצח הוא חשוד גם בגניבת הטלפון הסלולרי של אוגורצ'וקוו.
2 צפייה בגלריה
איטליה מהגר ניגרי נרצח ברחוב לאור יום הרצח תועד
איטליה מהגר ניגרי נרצח ברחוב לאור יום הרצח תועד
הנרצח בן ה-39. מאות ניגרים מחו אחרי הרצח
לפי המשטרה, פרלאצו תקף את אוגורצ'וקוו אחרי שהמהגר ביקש ממנו שוב ושוב שיפרוט לו כסף. איגוד ACSIM, שמסייע למהגרים באזור, מסר גרסה אחרת וטען שפרלאצו צעד ברחוב עם זוגתו ואוגורצ'וקוו פנה אליה ואמר לה: "יפהפייה, את יכולה לקנות כמה מטפחות או לתת לי אירו".
בהתייחסות של איגוד ACSIM לרצח נאמר: "המחמאה הזאת הרגה אותו. העובדה הטראגית היא שהיו ליד הרבה אנשים. הם צילמו, אמרו 'תפסיק', אבל אף אחד לא הלך להפריד ביניהם".
אחרי הרצח התקיימה בעיירה הפגנה של מאות תושבים ניגרים. ראש העיירה נפגש עם ראשי הקהילה הניגרית, ואמר: "הגינוי שלי הוא לא רק לפשע, אלא גם לאדישות. זה זעזע את האזרחים".
בשנת 2018 נפצעו שישה בני אדם במסע ירי נגד מהגרים אפריקנים בעיירה צ'יביטנובה מרקה. היורה, לוקה טרייני בן ה-31, נידון ל-12 שנות מאסר. בית המשפט העליון פסק שמדובר בפשע שנאה.