מעוז שר בכנסת "באנו חושך לגרש" 
(צילום: ערוץ כנסת)

כמעט כל השותפות הקואליציוניות כבר סיכמו עם הליכוד על התפקידים שיקבלו, בהם כמה מרכזיים במיוחד - וכעת הגיע התור של בכירי מפלגת השלטון: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החל היום (רביעי) בפגישות עם חברי הליכוד, לפי סדר בחירתם בפריימריז.
הראשון שנועד עם נתניהו היה אלי כהן, שסיים במקום השני בפריימריז אחרי יריב לוין, מנהל המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד. על פי ההערכות, ייתכן שכהן ימונה לשר החינוך - שחלק גדול מסמכויותיו כבר הועברו לשותפות. לאחר מכן נפגש נתניהו עם יואב גלנט ואמיר אוחנה. נתניהו קורא לבכירי המפלגה כדי לשמוע מהם מה התפקיד שאותו ירצו למלא - ואחר כך יודיע להם רשמית על החלטתו.
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
אלי כהן. שר החינוך הבא?
(צילום: מוטי קמחי)
אתמול פורסמו הסיכומים בין יהדות התורה לליכוד בנושאי התפקידים, אבל עדיין נותרו פערים בין הצדדים בנושאים אחרים. יו"ר ועדת הכספים המיועד משה גפני אמר היום כי הוא מתנגד להקמת ועדת רפורמות - ועדה שהובטחה לציונות הדתית ולדברי גפני מתנגשת עם ועדת הכספים שבראשה הוא אמור לעמוד. לדברי גפני, ביהדות התורה רוצים לחוקק פסקת התגברות ברוב של 61, אבל בליכוד לא ממהרים להסכים לכך.
יצחק גולדקנופף, המיועד לשר השיכון מטעם יהדות התורה, אמר בוועידת השלטון המקומי בתל אביב כי "הגענו לסיכומים בחלק גדול מהדברים. בין הדברים שלא סגרנו זה תקציב משרד השיכון".
בריאיון ל-ynet radio מוקדם יותר היום הצביע חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם יהדות התורה, אברהם יוסטמן, על פער אחר וציין כי ממשיכות השיחות לגבי הדרך למנוע גיוס מלומדי תורה. הוא אמר שייתכן שהפתרון יהיה חקיקת חוק יסוד: לימוד תורה - כך שלא ניתן יהיה לפסול אותו בבג"ץ.

במליאת הכנסת נאם היום יו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז, שההחלטה להעניק לו את האחריות על התוכניות החיצוניות במשרד החינוך עוררה סערה. הוא שר על בימת הכנסת את "באנו חושך לגרש", וחברי כנסת קראו לעברו: "אתה החושך. מי אתה שתקבע מי יהודי ומי לא?".
בהצבעה שנערכה לאחר מכן אושר מינוי סגנים זמנים ליו"ר הכנסת - יעקב מרגי ויעקב טסלר מש"ס, אופיר כץ מהליכוד ומתן כהנא מהמחנה הממלכתי. לאחר שיו"ר הכנסת הנוכחי מיקי לוי יוחלף ביו"ר חדש מטעם הליכוד, יש עתיד תוכל לבחור סגן נוסף.