מאות בני אדם השתתפו בהלווייתה של ליביה דיקמן (24), שנרצחה בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) בתחנת האוטובוס בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול שבכניסה לירושלים. דיקמן, שהייתה בהיריון, נרצחה בזמן שהתפללה בתחנת האוטובוס, אוחזת בסידור. "היא הייתה אישה שידעה מה היא רוצה לעשות בחיים", ספד לה אביה, "היו לה לב, שכל ורגש שבזכותם היא ידעה בבירור מה צריך לעשות. היא תשאיר אחריה רק זיכרונות טובים של חיוך עדין".
1 צפייה בגלריה
הלוויתה של ליביה דיקמן הנרצחת מהפיגוע בירושלים
הלוויתה של ליביה דיקמן הנרצחת מהפיגוע בירושלים
"תשאיר אחריה רק זיכרונות טובים". הלווייתה של דיקמן
(צילום: לירן תמרי)
תלמידותיה של דיקמן, מורה לגיל הרך בבית שמש, התקשו להיפרד ממנה לשמע הבשורה הקשה. "אי אפשר להשאיר אותה עוד רגע?", אמרו למורים שהודיעו להן על מותה.
"ליביה הייתה בדרך לבית הספר כשהמרצחים הגיעו לתחנה וירו לה בראש. היא לא סבלה רגע אחד", סיפר האב. "כשהייתי צריך לזהות אותה, ראיתי קדושה וטהרה, אישה שרוצה לבנות בית בישראל. היה לה בעל כל כך טוב. הם היו זוג מאושר, כולה הייתה בשבילו. נכנסתי להיפרד ממנה, הודיתי לה על 24 השנים שנתנה לי. כזו ילדה טובה, לא היה לי ויכוח איתה אף פעם. היא הייתה צדיקה אמיתית".
בעלה מאיר סיפר כי השניים נפגשו לפני שנה. "היית כל כך צדיקה וטהורה, רצית לעשות רק טוב. כל השאיפות שלך היו להתחזק ולעשות טוב, נרצחת תוך כדי שירה, כשהסידור בידך".
תיעוד: הירידה מהרכב, הפיגוע, חיסול המחבלים בשניות

בפיגוע הירי נפצעו 13 בני אדם, שפונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. בין הפצועים גם ארבעה שמצבם מוגדר קשה.
שני מחבלים, תושבי שכונת צור באהר שבמזרח העיר, הגיעו למקום ברכב וירו ברובה M-16 ובאקדח - וחוסלו על ידי שני חיילים ואזרח, אחד מהם לוחם במילואים שחזר לאפטר מעזה. בתיעוד מזירת הפיגוע נראים המחבלים יוצאים מהרכב ופותחים באש לעבר תחנת האוטובוס. לעבר אחד המנטרלים שחתר למגע קרוב למחבלים נפתחה אש בחסות המהומה, והוא נראה מראים ידיים כשכדורים שורקים ופוגעים מסביבו. בהמשך הוא פונה לבית החולים.
המחבלים הם מוראד נמר (38), שהיה במאסר בשנים 2020-2010 בשל כוונות לפעילות טרור בהכוונת רצועת עזה, ואחיו אברהים נמר (30), שהיה במאסר בשנת 2014 על רקע פעילות טרור - שניהם מזוהים עם חמאס. כוחות הביטחון פשטו על ביתו של אחד המחבלים ועצרו כמה מבני משפחתו.