בבאקה אל-גרבייה מזועזעים מרצח נאדר ראסם אבו מוך (37), אב לארבעה שנורה למוות אתמול (חמישי) בשעות הבוקר מטווח אפס בידי שלושה חמושים, לעיני אשתו. הנרצח ואשתו יצאו במכוניתם מהבית בשעה 6:30 והיו בדרך למקום עבודתם בפרדס חנה. הרוצחים עקבו אחריהם, וכשבני הזוג הגיעו לכביש הראשי המרכזי, ירו לעברם עשרות כדורים עד שהאישה שנהגה ברכב פגעה בעמוד. לאחר ההתנגשות, שלושה חמושים רעולי פנים ירו בנאדר מטווח אפס ורצחו אותו.
זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה

האישה שראתה את הרוצחים נאבקה בהם באומץ. קרובי משפחה אמרו: "בזמן הירי אשתו של הקורבן ניסתה להציל את בעלה, תוך כדי מרדף. היא נאבקה בהם בלי פחד. כשעצרה היא ירדה מהרכב, תפסה את אחד הרוצחים ואת נשקו, צעקה עליו ודחפה אותו כדי שיפסיקו לירות. באותו רגע רוצח אחר כיוון את נשקו לעברה ואיים עליה, ואז האישה עזבה אותו והרוצחים נמלטו מהזירה".
הם הוסיפו: "אחרי שהרוצחים הלכו משם, האישה נשארה במקום ליד בעלה והתחילה לקרוא לו, 'נאדר, נאדר' – אבל לצערנו הוא מת במקום. היא אישה אמיצה וחזקה מאוד, ועשתה מעשה חריג כשנאבקה ברוצחים".
1 צפייה בגלריה
נאדר אבו מוך
נאדר אבו מוך
נאדר ראסם אבו מוך. נורה למוות מטווח אפס
תושבים מהעיר אמרו: "הנרצח חף מפשע ואין עליו כלום. רצחו אותו בדם קר מפני שהרוצחים לא הגיעו ליעדים מאותה משפחה. מטרתו של הרצח הזה הייתה להכאיב לאחרים על ידי רצח אדם שהיה מהטובים במשפחה".
קרוב משפחה סיפר כי "נאדר ואשתו עבדו והתפרנסו יחד למען ילדיהם. הם לא פגעו באף אחד, הם אנשים שעוזרים, מחייכים ושומרים על יחסים טובים. הקורבן היה אומר: 'אני לא קשור לאף סכסוך. רוצה לצאת ולעבוד', ובסוף הם סימנו אותו עד שחטפו את חייו. הילדים לא מעכלים שאביהם לא חוזר לחיק המשפחה. הם שואלים 'מתי אבא יחזור'. האווירה כואבת ועצובה".
בימים אלה שוטרים רבים נמצאים בעיר במטרה למנוע אירועי ירי מהסוג הזה, אבל למשטרה יש קושי לגלות את היעדים שמסמנים הפושעים, במיוחד כשמדובר באנשים חפים מפשע כמו הנרצח נאדר אבו מוך, ולכן סיכוייה להציל את חייהם של קורבנות מהסוג הזה נמוכים.